Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til AB motor!

Tags:
No tags yet.

(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Symptomer:
Hakker i det
Langsomt optræk
Bruger meget mere benzin end normalt
Tar ikke gassen ordentlig

Forsøgt:
Skiftet tændrør
Stillet ventiler
Stillet tænding
Renset og stillet karburator

Motoren lyder rigtig synd og stærk når jeg gasser op i frigear, men lige så snart jeg kører er motoren meget sløv og tøvende. Den hakker både under optræk men også når jeg holder farten på f.eks 60km/t. Jeg har prøvet og justere på både karburator og tænding, men det gør ingen forskel.

Jeg kører i bilen hver eneste dag det har jeg gjort det sidste års tid ( 50-100km om dagen)

(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Har lige prøvet og tage el chokeren fra. Det hjalp intet

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 9 years siden | | | |

det ku lyde som strømfordelern er defekt eller forkert.måske sidder den fast i avanceringen

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) berner100 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Tilstoppet forvarmerør?

(permalink) brotgaard Member
Skrev for 9 years siden | | | |

kan ske den kun kører på 3 cyl. måske et defekt tændkabel. prøv at afmontere et af gangen og start motoren . den kan sagtens køre på 3 cyl , men går meget dårligt på to.

-------------------------------------------
brotgaard@esenet.dk
307039enogtyve
(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Fordeleren sidder ikke fast i avancering. Jeg må lige prøve det med og fjerne et tændkabel af gangen. Jeg kan se at biltema har et tændkabelsæt til 149kr er det fint?

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 9 years siden | | | |

du har checket tænding, har du checket at platiner åbner alt det de skal. hvis de har for lille afstand vil motor være "sluggish" tøvende

(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ventiler 0,15
Platiner 0,4
Elektrode 0,7

(permalink) brotgaard Member
Skrev for 9 years siden | | | |

kan være jeg har nogen kabler liggende i firmaet , kan se du er fra esbjerg , er jeg også. har en palle med lidt forskellige motordele liggende , så sikkert også lidt kabler du kan prøve med.

-------------------------------------------
brotgaard@esenet.dk
307039enogtyve
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Forslag:

Har rystet støjdæmpningspappet løst, hvorefter det bliver suget op mod blæseren, som kan gøre, at den rister topstykkerne = brændte ventiler.

Eller sagt på en anden måde: Er cylindertrykket i orden? Den kan sagtens lyde i orden ubelastet, og så have de symptomer under belastning.

/Peter

(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Tester lige kompression senere idag samtidig med at jeg prøver og fjerne et tændkabel af gangen mens motoren er kørende. Hvad skal kompressionen gerne ligge over?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Mindst 9-11 bar, men gerne mere og så må der ikke være mere end 10% forskel på dem. Husk at gøre det på varm motor og fuld åbent gasspjæld. Vent med at skrue tændrørene igen til motoren er kold.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Kompressionen er meget ens på de 4 cyllindere (mellem 10 og 11 bar) men når jeg fjerner den ene tændrørshætte forsvinder tikke lyden fra motoren?? http://youtu.be/c54IUIq9LMU

(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Så er der skiftet tændkabler. Det hjalp intet! Den har stadig den tikkende lyd som forsvinder når jeg fjerne tændhætten fra 3 cyllinder

(permalink) brotgaard Member
Skrev for 9 years siden | | | |

har du prøvet at skifte kondensator på strømfordeler , den kan lave ballade , tro mig , har prøvet . motoren går utroligt dårligt hvis den er defekt.

-------------------------------------------
brotgaard@esenet.dk
307039enogtyve
(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Kan man købe en kondensator der passer i thansen? Tænkte også på og måle tændspolen igennem, hvad skal værdierne være?

(permalink) John Pedersen Skagen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg kan ikke se dit filmklip men har du helt styr på tændings rækkefølgen?

/John

-------------------------------------------
fem og tyve 709453
(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg har som sagt kørt i et år uden problemer så tændingsrækkefølgen må være rigtig. Linket skulle virke nu http://youtu.be/c54IUIq9LMU

(permalink) Farmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Utæt mellem top og cylinder. Eller, i heldigste fald kun mellem top og udst. Men det lyder mere som det første.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Cylinder 3 har en kompression på 10,5 bar?

(permalink) t2pickup Member
Skrev for 9 years siden | | | |

det er cylinder 4 du tager tændhætten af på videoen. du skriver cyl 3 længer oppe med den tikkene lyd

-------------------------------------------
tlf.40528995 8250 skæring Type2 camper/bus 72er. t2pickup@gmail.com
(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det er osse rigtigt! Jeg husker bare forket. Det er cylinder 4 jeg fjerner tændhætten fra og det er cylinder 4 der har 10,5 bar i kompression. De andre 3 cyllindere har som sagt også 10-11 bar i kompression.

(permalink) t2pickup Member
Skrev for 9 years siden | | | |

har du mål ohmen på tændhætterne og rotoren. skal vise 1000+ ohm

-------------------------------------------
tlf.40528995 8250 skæring Type2 camper/bus 72er. t2pickup@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Den tråd her er lige præcis et eksempel på hvorfor jeg aldrig står og roder med at trække tændkabler af. Man bliver ikke en skid klogere og så hader jeg at risikere at få stød.
10-11 bar er fint, så virker "luftpumpen"
Det forbandede ved dine spørgsmål er at det som du beskriver er meget normalt for en AB motor.
Hvis du har stillet tændingen 10 grader før top, ja jeg ved godt den skal stå 7,5 grader før, kamvinkelen 47-48 grader, kontrolleret at vakuum og centrifugalavanceringen virker, så kan du ikke gøre mere ved tændingen.
Jeg har aldrig skiftet en kondensator. Jo måske til en anden gammel ovre fra laden og det har heller aldrig hjulpet. Så skal du køre med kabler med hætter og kraver som det originale. Intet andet virker.
Når det er på plads skal du kontrollere at der ikke er blevet byttet om på de to tomgangsdyser. Jeg kan ikke huske om alle AB motorer har to, men den største er den der sidder skråt bagud. Accellerationspumpen virker ? Ikke sandt ????
Prøv at blokkere spjældet i luftfilteret til forvarmningen så den suger varm luft hele tiden. Forvarmeslangen er monteret og i orden ??

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kaspersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

har selv prøvet 2 biler der kørte på samme måde det var i begge tilfælde benzin mangel en stoppet filter og en rusten og stoppet benzinrør.


Reply »

You must log in to post.