Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til AB motor!

Tags:
No tags yet.

(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Har lige tjekket ledningerne til tændspolen, de er fine. Vakum dåsen på tændingen rykker sig også når jeg suger i røret dertil. Armen der går ud fra vakum dåsen kan kun bevæge sig 2mm er det normalt? Rotoren har en modstand på 1kohm. Jeg ved snart ikke hvad mere jeg kan tjekke? Accelerations pumpen i karburatoren virker som den skal og jeg kan ikke have byttet rundt på noget deri. Jeg har aldrig haft slange på til forvarmning på nogen af de 4-5 motore jeg har haft.

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 9 years siden | | | |

så ku det være forkert strømfordeler.du skrev tidligere at avanceringen virket .hvordan fandt du ud den virker .har den fået lidt olie .

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) TLS Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Har du renset denne dyse hvis der er en meget vigtig

kab.jpg

-------------------------------------------
Syddjurs
tlsunder@outlook.dk
(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Accelerations pumpen virker som sagt og er blevet blæst igennem. Tændingen drejer når man suger hårdt i røret til vakum dåsen, men er i tvivl om det er nok.

(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Kan se at vandringen på 2-3mm er normalt iflg billeder på nettet

(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Kører i biltema imorgen og køber et multimeter der kan måle kamvinkelen. Er der et min og et maks?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvad med centrifugalavanceringen?
Jeg mener kamvinkelen hedder 44-52, men de kører altså bedst med 47-48 grader.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 9 years siden | | | |

avanceringen kan testes om det virker sådan .du tager med 3 finger om rotoren.den skal ligesom fjeder når du drejer den til den ene side.der sidder slyngklodser under platinpladen.jeg vil tro at du skal kunne dreje den ca 10mm.hvis du ikke kan dreje rotoren er der en der har glemt at give filtklodsen under rotoren 5 dråber olie om året.
håber du kan bruge det.

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvordan tjekker jeg det? Rotoren kan drejes. Skal jeg bare tjekke om klodserne sidder fast?

(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Fik svar 48 sekunder før jeg stillede spørgsmålet:) jeg er ikke helt inde i det med kamvinkelen. Skal jeg stille platinerne efter en kamvinkel på 48? Og der efter måle platinerne? Som så skal ligge inden for 0,35-0,45 eller hvordan er tolerancen inden for det?

(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Platinerne er sat til 0,4mm kamvinkelen er 35,5??

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Er det på helt nye platiner? Du kan ikke bruge søgerblad på gamle platiner. Hvis kamvinkelen er for lille, er afstanden for stor - og omvendt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det er på gamle platiner. Skal jeg sætte kamvinkelen på 48 og der efter tjekke platinerne?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nej du skal sætte kamvinkelen til 48 og så efterfølgende købe nye platiner ved lejlighed. Indstillingen holder måske ikke længe med gamle platiner. Og husk kun originale Bosch.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TLS Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Har du renset benzin rør hel hen til tank og filter hane i tank
blæst det gennem. Og har du prøvet at køre en
lille tur uden benzin dæksel for der skal være
luft gennem.

-------------------------------------------
Syddjurs
tlsunder@outlook.dk
(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Efter længere tids justering ramte jeg en kamvinkel på 47,5, derefter stillede jeg tændingen til 10 grader før top død punkt. Efter og have justeret det ind prøvede jeg og gasse op og motoren lød meget godt, jeg slukkede motoren og tog min målekabler osv af. Bagefter ville jeg tage en prøve tur, men motoren kunne næsten ikke starte! Da jeg endelig kom ud og kører var der ingen hakken eller lign ( karburatoren skal måske justeres lidt). Nu er jeg meget spændt på og se hvad der sker når jeg skal ud og kører igen med kold motor. Tændingen er stillet ved 900rpm uden vakuum slange på vakuum dåsen, er dette korrekt? Med en kamvinkel på 47,5 er platin åbningen 0,25mm, er det rigtigt forstået at dette er ligegyldigt? Motoren står meget højt i tomgang da mit speederkabel er for kort, kan dette justeres? Lyden fra cyllinder 4 er pga utæt udstødning.

(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Den hakker stadig og bruger meget benzin:( lige meget om den er kold eller varm hakker den afsted i optræk og ved f.eks 60km/t. Nogen ide til hvad mere jeg kan prøve? Jeg har renset benzin slangen og benzinpumpen virker.

(permalink) ovali-56 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Prøv og tjek den lille ledning mellem platiner og fordeler, har været ude for at den var næsten knækket inden i isoleringen, den bevæger sig når pladen rykker sig.

Henrik.

-------------------------------------------
vw oval-56, DKV-54, Royal Enfield-47, så keder man sig ikke ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis du virkeligt har en platinafstand på 0,25 og en kamvinkel på 47. Så passer kamvinkelmåleren ikke. Når platiner slides dannes der en lille spids på den ene kontaktflade. Hvis du så bruger søgerblad måler du spidsen med. Søgerblad er på nye platiner.
Nej det er ikke ligegyldigt.
Jeg kan snart ikke holde det her ud. Hvor bor du? Er der da ikke nogen der kan hjælpe den stakkels motor når den har fået det rigtige speederkabel

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg bor i Esbjerg og har fået lavet speederkabelet. For det meste starter motoren med det samme, men igår kunne den næsten ikke starte den ene gang. Jeg kan accelerere fra f.eks et lyskryds uden nogen problemer eller hakken. Bagefter kan man accelerere igen hvor den hakker og ikke tar gassen ordenligt. For det meste hakker den men nogle får gange accelerere den perfekt.

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 9 years siden | | | |

forvarmerrør stoppet .den iser til

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Tjah?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Har lige tjekket og tjekket igen, kamvinkelen er 47-48 platinafstanden er 0,25. Har også tjekke alle ledninger til og fra tændingen. Når i skriver forvarmerør, mener i så fra udstødning til manifolderne. Troede i mente mellem luftfilter og udstd?


Reply

You must log in to post.