Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Syn af Type 2 med type 4 1700 motor.

Tags:
No tags yet.

124
(permalink) Christian Rasmussen. Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej gutter.

Jeg har i dag været til syn med min bus som jeg har renoveret over de sidste 3 år.
Alt var præcis som det skulle være. Bremser/lys/horn osv.

Lige indtil han åbnet motorklappen.

Hvad er dog det for en MOTOR???

Det er en type 4 med indspøjtning!
Det havde han aldrig set før.

Og jeg fortalte så det var en type 4. Hvor jeg havde bygget indspøjtning på.

Han ville ikke godtage det. Da det ikke stod på reg testen. (Der står kun type 231)
Og han ville kontakte trafik styrelsen i morgen.
Han mente jeg har lavet konstruktiv ændringer. Og jeg var meget dårlig stillet mht. Min bus.

Jeg er sq lidt ked af at få sådan en besked. Og vil høre jeres mening/erfaring ang det jeg har lavet?

-------------------------------------------
Bay Crossover 72.
Fyn
(permalink) Dillen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Har du ikke undersøgt, om det var lovligt, før du gjorde det ?

Martin

(permalink) Christian Rasmussen. Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Går da ud fra at når en t2 bay er lavet med indspøjtningsmotor. Så er det lovligt.

-------------------------------------------
Bay Crossover 72.
Fyn
(permalink) Dillen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

En indsprøjtningsmotor er jo ikke bare en indsprøjtningsmotor.
Hvis din vogn er godkendt med den type motor, der ligger i nu, er der intet at bekymre sig om.
Har du sat en motor i fra en anden vogn, er det nok mere tvivlsomt og
du skal nok have diverse godkendelser og hvad ved jeg i orden.

Martin

(permalink) Christian Rasmussen. Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det er den org. Motor der lå i. Som jeg har bygget indspøjtning på.

-------------------------------------------
Bay Crossover 72.
Fyn
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 9 years siden | | | |

så er det vel ikke noget problem hvis den ikke sviner miløet .du har jo bygget det på for at spare benzin ik.

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Find en anden synshal. ... han har jo tydeligvis tabt sutten. ..

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Christian Rasmussen. Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Han testet ikke co.
Biler før 1980. Skal ikke co testets.

Jeg har bygget det på. For at gøre den mere økonomisk.

-------------------------------------------
Bay Crossover 72.
Fyn
(permalink) klinkmaindal Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Du får jo ikke en effekt forøgelse på over 20% bare fordi den har fået indsprøjtning på så kan ikke se det skulle give problemer.

-------------------------------------------
4230 skælskør tlf 28838132
(permalink) Christian Rasmussen. Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg får svar på det i morgen. Så skal jeg nok gi besked.

-------------------------------------------
Bay Crossover 72.
Fyn
(permalink) Farmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis det er den originale motor du har bygget indsprøjtning på, (Altså at bilen er født med en type 4, så er det da ham der er galt på den. Omvendt kan de jo heller ikke vide alt. MEN i sådan et tilfælde skal han faktisk måle forurening, hvis bilen er nyere end 1974 mener jeg det er. Men hvis det sprøjt er noget der dur til noget, skulle det jo helst heller ikke være noget problem.

Hvis det er en 72ér som der står i din tag, så er det slet ikke et problem med forureningen, da der er ret høje grænser der.
Nu er det vel ikke endnu et MSII system vel ? Dem har vi sku ikke andet end bøvl a´
Nuvel, hvis det er med centerspjæld kan man godt få dem til at fungere okej.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Christian Rasmussen. Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Om det er den org. Motor der lå i bilen fra 72. Ved jeg ikke. Den sad i da min makker hentet den på lolland. Hvor den havde stået i en lade de sidste 8 år.

Hvordan finder man ud af hvad motor bilen er født med?
Der står jo ikke noget om det på reg atesten b

-------------------------------------------
Bay Crossover 72.
Fyn
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

du kan se det ud fra m koden

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Christian Rasmussen. Member
Skrev for 9 years siden | | | |

M koden?

-------------------------------------------
Bay Crossover 72.
Fyn
(permalink) Christian Rasmussen. Member
Skrev for 9 years siden | | | |

http://www.thesamba.com/vw/archives/info/mcodest2.php

-------------------------------------------
Bay Crossover 72.
Fyn
(permalink) t2pickup Member
Skrev for 9 years siden | | | |

kik på typepladen. bag forsæderne der står det på. der er 2stk det er den med alle tallen på. nederst række til sidst. stå der 11 er det 1600ccm og manuelgear. står der 2-3-4 som et af tallene er det 2 for 1700ccm. 3 for 1800ccm. 4 for 2000ccm. men for din årgang 72 er det 1600ccm eller 1700ccm.

-------------------------------------------
tlf.40528995 8250 skæring Type2 camper/bus 72er. t2pickup@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Synsmænd bliver sku mere og mere tåbelige. Men trafikstyrelsen er heller ikke flinke ved dem. De ville nok ønske man kunne opstille synsautomater lidt i stil med fartkontroller.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Skat angiver selv at ombygning til indsprøjtning på org topstykker ikke giver anledning til ændret afgift. Find det i deres arkiv, ellers tror at jeg har gemt link til eksemplet.
Altså godt hvis bus er født med 1700 motoren.
R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Christian Rasmussen. Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hmm der står 11 på typepladen

image.jpg
image.jpg

-------------------------------------------
Bay Crossover 72.
Fyn
(permalink) Split261 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Der bliver blandet rundt i regelerne her, 20% gælder kun ved motorskifte til større model. Du må stadig tune din originale eller en tilsvarende motor over 20%, så længe det er forsvarligt. Men det er altid en god idé at sætte sig ind i reglerne, for det gør de nye synsmænd desværre ikke. Men det er her du skal vise storhed og hive dokumentation frem, så de fatter at du har styr på reglerne.

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

her

unavngivet.jpg

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Christian Rasmussen. Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Tak niels.
Fedt man kan se alle oplysningerne om bussen.

Men jeg kan desværre også se den er født med en type 1 1600.
Så jeg har jo lidt et problem.

Er jeg ude i en ny afgift?
Og findes der en type godkendelse på jeg må ligge en type 4 1700 med indspøjtning i en 1972 crossover?

-------------------------------------------
Bay Crossover 72.
Fyn
(permalink) Split261 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ja så er det ny afgift af bilen. Hvis du ikke ønsker det, så bygger du bare en original motor i bilen og køre til syn. Type 4 motoren burde du kunne bytte over med en fin type 1 motor, så er den hurtigt synet.

Hvis der er en godkendelse på, at den 1700 godt må ligge i, skal du stadig betale afgift.

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) Christian Rasmussen. Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg har en total nybygget type 4 motor. Som står mig i omkring 40.000kr. Så ville være lidt trist over at skulle skifte den ud.

Så hellere ny afgift.

-------------------------------------------
Bay Crossover 72.
Fyn
(permalink) Hummel Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det var mig der købte bilen på Sjælland i sin tid. Den var med type 4 i, men originalt var den med type 1. Mener Sælger havde nogen papirer på den var blevet konverteret til type 4 på værksted engang for mange år siden.

Det skal så siges det var en karburator model der lå i. Men kan ikke så er det skulle være et problem?

OT: Farmer, når jeg engang for tid og lyst så har jeg et MSII system jeg regner med at spolere min 1303'er med ;)

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com

124

Reply »

You must log in to post.