Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  68-70hk??? Råd og hjælp søges opsætning ?

(permalink) simon Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej nyt sprøgsmål nederst:)

-------------------------------------------
VW Boxer = Evighedsmaskine!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvad er du i tvivl om?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) fvee Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Afrense ringspor/spill. i stempler og kont. ringgag på de nye ringe/cyl.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Skil motoren ad og start med at måle om cylindrene er inden for slidgrænserne.
Mål ringenes bredde så du får bestilt de rigtige.
Mål om stemplerne er opslidte.
Få cylindrene honet så de nye ringe kan køres til.
Udmål og tilpas ringgabene.
Rens ringrillerne, helst ved glasblæsning, men en skraber lavet af en gammel ring kan gøre det.
Saml motoren og kør ringene til ved at lade motoren trække i højt gear og fuld gas, tyve gange og lade den motorbremse ned igen. Ikke ud i mange omdrejninger men med fuld belastning.
Lad være med at købe krombelagte eller stål-ringe. Bare almindelige støbejernsringe.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Genau Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det er godt der er nogen der kan hjælpe og ved hvad det drejer sig om.
Måske ville en "Castrol Running in oil" eller lign være godt. Bare et forslag,
hvad mener du frank?

Egil.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Puh. Jeg har fået den opfattelse at man ikke skal bruge for gode smøremidler til cyl. og stempler. Man skulle kunne risikere at ringene ikke bliver kørt til. Lindemann fraråder f.eks. at man bruger hans teflonprodukter på andet end lejer og knast ved samling og heller ikke tilsætning af diverse additiver de første 10.000 km.
Heller ikke syntetisk olie.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

det nemmeste er næsten at bruge stempelringerenseren

029.jpg

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Arrh. Det er nemt at glasblæse.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Eller hvis det er på en std. 1500/1600, så ville jeg bare købe et nyt sæt stempel/cylinder/ringe til 1300kr, og så montere det.
Men det var jo ikke spørgsmålet :-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Genau Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Frank Running in oil er tilkørselsolie netop for at ringene nemmere tilkøres og skal
skiftes efter kort tid. Se på dunken.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Også min tanke. Også hvis det er en 1300. Men spørgeren har ikke reageret.
Undskyld Genau. Jeg forvekslede det med smøremiddel til at smøre medens man samler motoren. Running in. Selvfølgelig:-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) simon Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej undskyld jeg ikke har svaret havde glemt mit log in:) men besluttede at bestille nyt cylinderkit hjem da jeg fik forkerte ringe bestilt så i et lidt træls humør besluttede jeg ikke gad bøvle mere så byt til nyt:) så nu kommer der 1641 cylinder kit på:)

Men hvad med toppe til den ved de org passer men hvad er forskellen på de forskellige toppe

Som 041 og 044 og videre for satser på få omkring de 68 75 HK ud af en std krumtap og knast

Tænker på denne opsæt

Cylle kit 1641
1.4/1.25 ratio rokker arme
Optimeret flow i toppe
Org Mexico vw sports udstødning med slyng
Dobbelt Karb men ved ikke helt om de skal være 36 eller 40 men hvad mærke og størrelse vil kører Best for skal ikke op over de 4500 omdjeringer med den bare havde en rigtig sund lyd og en bundtræks Karl:)
Og en kopi 009 fordeler unden vacuum med Electronics tænding:)

-------------------------------------------
VW Boxer = Evighedsmaskine!
(permalink) Hagen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis det var mig som skulle lave sådan en motor ville jeg bruge følgende stumper:

Standard 69 mm krumtap
Standard pjelstænger
Alt afbalanceret
Dit nye cylindersæt med 1 mm i vendehøjde
originale 040 toppe 35,5 -32 ventiler fræs til 8,5:1 med et tre vinklet ventil sæde og med rettet porte.
CB 2280 kanst med 1.1:1 vippe arme
To 40 mm kadrons.
En god 1 3/8 udstødning.
Din fordeler.

Jeg tror 044 toppe bliver alt for store. De har min 40 -35 ventiler. Du kan sagtens trække 100 hk på 040 toppe med 35,5 - 32 ventiler.

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hagens forslag, men med std. knast vil give de 70HK. Jeg ved ikke hvor meget mere 2280 knasten vil give, men det tager mere med sig: Stålstødstænger, stramme ventilfjedre osv.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Drop den VW Mexico udstødning, og køb noget der rent faktisk dur.
Std stødstænger er fint til en 2280 knast.
Std type toppe. Evt Tims "super stock"

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.