Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Spgm. ang. Karburator på type4

Tags:
No tags yet.

(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg har sådan et par Psdit 32-34 karbs, som jeg regner med at skal på min motor. Jeg har læst/hørt mig frem til at det er den ene karburator der styrer tomgangen og udligner via et rør til den anden. Men; Jeg kan ikke se nogle studser på mine to karburatorer?? (udover til benzin self.) Betyder det at de har hver deres tomgangssystem eller?

En anden ting; jeg har en kasse med ekstra karb. manifolds. Nogle er høje - andre lave. Hvad er fordel ulemper ved høj/lav - og hvilken model vil I anbefale?

Pfht, Henrik

karb_type4 2.jpg
karb_type4 3.jpg

(permalink) t2pickup Member
Skrev for 9 years siden | | | |

udligner sidder på manifoldene.

-------------------------------------------
tlf.40528995 8250 skæring Type2 camper/bus 72er. t2pickup@gmail.com
(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ja, på nogle af mine mange manifold - men ikke alle. Dem der fulgte med har kun een studs - på ydresiden - hvilket jeg regner med at er til bremseforstærkeren?

Jeg har et udlignings-forgrenings rør - hvor der er 4 "udgange" - er det så til en tidligere model karburator?

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Dem på billederne ligner Type 3 karbs.

De hedder det samme som type 4 karburatoren, men er med hver deres tomgangssystem. Jeg kører med sådan et set up på en 1600 type 1, det er jo så selvfølgelig ikke samme manifold som type 4. Der er blot en slange mellem de 2 manifolde for udligning.

Personligt synes jeg det er noget mere simpel karburator at have med at gøre end type 4 modellen, men det er nok en smagssag.

(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Super. Tak for input. Checker lige repbogen...

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Studsen på den ene karb er til vakum på strømfordeler.

Jeg har blændet den af, da jeg kører med 009

(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ditto her..

Tak...

(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 9 years siden | | | |

@Henrik Harder: Hvis der er separat tomgangssystem på begge - så er der vel ikke brug for udligning? Dvs. Jeg kan bruge de manifold som ikke har udligningsstudser???

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 9 years siden | | | |

udligningsstudser gør at motoren går meget bedre .har ikke ikke noget med tomgangssystem at gører.

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 9 years siden | | | |

ja, jeg ville lave det med udligning mellem manifold, når det er 2 enkelte karbs.

Det har noget med puls i indsugningen at gøre, som jeg ikke har den store forstand på, men det har Torben, aka Farmer og de andre rødder :O)


Reply

You must log in to post.