Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvorfor ikke 1302?

Tags:

(permalink) vwilly Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ok. jeg ved godt jeg ikke er så erfaren.
(har haft en 1303 og venter på jeg får råd til en klassisk vw igen)
Men som jeg ser det, får man med en 1302 et design fra de gamle. Bla. metal instrumentbord, flad forrude.
Og en undervogn som er mere moderne, dvs bedre køreregenskaber og 12 v.
Vil dog godt indrømme at de gamles, dvs før 1967, design er flottere.
Som jeg kan se det, er 1302 det det bedste fra 2 verdenen. MEN hvorfor er 1302 ikke så populære?
Er det udelukket pga design? Årgang eller noget andet?
Mvh Villy

-------------------------------------------
The true heros, that keep it all going, will one day receive glory in heaven!
(permalink) Gert Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvem siger de ikke er så populære??
De er produceret i en kort periode (70-72), så der er ikke så mange af dem, set i forhold til feks 1303. Og så er de ikke med metalinstrumentbord (med mindre man har afmonteret det og lukket hullerne), men er født med polster ;-)

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

fordi nogen vægter udseendet højerer end egenskaberne - og tænker at det med egenskaberne er noget der kan løses med tiden - det er lidt sværerer med linierne... men de nyerer er en del billigerer i indkøb så en god begynderbil.

men dit spørgsmål er som at stikke hånden i en hvepserede - der er mange meninger om det
ene og det andet.

så du bør tage dit eget valg og stå ved det.. det virker for de fleste.

og tror man deler forskellen op i forbro biler og biler med spiral fjedre... ikke så meget model navnet.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) vwilly Member
Skrev for 9 years siden | | | |

OK. Det er ikke for at være provokerende, men bare en undren fra en nybegynder.
Mvh Villy

-------------------------------------------
The true heros, that keep it all going, will one day receive glory in heaven!
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

nej det er okay

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Hye Member
Skrev for 9 years siden | | | |

´Vil man trille rundt og vise sin bil, er en pre 67 super fin. Skal det tilgengæld være frisk kørsel i sving, rundkørsel og andet med lidt høj fart, er en 03-02 super fed til dette. Har selv en sænket, stiv 03er og en lidt ældre dame fra 58`

-------------------------------------------
73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1
(permalink) HNC Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ikke alle er født med sikkerhedspolstring. Det var obligatorisk i Sverige, men ekstraudstyr i DK.

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) vwilly Member
Skrev for 9 years siden | | | |

takker for jeres svar.
Mvh Villy

-------------------------------------------
The true heros, that keep it all going, will one day receive glory in heaven!
(permalink) Gert Member
Skrev for 9 years siden | | | |

hmmm... er du sikker på det Henrik, når vi snakker 1302? Den instruktionsbog jeg har til min 1302 (72 model), viser udelukkende et billede med polstret instrumentbord.
Det er ihvertfald nyt for mig, at det skulle være ekstra-udstyr.

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 9 years siden | | | |

1303 er kun produceret fra 8.72 og til 8.75, så mange flere er der nok heller ikke lavet.

1302 er en glimrende bil. Nogle kan lide moderen og andre datteren. Gør hvad du selv føler for, og lad diverse selvuddannede smags dommere have deres eget trip.

Efter min mening er de helt gamle bobler blot udsat for hype ale kejserens nye klæder. Og fred være med det.

(permalink) Per Madsen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

jeg kender til to hvor der aldrig havde været polster på instumentbord

-------------------------------------------
per@arnaa.dk 20317427
(permalink) Gert Member
Skrev for 9 years siden | | | |

jo, den er god nok...polstret instrumentbord kunne tilkøbes med merpris (og i nogle lande obligatorisk). :-)

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Michael Munk Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis du selv er ligeglad er en 1302 eller 1303 fint. Det er kun kendere som går op i hvilken model det er. Alle andre skelner kun mellem om den er med eller uden tag.

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Michael Munk
Tlf 29724866
(permalink) HNC Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jo Gert, den var go' nok ;-)

Som andre så rigtigt skriver, synes jeg også du skal gå efter det du selv føler for. Jeg har haft mange tidlige 60'er biler, men er efterhånden mere til de senere årgange. De kører faktisk, eller kan i ihvertfald komme til det, langt bedre en modellerne med link pin forbro, kan fås med skivebremser originalt og er faktisk mere praktiske at holde kørende med 12v. Og det faktum at de - stadigvæk fristes man til at sige - er lidt ringeagtede, gør efterhånden at de er på vej til at være mere sjældne. På et tidspunkt bliver en 100% original 1302/3 et særsyn :-) ...og alle luftkølede folkevogne er veterankøretøjer, på nær de aller sidste T3. Men de kommer med lige om lidt ;-)

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Hagen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Min første var 1302 fra 1971 og de kan laves så de bliver uber cool. ...

Og nej den på billedet er ikke min

20110716 7052 wp5 vw 1302 s 30_co.jpg

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) Lagerchefen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Var der ikke noget om at 1302 er tungere og en klasse dyrere i vægtafgift end de andre ? (Her har vovet mig ud i et område hvor jeg ikke ved noget).

-------------------------------------------
Dele til salg : https://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=1789
Tlf. til Anders 60 81 60 04.
(permalink) Cisse & Celinas Far Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg har haft et par 1303 gennem tiden og de lå på 800kg så den lå lige på grænsen vedr vægtsfgift men stadig den billige så mon ikke det samme gælder 1302'erne, Anders ;-)

-------------------------------------------
20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nej. 1302 slog netop ikke an i Danmark fordi den var ligeså dyr i vægtafgift som en Volvo.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Lagerchefen har ret med vægtafgift, den vejer 825 kg, og kammede derfor over i anden vægtklasse.

1303 vejede på magisk vis 800 til typegodkendelse :O)

Jeg har dog haft en 1303S engang, der var på dyr vægtafgift, 825 kg, var godkendt med konstruktive ændringer som der stod på reg attest :O), hmm, måske man skulle have beholdt den..

(permalink) Genau Member
Skrev for 9 years siden | | | |

i dag er det jo 1/4 værtafgift så det er nok ikke det.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nej men nu er det også for sent at købe en ny :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Niels Jakobsen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

En gammel vw mekaniker som har resturet rigtig mange bobler, sagde til mig at 1302 skulle jeg ikke købe, men hvis man kunne få en 1303 så var den bedre hvad angår rust. Der var vist noget med, at i de år 1302 blev lavet havde de fået dårlig metal til produktionen Om det passer ved jeg ikke ?

(permalink) HenningS Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Har selv haft både 1302 og 03, de kører super, ligger godt på vejen, angående rust gælder det bare om at finde et godt eksemplar, uanset model.. Personlig ville jeg idag vælge en rustfri 02'er hvis det skulle være ;-)

-------------------------------------------
VW Jagtvogn 12/74
VW T2 Pickup 71 crossover
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 9 years siden | | | |

dårligt metal model var faktisk 1303 årgang 1975 såvidt jeg ved.

Men hvor meget originalt metal er der efterhånden i bilerne :0)

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

min nye vw er 0,7 i pladen eller mindre - 1302 og 3 er vel 0,9 - en gammel split er vist over 1mm..

også er der ikke så meget urent stål i de ældre - måske derfor de nyerer ruster mere - hvis de gør det.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply

You must log in to post.