Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Dyse 2x40mm idf på 1600 motor?

Tags:
No tags yet.

(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hejsa
Har lige monteret 2x40mm Weber idf karburatorer på min ny bygget 1600cc motor. Motoren er indstillet, men prutter når den er kold og i tomgang når den er varm. Nogen der ved hvor man ca. skal ligge dyse mæssigt? Det er en std nybygget 1600cc med 009 fordeler.

(permalink) Griebel Member
Skrev for 9 years siden | | | |

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg har søgt rundt på nettet og tallene svinger meget. Det kunne jo være der var en her inde som har haft samme opsætning som kan guide mig ind på de rigtige tal

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvilke dyser har du i nu?
Men der 99% sikkert ikke et dysestørrelse-problem.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg har lige tjekket dyserne:
Hoved dysen 115
Tomgangsdyse 50

Det er noget mindre end jeg troede.

Karburatorene står så godt som de kan og er selvfølgelig synkroniseret.

Når motoren er kold skyder den når jeg accelerere når den er varm "prutter" den hvert 3-4 sek i tomgang. Motoren starter fint og står også fint i tomgang, men det er som om at den sidste halvdel af gassen ikke gir noget. Jeg har fundet flere eksempler på nettet hvor bilen "prutter" sod ud. De folk dyser bare ned. Men mine dyser er mindre end jeg regnede med.

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvor store er dine venturier i kaburatorerne?
Jeg ville prøve med 105 i hoved dyssen og 28 mm venturi. Jeg ville nok have valgt en 36 mm til en 1600 for at hæve det luftflow der er når den køre... Avancere din strømfordeler det den skal?

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis ikke allerede du har justeret på blandeskruerne, så er tiden inde NU :-).
Hvis det så ikke hjælper, så prøv da at gi den et par 55 tomgangsdyser, og juster igen blandningen.
Mon ikke det løser dine problemer.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Der var ingen venturier med i sættet jeg købte. Hver blandingskrue er sat så motoren tager flest mulige omdrejninger. 009 fordeleren er helt ny. For den ikke for meget benzin? Den prutter også når den deaccellere f.eks imellem gearskift. Hvis jeg giver motoren bundgas sker der intet, motoren siger bare "BOOORB"

(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Gik vi lige fra "motoren prutter når den er kold og i tomgang når den er varm", og så til "hvis jeg giver motoren bundgas sker der intet, motoren siger bare "BOOORB"" ???

Fortæl nu hele historien, og få alt med. Det eneste vi får ud af de her halve historier, det er at vi spilder vores tid med at hjælpe dig.
Håber du forstår det sure opstød!?

Der må da være venturier i karburatorerne, ellers kan den jo ikke køre. Ellers må du jo tage nogle billeder og ligge ind, så kan vi hjælpe med at svare på det.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ved kold motor:
Hakker den i optræk og tomgang den skyder ud af udstødningen mens den hakker

Ved varm motor:
Prutter den i tomgang og når den deaccellere. Altså ved gearskift og når jeg ellers slipper gassen

Uden belastning har motoren en fin gas respons, når jeg så kører er det kun 3/4-1/2 gas jeg kører på, det sidste gir igen fart kun lyd.

Der fulgte igen venturier med i sættet som er købt ved csp.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Tror du ikke bare du skulle montere en std karburator ? Det der lyder som meget opad bakke.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jo tusind tak for hjælpen, det må jeg da prøve.

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nu har jeg lige kigget på csp hjemmeside. Forveksler du ikke stacks med venturier. Der er ikke stacks med i deres sæt kan jeg se.

Inden du satte de karbs på kørte motoren så som den skulle?.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det lyder som en plan.
Når du så har gjort det, og og motoren faktisk kan bringe dig rundt, (jeg forstår, at du bruger den til daglig transport) så sætter du dig på den flade, og så læser du på lektien, om hvad dobbeltkarburatorer består af, hvordan de fungerer og hvordan du klargør og grundjusterer dem. Når du har læst og forstået det, SÅ har de flinke fyre bla. herinde en chance for at hjælpe dig. Det nytter ikke noget, at du spørger i flæng, når du ikke ved hvad du spør om, og ikke forstår de svar du får.
Du er lige hoppet i den klassiske "hvor svært kan det være" pøl med samlede ben. Kravl nu på land, tag en dyb indånding, og kom så op på hesten igen, denne gang med det rigtige ben forrest.
Du har jo gjort det evident, at du vil selv. Fint, men så må du lære hvordan det fungerer, ellers er det umuligt at hjælpe dig.
Hvis du bare fortsætter ud af den tangent du er på nu, er det eneste der sker, at du ender med at ødelægge den motor du lige har samlet, hvis ikke du allerede har givet den permanent skade. Men et nyt cylindersæt koster jo heller ikke ret meget, så hvad betyder det (?)

Har du styr på din tænding!? Hvis du har købt en ny 009 fordeler, så er der 70% chance for, at den avancerer helt i skoven. (No shit, det er faktisk tilfældet) Det fremmer heller ikke ekspeditionen.

Jeg skriver dette med en venlig tone, og rent faktisk for at prøve at lede dig på rette spor, og spare dig penge i den sidste ende.
"We" have been there, and "we" have done that 25 years ago. That´s why I know.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Der er hverken staks eller venturier med sættet.

Farmer jeg spørge jo kun om dyserne og ikke hvorfor min motor kører dårligt. Jeg kører i min bil hver dag så "fejlen" er jo ikke kritisk. Jeg har da læst på lektien, det er da også derfor jeg kan indstille og synkronisere lortet. Jeg har haft motorcykler med både 2, 4 og 6 karburatorer og har aldrig haft problemer med justering osv. Jeg mener min motor får for meget benzin, jeg kunne derfor fint købe 32 nye dyser og prøve mig frem. Men da jeg har mulighed for at spørge herinde og måske kun købe 16, hvorfor så ikke gøre det??

Jeg syntes bare nogen gange at folk herinde tror at det er raketvidenskab de har med og gøre og så er det sjovere og pege fingre og grine end og hjælpe.
Jeg tænke bare at andre måske har haft samme opsætning og kan guide mig lidt.
Når jeg søger bla på dette emne kan jeg se på udenlandske hjemmesider hvordan den spørgende får hjælp! Folk skriver ikke at manden nok ikke er moden nok til flere karburatore. Jeg mener ikke det er svært og få min opsætning til og kører ordentligt, men med lidt guiden vil jeg måske spare penge og have færre dysser ligende efter jeg er færdig med justeringen af min motor.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis der ingen venturier er i, ville jeg nok starte der. ?

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Griebel Member
Skrev for 9 years siden | | | |

.

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

At hoveddyserne nok skal være 125-130 og tomgangsdyserne 50-55 hjælper ikke hvis karb. er samlet uden venturier. Det er det der gør diagnose via nettet svært.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det er dette sæt http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=97082562408&rub1=Engine&rub2=Fuel%20System%2CCarburator%20Systems&artnr=11251a&pn=0&sort=0&all=

(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 9 years siden | | | |

Du er nødt til at sætte dig ind i hvad venturierne er, de fleste vil råde dig til hoveddyse der er 4-4,1 gange din venturistørrelse.
Hvis dine venturier (og måske karburatorer) er alt for store i forhold til din motorvolumen, kan det give den Boarp-effekt.

check at alle accelerationsdyserne skyder en stråle benzin når du trykker på speederen

check at der ikke er skidt i tomgangsdyser (meget almindeligt..!, og 75% sikkert dit problem))

prøv at checke synkroniseringen af karburatorerne når der trykkes ganske lidt på speederen (2000omd) (sæt evt et eller andet i klemme ved speederkablet) ofte er karburatorerne synkroniseret, men speedertrækket trækker lidt skævt..

venturier er no. 15 på denne tegning http://www.volkstorque.co.uk/vt/imagehosting/332751694c0732eb5.gif

-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707

Reply

You must log in to post.