Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Gå fra 1300 til 1500

(permalink) Jesper Member
Skrev for 9 years siden | | | |

...og når det så er sagt, så ved jeg godt at nogen har haft problemer, men de skyldes typisk forkert tændingstidspunkt, blanding eller manglende køleblik osv.

-------------------------------------------
folkevognen(a)live.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

korrekt - og til jer andre med vintage og tidstypisk - i har set det er en buggy ikke ??? ;-)

tidstypiske buggyer er dog det helt store i UK og med rette - men herhjemme er de vel stort set ikke eksisterende... selvom det er the shit ;-)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Daaaarn Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Rart at høre Jesper!
Er der forskel på strømfordeler fra en 1300 til en 1500?
Har en med centrifugalregulering og vakuumregulering.

-------------------------------------------
Beach Buggy fra '67 - hygsom vogn.....
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg ville heller ikke bruge krudt på at bygge en std. motor om til doghouse. Det eneste der kunne få mig til det ville være hvis jeg havde et komplet fejlfrit originalt sæt. Men ud af eftermarkedsdele, aldrig i livet. Vw har kørt med den gamle type på 1600 motor og i en type2.Så det går nok i en buggy.
Jeg ville heller ikke bygge oliefilter på. Jeg har aldrig set skader/slitage pga. at motorerne kørte uden filter. Derimod skader pga. sprængte filtre og slanger. Slet ikke bøvlet værd.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

I samme årgang samme fordeler. Det vigtigste er at den hører sammen med karburatoren så vakuumet kommer på det rigtige tidspunkt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Daaaarn Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Min gamle bedstefar som var mekaniker dengang hvor det var spændende ;-)
Nåååååh ja. Fejlfinding er heller ikke skidt! :-)

MEN! Han sagde han skiftede olie på hans to type 1'er en gang om ugen da de blev brugt til udlejning uden fører og derfor kørte mange km. Men hvornår skifter i olie?
Og hvilken olie? Har selv kørt på 20w50 (2,5L) og jeg skiftede en gang om året (ca 5000 km)..

-------------------------------------------
Beach Buggy fra '67 - hygsom vogn.....
(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det er skræmmende læsning! Jeg kan nu se at jeg har gjort det helt helt forkert. Jeg har nemlig haft monteret en sådan industrimotor (godt nok 1600, men i princip samme motor), og der brugte jeg blot std. type (30hk style) blæsehus med std. oliekøler monteret inde i blæserhuset.
Det gik uden problemer i en 1200kg tung splitbus + personer og grej, selv med 110-120 afsted på motorvejen brokkede den sig ikke.

Nu vil manden ha den i en 650kg tung buggy med frisk kold luft hele vejen rundt om motoren...... så ro på folkens... det går nok endda.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Daaaarn Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det er så noget jeg bør finde ud af for jeg aner ikke om fordeler og karburator har samme årgang. Jeg tvivler.....

-------------------------------------------
Beach Buggy fra '67 - hygsom vogn.....
(permalink) Daaaarn Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Du siger noget Rasser! :-)
Alligevel rar info for sådan en som mig som overhovedet ikke har tænkt i de baner angående oliekølerens placering :-)

Kunne godt finde på at flytte oliekøleren ud i fartvinden. Jeg holder alligevel aldrig i tomgang i Buggyen....

-------------------------------------------
Beach Buggy fra '67 - hygsom vogn.....
(permalink) Daaaarn Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ps. FED stil alligevel med den Buggy! ;-)

-------------------------------------------
Beach Buggy fra '67 - hygsom vogn.....
(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det er overhovedet ikke besværet værd i mine øjne! bare på med noget std. køleblik og så ud at kør med den som den er (selvfølgelig skal du lige ha noget karburator og strømfordeler til den, men der har Frank allerede forklaret hvad der skal til. Det er en superfin motor at trille rundt med i en buggy.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Daaaarn Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jamen det tyder det da på at det er ;-) Lad os se hvad jeg gør når jeg når så langt :-)
Snakkede med en herre som mente at man ikke behøvede det nederste kølerblik når det var til en buggy fordi der var rigeligt med luft omkring cylindrene. Altså nede ved stødstangsrørerne ;-)
Er han helt ude at skide? Eller kan der være noget om snakken?

-------------------------------------------
Beach Buggy fra '67 - hygsom vogn.....
(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis du beholder det på, så beskytter du dine stødstangsrør mod at få et stenslag eller lignende.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Daaaarn Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Forståeligt!
Hvad gør I andre med krumtapudluftningen? Hvad gør I andre? Som det ser ud nu så går der et rør ned mod vejen og et op i luftfilteret...

-------------------------------------------
Beach Buggy fra '67 - hygsom vogn.....
(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

det er også helt fint, ingen problemer i det.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Jesper Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nederste køleblik skal være der, ellers virker "termostaten" ikke rigtigt.

-------------------------------------------
folkevognen(a)live.com
(permalink) Daaaarn Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Sådan en har jeg vistnok ikke.. Hvad er det for noget?

-------------------------------------------
Beach Buggy fra '67 - hygsom vogn.....

Reply

You must log in to post.