...og når det så er sagt, så ved jeg godt at nogen har haft problemer, men de skyldes typisk forkert tændingstidspunkt, blanding eller manglende køleblik osv.
folkevognen(a)live.com
...og når det så er sagt, så ved jeg godt at nogen har haft problemer, men de skyldes typisk forkert tændingstidspunkt, blanding eller manglende køleblik osv.
korrekt - og til jer andre med vintage og tidstypisk - i har set det er en buggy ikke ??? ;-)
tidstypiske buggyer er dog det helt store i UK og med rette - men herhjemme er de vel stort set ikke eksisterende... selvom det er the shit ;-)
Rart at høre Jesper!
Er der forskel på strømfordeler fra en 1300 til en 1500?
Har en med centrifugalregulering og vakuumregulering.
Jeg ville heller ikke bruge krudt på at bygge en std. motor om til doghouse. Det eneste der kunne få mig til det ville være hvis jeg havde et komplet fejlfrit originalt sæt. Men ud af eftermarkedsdele, aldrig i livet. Vw har kørt med den gamle type på 1600 motor og i en type2.Så det går nok i en buggy.
Jeg ville heller ikke bygge oliefilter på. Jeg har aldrig set skader/slitage pga. at motorerne kørte uden filter. Derimod skader pga. sprængte filtre og slanger. Slet ikke bøvlet værd.
I samme årgang samme fordeler. Det vigtigste er at den hører sammen med karburatoren så vakuumet kommer på det rigtige tidspunkt.
Min gamle bedstefar som var mekaniker dengang hvor det var spændende ;-)
Nåååååh ja. Fejlfinding er heller ikke skidt! :-)
MEN! Han sagde han skiftede olie på hans to type 1'er en gang om ugen da de blev brugt til udlejning uden fører og derfor kørte mange km. Men hvornår skifter i olie?
Og hvilken olie? Har selv kørt på 20w50 (2,5L) og jeg skiftede en gang om året (ca 5000 km)..
Det er skræmmende læsning! Jeg kan nu se at jeg har gjort det helt helt forkert. Jeg har nemlig haft monteret en sådan industrimotor (godt nok 1600, men i princip samme motor), og der brugte jeg blot std. type (30hk style) blæsehus med std. oliekøler monteret inde i blæserhuset.
Det gik uden problemer i en 1200kg tung splitbus + personer og grej, selv med 110-120 afsted på motorvejen brokkede den sig ikke.
Nu vil manden ha den i en 650kg tung buggy med frisk kold luft hele vejen rundt om motoren...... så ro på folkens... det går nok endda.
Det er så noget jeg bør finde ud af for jeg aner ikke om fordeler og karburator har samme årgang. Jeg tvivler.....
Du siger noget Rasser! :-)
Alligevel rar info for sådan en som mig som overhovedet ikke har tænkt i de baner angående oliekølerens placering :-)
Kunne godt finde på at flytte oliekøleren ud i fartvinden. Jeg holder alligevel aldrig i tomgang i Buggyen....
Ps. FED stil alligevel med den Buggy! ;-)
Det er overhovedet ikke besværet værd i mine øjne! bare på med noget std. køleblik og så ud at kør med den som den er (selvfølgelig skal du lige ha noget karburator og strømfordeler til den, men der har Frank allerede forklaret hvad der skal til. Det er en superfin motor at trille rundt med i en buggy.
Jamen det tyder det da på at det er ;-) Lad os se hvad jeg gør når jeg når så langt :-)
Snakkede med en herre som mente at man ikke behøvede det nederste kølerblik når det var til en buggy fordi der var rigeligt med luft omkring cylindrene. Altså nede ved stødstangsrørerne ;-)
Er han helt ude at skide? Eller kan der være noget om snakken?
Hvis du beholder det på, så beskytter du dine stødstangsrør mod at få et stenslag eller lignende.
Forståeligt!
Hvad gør I andre med krumtapudluftningen? Hvad gør I andre? Som det ser ud nu så går der et rør ned mod vejen og et op i luftfilteret...
det er også helt fint, ingen problemer i det.
Nederste køleblik skal være der, ellers virker "termostaten" ikke rigtigt.
Sådan en har jeg vistnok ikke.. Hvad er det for noget?
You must log in to post.