Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1914ccm problemer med at gniste

Tags:

(permalink) Uzun Member
Skrev for 9 years siden | | | |

God aften der ude.
Har lige anskaffet mig en 1914ccm motor, kan bare ikke få liv i den.
Den gnister ikke ude i tændrørene. Der er gnist mellem platiner når man tuner den.? Så hvad kan der være galt .?
- har prøvet med to forskellige spoler (begge virker)
- har prøvet med to forskellige strømfordelere hvor den ene var sprit ny.

Hilsen Ersin

(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Er der slet ingen gnist på nogle af kablerne?

(permalink) Uzun Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nej har også prøvet med en prøvelampe

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Gnister den fra midterkablet på tændspolen?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis der er gnist inde ved platiner, men ikke ude på tændrøret kan problemet jo kun ligge der i mellem et sted. Dvs. enten er det rotor, dæksel, tændkabler, hætter eller tændrør den er gal med.
Hvis der ingen gnist er på alle 4 tændrør er det nok usandsynligt at samme fejl er på alle kabler hætter og tændrør.
Så er der kun rotor og fordelerdæksel tilbage. Har du prøvet at skifte disse to stumper?
Hvis du er lidt systematisk tager det ikke mere end 3 minutter at måle hele skidtet igennem med et multimeter hvormed det skulle være ret nemt at finde fejlen.

/Jacob

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) brotgaard Member
Skrev for 9 years siden | | | |

har lige haft samme bøvl på en 1300 motor , platiner gnistrede , men ingen liv. satte nye platiner i , så startede den. så det er en mulighed.

-------------------------------------------
brotgaard@esenet.dk
307039enogtyve
(permalink) SJN Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Eller din rotor er af typen med modstand og modstanden er brændt af fordi du har forkert spole ....

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Har du set om den gnistre for enderne af tændkablerne?

Nogle tændkabler kræver at den lille metal-hætte på tændrørerne skal afmonteres før der er ordentlig forbindelse mellem kabel og tændrør...

(permalink) Uzun Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det var roteren

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ja det sker. Én gang for mig på 40 år. Det er meget sjældent på en Bosch rotor. Jeg troede kunden tog pis på mig og havde indbygget en fejl for at drille mig.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.