Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Opstart af Type4 motor efter renovering - olietryk

Tags:
No tags yet.

(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg er nu kommet så langt i mit motorprojekt at jeg idag har forsøgt at starte den op.

For at være sikker på at der er olietryk på - har jeg kørt godt med starteren uden tændrør i.

Da Motoren står på en bænk har jeg ingen olietrykslampe - men tænkte at et ohmmeter kunne bruges istedet. Ligemeget hvor længe jeg kører med starteren kan jeg ikke få olietrykskontakten til at "afbryde" til stel (der er ny olietrykskontakt på).

Hvad gær jeg galt??

pfht, Henrik

(permalink) simon Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Har du prøvet med andre instrumenter end dit ohmmeter? prøv med pære for hvis den når olietryk burde pæren slukker når det er:) det vil være det første at forsøge:)

-------------------------------------------
VW Boxer = Evighedsmaskine!
(permalink) ibdanmark Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Du kommer langt med en prøvelampe

-------------------------------------------
bred buggy nu med spær
flere airbag frie zoner i dk
40753159
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Oliereduktions ventiler går nemt ? Og du har vendt stemplet rigtigt?

(permalink) fvee Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Brug en manuel olietrykmåler.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Der er ingenting i vejen for at du kan bruge dit multimeter som du gør.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Reduktionsventilen har været adskildt, renseet og smurt. Stemplet er vendt korrekt.

Prøver imorgen med et prøvelampe.

Jeg har desværre ikke en olietrykmåler - ellers havde jeg sat den på...

Tak for hjælp til alle...

(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ellers prøv med en brugt olietrykskontakt. Jeg har en enkelt gang oplevet at en ny var defekt.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ja det er ikke nemt. Jeg har i mange år kun brugt gamle originale. Hvis de nye virker, bliver de utætte.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Update: Jeg fik sat en lille lampe på. Den slukker relativt hurtigt - så olietrykket burde være ok.

Tak for hjælp til alle...

(permalink) ibdanmark Member
Skrev for 9 years siden | | | |

jeg har lige købt 2 uoriginale ,den ene hang,den anden ville ikke afbryde,så monterede jeg en gammel original,så virkede det

-------------------------------------------
bred buggy nu med spær
flere airbag frie zoner i dk
40753159
(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Du skal købe dig et nyt multimeter, hvis det ikke engang kan måle noget så simpelt som gennemgang.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.