Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor slår ud, og er meget svær at starte.

(permalink) Kennethgraa Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Min 1200 fra 67 giver mig lidt udfordringer. Før det første er den meget svær at få startet og et koster nogle gange et fuldt opladet batteri, og igår kom den aldrig igang. Da jeg fik den igang sidste gang, kunne den knap nok tage omdrejninger, og det var som om motoren blot satte ud med (næsten) regelmæssige intervaller. Den kunne næsten Ikke holdes igang. Jeg tænker brændstof tilførsel skal tjekkes, men vil gerne høre om der er nogle der bud på hvad bør undersøges først. Den har altid haft lidt svært ved at tage gassen i lave omdrejninger, så måske også karburatoren skal kigges lidt på. Det er som jeg ser det en almindelig karburator.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Prøv at servicere den med ventiljustering, kompressionsprøve udmåling af tændkabler. Nye tændrør og platiner. Olieskift.
En VW springer i gang blot ved et hurtigt vrid på nøglen. Den skal ikke tappe et batteri. Aktiverer du chokeren ved koldstart ved at træde speederen helt i bund og slippe igen før du drejer nøglen?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Kennethgraa Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Alt det du nævner lyder relativt kompliceret, men prøver mig frem. Ja, jeg trykker pedalen helt i bund, før jeg drejer nøglen, men det løser det ikke altid. Det er sket pludseligt at den ikke vil, så tænker måske pumpen er stået af.

(permalink) vwanders Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Platinerne i strømfordeleren skal formodentligt skiftes ud. Det er den mest almindelige fejlkilde, synes jeg.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nej det er jo problemet med sådan et internetforum. Man kan jo godt sidde og svare. Men man aner jo ikke hvilke forudsætninger spørgerne har for at bruge svarene til noget.
Jeg tror også det godt kunne være platinerne. Det er et generelt problem fordi de platiner vi kan købe i dag er for dårlige og slæbeskoen ikke holder. En anden grund er også at platinerne måske er meget gamle og ikke bliver udskiftet fordi de fleste ikke kan indstille dem, ej heller indstille tændingstidspunktet bagefter. Så det springer man over.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.