Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Forlænger til olietrykskontakt..

Tags:
No tags yet.

(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Nogen der har brugt. eks. en bremseslange for "forlænger" til olietrykskontakten?

I givet fald - hvor finder jeg en der kan passe med gevindtypen?

Pfht, Henrik

(permalink) sunshine Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg har brugt en bremseslange fra VW 1303 til olietrykskontakten på min 2.0 ltr. pandekagemotor - men du bliver nødt til at fremstille en adapter på min. 50 mm, som kan nå ovenfor motorens køleplade. Derefter kan du få en nøgle på bremseslangen og skrue den fast på adapteren. Du er velkommen til at ringe for yderligere forklaring.

-------------------------------------------
bingodk@stofanet.dk - 64400767 (fastnet)
Forskelligt til salg - http://vwnettet.dk/topic/187687
(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Tak for svar. Mht. adapter - er det fordi ikke kan komme "ned" og spænde slangen fast?

Har du evt. evt billede?

Takker...

(permalink) Genau Member
Skrev for 8 years siden | | | |

2.0 Er en typ. 4 motor, hvorfor så ikke bruge den org.

(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 8 years siden | | | |

I mit tilfælde er det fordi at Jeg vil have en olietryksgiver på som ikke kan sidde i hullet for strømfordeleren. De går simpelthen på hinanden. Vha. slangen kan jeg flytte giveren op på selv blæserhuset.....

(permalink) Rasser Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Går på hinanden? Er det selve huset af fordeleren? Ellers kan du da bare flytte fordelerdrevet en tand eller to, for at få roteret det hele lidt så der bliver plads.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) sunshine Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Henrik_K: Ja - det er for at kunne spænde slangen fast.

Genau:
Hvis man vil have monteret en T-adapter for montering af den originale olietrykskontakt (til advarselslampen) samt en olietryksgiver til en olietryksmåler - så er der ikke plads i hullet til olietrykskontakten, fordi hullet er for tæt ved strømfordeleren. Dette gælder for en GE-motor.

Altså - det hjælper, hvis det hele bliver løftet.

-------------------------------------------
bingodk@stofanet.dk - 64400767 (fastnet)
Forskelligt til salg - http://vwnettet.dk/topic/187687
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 8 years siden | | | |

det ku måske være løsningen på type 1 også .de nye olietrykskontakter kan vist ikke tåle varmen og går i stykker.ryk den væk fra motoren.nogen der har kørt med ???????.ps en bremseslange har ikke konisk gevind og bliver nok utæt ved motorblok

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Er det ikke sådan det ser ud det du roder med?

image.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ja det minder om det. Bortset at min giver er den fra Vdo.

Jeg kunne sikkert godt presse den ned ved siden af strømfordeleren, men jeg tænker at den anden model er mere elegant..


Reply

You must log in to post.