Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kloge hoveder søges ;)

Tags:
No tags yet.

(permalink) runex Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg er pt. helt blank . Jeg har en 1302 som jeg lige har skiftet alt i tændningsdele på til nyt der den gik lidt ujævn. Efter udskiftningen og indstilling efter alle kunstens regler kørte den som den var ny i mange dage. Lørdag var vi på cruise i det fynske hvor vi kørte sammenlagt ca. 500 km på vej hjem lød der et kæmpe brag og en ordentlig røgsky. Hvor efter den kun kørte på 2 cyllindre og slet ikke ville tage gassen :(
Min tanke var den havde lavet en fejltænding og forskubbet tændningen men nej den stod lige i øjet. Næste tanke den havde skudt et tændrør ud men nej så blev den kørt hjem af Falck .Nu roder jeg med den og kunne ikke få den til at tage gassen og køre på alle 4 og tændning er stillet så tjekker jeg karburatoren og får dårlig nok rørt en af skruerne under chokerhuset så kører den igen helt fejlfri ???
Er der en som kan forklare mig hvad der sker for i min verden hænger det ikke sammen med det der skete.

31pict4.jpg

(permalink) OvalerLars Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Sad den skrue løs?

-------------------------------------------
Ovaler1957@gmail.com
(permalink) Leo Kvistgaard Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Tomgangsdyse men burde kunne ta gassen, eller er det den anden ved siden af der er tomgang

-------------------------------------------
Ejer af 11/72 VW1303 der er swot
Mob 42135323
leokvistgaard@gmail.com
(permalink) OvalerLars Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvilken karburator er det? Synes ikke jeg har set sådan en før, med den "skrå" skrue (til venstre for markeringen).

På en 34-pict3 er det tomgangsdysen der sidder dér hvor du har markeret.

-------------------------------------------
Ovaler1957@gmail.com
(permalink) Leo Kvistgaard Member
Skrev for 9 years siden | | | |

31-pict 3-4 har 2, 1300ccm AB og AR

-------------------------------------------
Ejer af 11/72 VW1303 der er swot
Mob 42135323
leokvistgaard@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

"Skruerne" er tomgangsdyser. Den markerede er til tomgang. Hvis den sidder og dingler uden at være spændt kommer benzinen til motoren uden at blive reguleret af dysen. Den der sidder skrå er også en tomgangsdyse. Den skrå er til overgangen mellem tomgang og hovedsystemet. De to er ikke samme størrelse. Den største er den skrå. De kan byttes hvis man fumler.
Hvad er det for en verden I lever i hvor der eksisterer et begreb som fejltænding der skulle kunne flytte tændingstidspunktet :-) slår den så tilbage gennem tændkablet og drejer fordeleren?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) runex Member
Skrev for 9 years siden | | | |

skruerne var spændte med tændningen mente jeg at strømfordeler eller platiner ikke var spændt ordentlig og derfor flyttede sig derfor fejltændning men det var i orden .Men hvis der så kom for meget brændstof igennem systemet som ikke blev forbrændt ordentlig for den lugtede af benzin men først efter braget og den gik på 2 cyllindre

(permalink) fvee Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Sen skrå dyse er mærket A

(permalink) runex Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Og her til morgen vil den ikke igen den dør og hakker ved gasgivning ligemeget om man rører tomgangsdyserne eller ej .

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg tror den er tæret igennem så udstødningen fra forvarmerøret kommer ind i indsugningen. Hvis alt andet er i orden.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dillen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Har du checket, at det ikke er en ventil, der hænger?

Martin

(permalink) Solmex Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Har den havde "ædt" strålerøret fra accelerationspumpen?

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) runex Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Frank det kan godt være jeg lage mærke til at der var lidt rødbrund snask under røret i h.side nu splitter jeg den ad .Ventiler og karburator er jeg sikker på er i orden


Reply

You must log in to post.