Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kompressor, kompression og tændning.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Tumler lidt med en ide om at jeg gerne ville montere en kompressor på min type 4. Men men men jeg er sgu på bar bund og vil helst ikke smadre en motor, så derfor har jeg nogle spørgsmål.
Hvis man vil køre med 0,5-0,6 bar i ladetryk hvor meget kompression skal jeg gå efter?
Angående tændningen skal den avancere som den plejer eller er der noget specielt der skal laves?
Der kommer sikkert lidt flere spørgsmål hen ad vejen.
Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) 1961 ragtop Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Tag fat på min nevø, han kan hjælpe dig .

http://www.racetech.dk

-------------------------------------------
NEMESIS

Henv på 4093l4 fire otte
(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Du kan prøve at ringe, så kan jeg svare på alt hvad du kan komme i tanke om, vedr kompressor på luftkølet. Jeg tager ikke altid telefonen, men prøv omkring middagstid hvis du har lyst.
Mvh Martin Lorentzen 40314060

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej Martin.
Tak for snakken Idag. Det var lidt ala sådan jeg havde tænkt mig hvis det skulle blive til noget.
Hilsen Peter

image.jpg
image.jpg
image.jpg

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Sådan laver jeg det. Når gas spjæld er åben, skal kompressor spjæld være lukket. . De 2 spjælde forbindes med et kabel, så de arbejder sammen.

20150811_164140.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis du har luftmasse måler til indsprøjtnings systemet, skal den sidde helt ude ved luftfilteret, så luften suges igennem den

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Tak Martin. Det giver rigtig god mening. Regnede også med at sætte luftmassemåleren helt ude ved filteret.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det er vigtigt at den luft kompressoren recirkulerer, at den kommer ind, efter luftmasse måleren, ellers måler den luften 2 gange, og giver derved alt for meget benzin, når du motor bremser .
Hvis du f. Eks sætter en blow off ventil på, så hver gang en lufter ud gennem ventilen, trækker den luft gennem luftmasse måleren, og derved øser den benzin ned i motoren, som ikke skal bruges.
Så det er vigtigt at systemet er lukket og tæt, og at luftmasse måleren kun måler den luft, som motoren skal bruge.
Forklarer jeg det godt nok?

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jep. Rigtig godt :)

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk

Reply

You must log in to post.