Den kører på 12V.
Se til at benzinslangerne, efter pumpen, ikke er revnede.
Skru tændrørene ud og giv den et skud olie i hvert hul, med en oliekande - bare for at skåne den lidt på de første par omdrejninger. Skru rørene i igen. Tag dækslet til kileremmen af og se til at den er hel endnu. Drej så motoren MOD uret, bare en enkelt omgang eller to. Det kan gøres på dynamoen. Baglænd fordi det forhindrer evt. gammelt oliesnask i at blive suget op i pumpen..
Skift olien, og husk at rense oliesien.
Skru toppene af karburatorerne og tøm svømmerhusene for gammel benzin og bundfald. Det burde ikke være nødvendigt at rense yderligere, medmindre de er helt usædvanligt fyldt med skidt.
Fyld op med frisk benzin og saml igen.
Så ødelægger man i hvertfald ikke noget. :-)
Hvis den så kører, så kan man jo begynde at bruge penge, og servicere den rigtigt - men det er en helt anden snak. Når den har kørt varm (hvis den kan), så kan man jo tage en kompressionsprøve og vurdere derfra.