Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hjælp til motorproblem.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Barberen, Skive Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Halløjsa.
Min svoger har en Beachbuggy som vi har rodet en hel del med. Problemet er at den kun kører på cylinder 1 og 2. Cylinder 3 og 4, følger bare med. Motoren er en 1600 med 1800 cylindre og dobbelt karborator fra Kit og Buggy service.
Vi har målt kompression, justeret ventiler, renset karborator, skiftet tændrør, kontrolleret tændingstidspunkt (ca 7,5gr), skiftet tændspole, skiftet strømfordeler og kigget og læst en hel masse, men den kører bare ikke ordentligt.
vi kan tage begge tændrørshætter af på cylinder 3 og 4, uden nogen ændring i omdrejninger.
Der er gnist og der er benzintilførsel, men det er som om det ikke tænder rigtigt.
Når motoren har gået lidt, er udstødningen helt våd af frisk benzin.
Hvis den får lidt gas, forbrænder den noget af benzinen, men absolut ikke det hele.

Vi skal prøve at skifte rundt på de 2 karboratorer, for at se om fejlen ligger i en af dem.

Er der nogen som kan gennemskue hvad problemet er og er der evt. nogen som nr til Farmer. Min svoger vil nemlig prøve at ringe til ham og høre han kan lave/justere motoren.

Mvh
Barberen

-------------------------------------------
'78 DOKA, '69 type1 cab.
toppen er dovenskab, er at gøre tingene rigigt første gang
(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Er der komp på 3 og 4? Bliver tændrørerne våde af benz på de 2?

(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

I et sidste desperat forsøg, så kunne i bytte karburatorerne rundt, og så bare starte den op uden speedertræk monteret. Så kan i bare give gas enkeltvis, og se om problemet følger med karburatoren. Det kan jo være der er en fejl i den ene karburator?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Barberen, Skive Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Henrik_K: Ja der er komp på alle 4 cylindre, og ja det hele bliver vådt af benzin.
Rasser: vi har ikke tænkt på at starte uden speedertræk, det vil vi prøve, samtidig med at vi bytter rundt.
Karburatorne er vist nok nogle "no name", der var i hvert fald ikke nogen manual med og derfor tror vi ikke at den er justeret ordentligt.

mvh Barberen

-------------------------------------------
'78 DOKA, '69 type1 cab.
toppen er dovenskab, er at gøre tingene rigigt første gang
(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis du giver den noget startspray på 3+4 karb'en - kommer de så med (kortvarigt) ?

Slutter karb tæt til manifoldet?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis den har en nåleventil der hænger og karburatoren løber over får I den ikke til at køre før det er løst.
Og find så ud af hvad det er for nogen karb.
Ellers må I jo komme til Nibe med motoren.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Barberen, Skive Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Henrik_K: det har vi ikke prøvet, men kunne være vi skal det og selvfølgelig lige kontrollere om det hele er tæt.

Frank: Tak for tilbudet. Vi ser lige hvad der sker i dag når vi bytter rundt, ellers skriver jeg til dig igen.

Mvh Barberen

-------------------------------------------
'78 DOKA, '69 type1 cab.
toppen er dovenskab, er at gøre tingene rigigt første gang
(permalink) Barberen, Skive Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Så gik den ikke længere. Vi kan ikke finde fejlen...
Frank: kan du sende mig et tlf nr, så vil min svoger ringe og aftale noget med dig.
Vh
Barberen
26335795

-------------------------------------------
'78 DOKA, '69 type1 cab.
toppen er dovenskab, er at gøre tingene rigigt første gang
(permalink) Jesper M Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Er der gnist på kablerne på de to cyl?
Fejl i fordeler eller byttet rundt på tændkabler?

-------------------------------------------
Beach Buggy: http://vwnettet.dk/topic/133268
Bobbel 64'er: http://vwnettet.dk/topic/148902
(permalink) Barberen, Skive Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jesper M: tak for tippet, men det er kontrolleret. Alt er prøvet, incl at skifte rundt på karb. Det flyttede problemet til den anden side, hvorfor vi er ret sikre på at problemet ligger i karburatoren, men vi kan bare ikke finde fejlen:-(

Barberen

-------------------------------------------
'78 DOKA, '69 type1 cab.
toppen er dovenskab, er at gøre tingene rigigt første gang
(permalink) Farmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Har i haft motoren skilt ad fornylig ? Har den kørt siden ? Hvis den ikke reagerer på, at bytte karburatorer rundt, og så starte den og lade den køre uden speedertræk, er ventilspillerummet er sansynligvis for stramt. Hvis den har været skilt ad, kan det osse være at knasten er sat forkert. Det er set før.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Barberen, Skive Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Farmer: den har ikke været skilt ad og ventiler er kontrolleret og dobbelt kontrolleret.
Reagere fint på at bytte rundt på karburatorne, så fejlen sidder et eller andet sted i dem. Vi kan bare ikke finde fejlen i karburatoren. De har begge været taget af, skilt ad og renset.
Tak for tippet.
Mvh barberen

-------------------------------------------
'78 DOKA, '69 type1 cab.
toppen er dovenskab, er at gøre tingene rigigt første gang
(permalink) Genau Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Defekt svømmer

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det tror jeg Genau har ret i. Så synker den ene svømmer fordi der er benzin i den.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) HeinoPedersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

jeg har samme problem efter jeg har skiftet forvarmer rør og skiftet udstødning
kaburatoren har været løsnet men ikke skilt ad.... det hele er samlet igen men nu køre den ikke på 3 og 4 og der er masser af benzin i kaburatoren så meget så det også kommer ned i forvarmer røret..... vi har prøvet at skifte fordeler dæksel og rotor samt kabler men det hjælper ikke og der er gnist på alle 4 tændrør

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis der kommer benzin i forvarmerøret er manifolden tæret igennem til forvarmerøret. Så suger motoren udstødning ind i indsugningen. Det kan den ikke køre på.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.