Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Spørgsmål til motorbyggeri

(permalink) Christian Thomsen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hejsa... Søger lidt hjælp til et vinter motorprojekt. Jeg vil super gerne lave en "lydløs" Type4 motor, men den skal have lidt mere power en std. Jeg har en super blok og en super 2l krumtap. Mangler knast, toppe. Og muligvis cylindre. Har cylindre til at kunne bygge 1971ccm.
Som skrevet, så skal den være så lydløs som mulig. Jeg gider ikke ligeskårne tandhjul, og ej heller ventil tikken. Så den SKAL også have hydrauliske løftere.
Nogen der kan hjælpe med valg af knast til enten 1971 eller også 2,4l
På forhånd tak. Mvh Chr

-------------------------------------------
Christian Thomsen
+ 45 2051 7065
ct(a)audi.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

En luftkølet har støj fra andet end ventilerne. Kontroller tolerancer på vippearme og aksler og stempler og cylindre. Og brug originale, helst nye, stempler og cylindre. Knaster der løfter hurtigt støjer også. Brug en original. En original mekanisk kan ikke køre med hydr. løftere. Bare til oplysning.
Slidte ventilstyr giver også støj.
Er det ikke mærkeligt at jeg har haft nye originale topper, stempler/cyl. til salg her på nettet. Men har været nødt til at "skide" dem væk fordi ingen ville købe dem?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Christian Thomsen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Kiel og jeg snakkede også om dine stumper... Og hvor er det ærgerligt, men så'n er det.
Er ganske klar over at en mekanisk ikke kan køre med hydr.løftere. Og søger derfor hjælp til valg af knast der kan køre med hydr. og som stadig kan hjælpe med lidt mere. Min ide er en ca 120 holdbare HK med et godt bundtræk.
Har snakket lidt med Elnef om hans stumper, men kan ikke helt bestemme om det blir for "voldsomt"

-------------------------------------------
Christian Thomsen
+ 45 2051 7065
ct(a)audi.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Så bygger du da bare en 2,7 med std bus knast, så har du ca. 120 hk.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) MOUFLOW Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Min gamle 2 L motor kørte med en std. 914 knast , og den støjede faktisk ikke .
Den knast , kubik , 1 stor gasspjæld = 120+ og ingen støj
PS. Griebel købte knasten med løftere for ikke ret lang tid siden sååå


Reply

You must log in to post.