Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bremseforstærkerspg

Tags:
No tags yet.

(permalink) Michael Munk Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej.
Jeg mistænker at min bremseforstærker er utæt og at det er årsagen til at min motor går ringe (trækker falsk luft)
Jeg har købt en vaccumtester og har forsøgt at pumpe luften ud af systemet men jeg kan ikke pumpe vacuum når bremseforstærkeren er koblet til. Hvis jeg tager slagen af ved bremseforstærkeren og propper den kan jeg fint lave undertryk, og trykket stiger ikke igen, så det e ikke utætheder i slanger eller stålrøret.
Mit spg er om ikke jeg burde kunne pumpe undertryk når bremseforstærkeren også er koblet på?
Ja til info er det en latebay.

image.jpg

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Michael Munk
Tlf 29724866
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis du tager vacuumslangen af motoren og propper hullet i manifolden. Kører motoren så som den skal?
I givet fald må du sætte slangen på igen og tage den af ude på forstærkeren,osv.osv.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Michael Munk Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej frank. Ja, det vil jeg prøve. Problemet er lidt at det kun er nogen gange motoren kører dårligt.
Men er de nogen som kan svare på om det er realistisk at pumpe vacuum i bremseforstærkeren med sådan en håndpumpe? For hvis jeg burde kunne det, må forstærkeren være utæt.

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Michael Munk
Tlf 29724866
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg tror ikke det er realistisk.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Michael Munk Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hey
Jeg kan ikke køre i bussen lige nu, da den hænger på liften. Men jeg har lige prøvet at starte den og sætte en slangeklemme på slangen til bremseforstærkeren og det giver en stor forskel.
Uden slangeklemmen kører den højere rpm i tomgang og den begynder ligesom at tøffe. Er det ikke tegn på at den trækker falsk luft gennem bremseforstærkeren? eller er det helt normalt?

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Michael Munk
Tlf 29724866
(permalink) Brian S Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej, din bremseforstærker skal kunne holde vakum og være tæt med kontraventil. Altså du skulle kunne opbygge vakum med din pistol :-) Ellers ville vakum i forstærkeren forsvinde, når bilen får fuld gas og undertrykket i indsugning forsvinder. :-)

-------------------------------------------
VW Type 1 årg. 1963
mobil 22867994
Hobro
(permalink) Michael Munk Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej Brian
Tak for det. Jeg bestiller en ny bremseforstærker, så må vi se om ikke det løser problemet.

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Michael Munk
Tlf 29724866
(permalink) Brian S Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Velbekomme. Hvad går der fra motoren og til bremseforstærkeren på en bus, er det et rør eller slange eller hvordan? For et rør kunne jo været tæret, så suget forsvinder ud der? Bare for ikke at skyde skylden på bremseforstærkeren alene :-)

-------------------------------------------
VW Type 1 årg. 1963
mobil 22867994
Hobro
(permalink) Brian S Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hov beklager, det hele står jo skrevet i første indlæg :-)

-------------------------------------------
VW Type 1 årg. 1963
mobil 22867994
Hobro
(permalink) vwcamp Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Lige netop bremseforstærkeren på type 2 har jeg set fejl på et par gange. I begge tilfælde var der snavs og vand i forstærkeren som følge at en utæt udluftningsslange eller rusttærring i knæstykket.
Utæt udluftningsslange eller tæret knæstykke kan medføre at vandsprøjt og snav kan blive suget ind i forstærkeren så denne bliver defekt.
Heldigvis kan man nu købe en erstatningsforstærker hos f.eks. Justkampers.
Har forøvrigt fornylig monteret bremseforstærker på en type2 fra 68, hvilket fungerer bedre end forventet.

-------------------------------------------
99557244
(permalink) Michael Munk Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nå, i dag fik jeg en ny bremseforstærker med posten.
Men da jeg piller den gamle bremseforstærker af kan jeg konstatere at der er ret meget bremsevæske i den. Så hovedcylinderen må nok også skiftes.
Da jeg gerne skal på en længere weekendtur i bussen næste weekend er jeg nu lidt presset mht. at få fat i en ny hovedbremsecylinder. De normale autodele pushere har jo kun dele til nyere biler.
Er der nogen som kender til at samme hovedbremsecylinder er brugt på en nyere bil.

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Michael Munk
Tlf 29724866
(permalink) Ghia-Henrik Sorø Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis ikke de lokale pushere kan levere, så bestil ved CSP i Tyskland.
Bestiller du i dag (og varen er på lager) har du normalt dine varer torsdag.

-------------------------------------------
Karmann Ghia Cabriolet 1960, VW T2 Westfalia 1970, 1982 Pickup

Reply

You must log in to post.