Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  ..

(permalink) WOB Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej med Jer

I håb om I kan hjælpe mig:)

Når motoren er koldt hoster det og hakker under kørslen og det trækker lidt langsomt i 5-6 minutter så køre den normalt igen.

Synes også motoren kører for hurtigt på tomgang.

Har tjekket ledningen fra chokeren til tændspolen og sikringen. De er okay.

Jeg kan oplyse at udstødningen er utæt. Tænker at udskifte her i week-end.

Hvad tror I problemet kan være?

-------------------------------------------
German junkies
(permalink) Kjeldpet Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Check at chokeren rent faktisk virker - når motor er kold skal spjældet være lukket og efterhånden som den bliver varm åbner den op: https://www.youtube.com/watch?v=VwfmiRA-kgk

Chokeren kan nemt justeres - med kold motor - ved at løsne og dreje den.

-------------------------------------------
Mobil 40201368
(permalink) WOB Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej Kjeldpet

Okay - tak for oplysningen
Det vil jeg lige tjekke med det samme:)

-------------------------------------------
German junkies
(permalink) WOB Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej igen Kjeld
Hvor og hvordan skal jeg justere chokeren?

-------------------------------------------
German junkies
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Du løsner de skruer der holder den, så kan den drejes og dermed justere åbningen det øverste spjæld. Der er markeringer på karburatoren, hvor den skal stå.

Prøv at tage den helt af for at checke at bimetalfjederen ikke er knækket. Den skal efterfølgende justeres.

Når den kører normalt falder tomgangen så til normalt leje ? Tænker om der rodet med karburatoren for at få den til at gå med deffekt choker

(permalink) WOB Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej Henrik
Selvom den køre normalt, køre den på højt tomgang. Den falder ikke i tomgang.
Hvor sidder egentlig chokeren på karburatoren?

-------------------------------------------
German junkies
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Her er link til rep håndbog

masser af tegninger og forklaringer. Gå ind under motor og ned til afsnit 22, vergaser, så kan du læse dig til det

http://www.volkswagen-classicparts.de/service_technik/reparaturleitfaeden/reparaturleitfaden_typ_1_1975_85/

(permalink) WOB Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej igen Henrik
Okay - takker:)

-------------------------------------------
German junkies
(permalink) WOB Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg kom lige i tanke om at jeg havde glemt at slukke for tændingen i week-end i ca. to timer.

Kan tændt tænding brænde metalspiralen i chokeren?

-------------------------------------------
German junkies
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

nej men tændspolen kan tage skade af det.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) WOB Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej Bornholmer

Okay - det må jeg lige undersøge:)

-------------------------------------------
German junkies

Reply

You must log in to post.