Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Montering af fjederplader.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Christensen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej.

Skal have boblen lidt op bagtil, da den er helt i bund. Ved afmontering af fjederpladen
skulle fjederpladen næsten helt ud af den inderste gummibøsning før den slap og den kom af, og dermed røg torsionsstangen også ud af den inderste spline.

Ok så langt, har fixpunkt, vinkler osv. torsionsstangen bliver drejet et par splines i den inderste, og skal så montere fjederpladen igen på de yderste spline, men den er næsten ikke til at få i gummibøsningen igen uden at den 'skubber ' fjederplader ud igen.

Er det normalt? Ved godt det skal passe godt sammen, men når den skal presses så meget ind, har jeg ingen mulighed for at justere fjederpladen op/ned samtidigt og det er jo hele pointen. Har set et par videoer hvor det er gjort, hvor de ikke er i nærheden af at bruge de kræfter jeg synes der skal til.

Det er på nysamlet (har jeg ikke selv gjort) 58 type 1 bund. Den er med lukkede torsionsdæksler.

Johnny

-------------------------------------------
folkevognen@hotmail.com
Tlf. 26 20 38 34.
9230 Svenstrup
(permalink) fvee Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Brug gradmåler og se i org VW rep.bog.

(permalink) HNC Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Tilsyneladende har du styr på indstillingen, så det du skal gøre for at få fjederpladen ind igen er at sørge for at alle dele er rene, og så ellers bruge godt med talkum på både bøsning og fjederplade hvor bøsningen sidder. Jeg kommer selv bøsningen i en pose, fylder talkum i og ryster godt. Splines på fjederen skal renses godt og være smurt med fedt.
Sæt først bøsningen i og derefter fjederpladen på. Sidstnævnte kan evt. "tappes" forsigtigt på plads med en gummihammer. Efterfølgende sætter du den udvendige bøsning på, igen godt med talkum, og til sidst dækslet.

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk

Reply

You must log in to post.