Hej VW Knejte.
Jeg har en jagtvogn med en helt almindelig 1600 motor med en karburator 34, pict 3.
Når der skiftes op i et højere gear staller moteren helt. Der kan kun skiftes gear hvis jeg kører den helt ud i gearene, så den har mange omdrejninger når den går ind i næste gear. så går det over stok og sten. Men almindlig acceleration dør motoren ved gearskift.
Hvis jeg, når den dør stædigt holder speederen i bund, så lige før den stopper helt (altså i tomgangshastighed) begynder moteren at trække, og så gør den det helt fra bunden og op i det pågældende gear.
Der er ingen problemer når bilen står stille. Den tager gas med det samme. Det samme gælder hvis jeg kobler ud når den staller. accelerationspumpen virker helt ok.
Vi har gjort følgende for at afhjælpe problemet:
- Først omdyset karburator til større dyser.
- Skiftet mellem 3 forskellige karburatorer. Uden resultat.
- Skiftet tændingsanlæg (det hele) fra alm. til elektronisk, til et andet almindeligt. Ingen rsultat.
- Justeret, justeret og justeret.
- testet benzinpumpe. Den virker fantastisk.
- kørt med og uden luftfilter. (ingen forskel)
Vi har lavet kompressionstest, som viser kompression som følger: vf:9,2 , Vb:10 , Hf:10,1 , og Hb:11,8. (ja, den sidste er noget høj).
Senest har jeg testet stelforbindelser til motor. De ser ok ud.
Er der nogen der har nogle gode ideér til, hvad jeg skal gribe og gøre i vil jeg være meget taknemmelig (og gi en fadbamse ved lejlighed)
Haderslev
20182027