Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Nu giver jeg snart fortabt.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rode Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej VW Knejte.
Jeg har en jagtvogn med en helt almindelig 1600 motor med en karburator 34, pict 3.

Når der skiftes op i et højere gear staller moteren helt. Der kan kun skiftes gear hvis jeg kører den helt ud i gearene, så den har mange omdrejninger når den går ind i næste gear. så går det over stok og sten. Men almindlig acceleration dør motoren ved gearskift.
Hvis jeg, når den dør stædigt holder speederen i bund, så lige før den stopper helt (altså i tomgangshastighed) begynder moteren at trække, og så gør den det helt fra bunden og op i det pågældende gear.

Der er ingen problemer når bilen står stille. Den tager gas med det samme. Det samme gælder hvis jeg kobler ud når den staller. accelerationspumpen virker helt ok.
Vi har gjort følgende for at afhjælpe problemet:
- Først omdyset karburator til større dyser.
- Skiftet mellem 3 forskellige karburatorer. Uden resultat.
- Skiftet tændingsanlæg (det hele) fra alm. til elektronisk, til et andet almindeligt. Ingen rsultat.
- Justeret, justeret og justeret.
- testet benzinpumpe. Den virker fantastisk.
- kørt med og uden luftfilter. (ingen forskel)

Vi har lavet kompressionstest, som viser kompression som følger: vf:9,2 , Vb:10 , Hf:10,1 , og Hb:11,8. (ja, den sidste er noget høj).

Senest har jeg testet stelforbindelser til motor. De ser ok ud.

Er der nogen der har nogle gode ideér til, hvad jeg skal gribe og gøre i vil jeg være meget taknemmelig (og gi en fadbamse ved lejlighed)

-------------------------------------------
Haderslev
20182027
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Der sidder et bensinfilter inde i tanken.har du haft det ude.
virker din tankudluftning.

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Scharling Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ventiler justeret?
Prøv at kør med en benzin dunk. for lige at udelukke det med filtre fra tank eller ligende.

-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) SJN Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ja kunne godt lyde som undertryk i tanken ....

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Kim Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej har lige haft lidt af samme problem på min 1600 med samme karp.
fandt en fin beskrivelse af indstilling af en34pict-3 karburator
Og der er det vigtigt at accelerations dysens stråle ramme ned på
Bagsiden af det støbte rør der sidder under for at forstøve benzinen
Så tidligt som muligt
Modsat f.eks en PICT 28 der skal benzinstrålen ikke ramme noget på vej ned mod spjældet.
Det gav en verden til forskel på min motor.
Mvh.kim

-------------------------------------------
VW 63 type 1
VW 64 type 1
kf4951@gmail.com
(permalink) Boxer Service Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Gode forslag der allerede er givet. Prøv evt en anden tændspole, hvis de andre forslag ikke hjælper.

/Rolf

(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Kontroller lige knast timing det kan jo Være smuttet under samling

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) warp Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ikke giv op! :-)
Er det et problem der er kommet eller har det hele tiden været et problem?
Er du sikker på strømfordeleren avancerer som den skal?

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Rode Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej knejte.
Tak for jeres gode indput.
Vi skal have justeret ventiler og undersøgt knast timing.
Og den med accelerationsdysens placering er også et godt bud. Altså at den sempelthen druknes af accelerationssprøjt. Men så skulle den vel. Også gøre det når den er i frigear ?.

Kære Jyde. Den med knast timing. Kan du forklare lidt mere om den. Der er jeg på udebane.

Vh

Rode

-------------------------------------------
Haderslev
20182027
(permalink) Rode Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Til Warp
Problemet har været der hele tiden.
Vi har prøvet tre forskellige strømfordelere, og de advancerer alle. Den elektroniske vi prøvede avancerede lidt mere voldsomt end de andre, men jeg tror ikke problemet ligger der. Det var faktisk også mit fokusområde fra starten.

Vh

Rode

-------------------------------------------
Haderslev
20182027
(permalink) John Pedersen Skagen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Er det kun når du kører og ikke når du holder stille ? For så ville jeg tjekke gearkasse-ophæng.

/John

-------------------------------------------
fem og tyve 709453
(permalink) Farmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Virker manifold forvarmning, og ditto luftforvarmning ved luftfilteret ?

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rode Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej Farmer
Gode spørgsmål. Opvarmning til indsugningsluft tror jeg virker. Det er et helt originalt jagtvognssystem, med en kæmpe beholder ude i siden.

Men manifold opvarmning ???

Jeg må ud og kigge

Vh

Rode

-------------------------------------------
Haderslev
20182027
(permalink) Rode Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Kære alle der har givet gode input.

I får lige en afslutning på "eventyret".

Med meget god hjælp fra min "logekammerat" Henrik, blev der brugt rigtigt meget energi på bilen sidste lørdag.
Først og fremmest blev ventilerne stillet. Det gav nu ikke noget mærkbart resultat.

Så blev motoren pillet helt ud af bilen og sat i prøvestand, og vi startede den så op med forskellige tændingsanlæg. karburatorer, benzinpumper, alternativ benzintank og meget andet sjov. :o)

Fejlen blev til sidst lokaliseret til, at det var karburatoren der drillede. Vi fik sat en lånt karburator på (nummer 4 i rækken), og så havde vi pludselig en motor der gik blødt, rundt og tog alle de omdrejninger fra bunden man kunne ønske.

Vi er stadig noget mystificerede over, hvad det er der gør, at netop denne karburator (en helt almindelig 34, pict 3 som alle de andre) har denne positive effekt, men det finder vi ud af.

Hovedsagen er, at vi fik lokaliseret fejlen til karburatoren. Så er fejlsøgningsfeltet reduceret væsentligt.

Jeg er en glad mand, og takker alle der hjalp og bar.

-------------------------------------------
Haderslev
20182027
(permalink) bulli Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Husk at karburator og strømfordeler skal passe sammen!!!


Reply

You must log in to post.