Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvad anbefaler i af Knast til 1915 motor???

(permalink) simon Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej jeg har fået mig købt en tom blok klar til 1915

men jeg ønsker at bygge en motor som kan tage knap 6500 Rpm eller 6000rpm

Men er lidt i trivl om en 110 Eagle knast kan klare det og føde en 1915?
eller skal jeg tage en 120 Eagle

for hvad jeg kan læse på forskellige sider så er 110 best til motore under 1776 cubik og 120 op til 2000 cubik

men mange anbefaler 110 Eagle som den bedste gadeknast:)

For hvad rpm kommer momenet i de 2 type knaster og hvornår kommer kraften frem i de knast typer

Ps Alt i motoren bliver købt forstærket og nyt:)

Mvh Simon Lauridsen

-------------------------------------------
VW Boxer = Evighedsmaskine!
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 9 years siden | | | |

"Ps Alt i motoren bliver købt forstærket og nyt:)"

http://vwnettet.dk/topic/211590 Her er opskriften... Håber at du har afsat 20-25K til projektet, så bliver du ikke så forundret når du rammer 30K.

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) simon Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej ved godt det bliver dyrt men det er også en langtids byg jeg lave så alt i motoren er kvalitets dele:)

-------------------------------------------
VW Boxer = Evighedsmaskine!
(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg har haft 2 1914. En med eagle 120 og en med c45. De føles stort set ens. Begge knaster er rimelig lydløse, og begge mine motorer trækker rent op til 6500 omd, og samtidig er der rigeligt med bundtræk,. Jeg kører hele året rundt i luftkølet, og begge knaster er meget velegnet som dagligdags motor.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

De begynder at trække helt ned fra meget lave omdrejninger 1500 Ca. Og så fortsætter de bare derop af helt jævnt. Ved Ca 4000 omd bliver den rigtig glad, og stopper først ved Ca 6500.
Det er vigtigt hvilken bil motoren skal sidde i.. Hvis det er en tung bus, er 110 nok bedre end 120/c45. Men til alm bobbel /ghia osv, der ville jeg klart fortrække 120/c45

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

http://vwnettet.dk/topic/211590

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) GiDenGas Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg har en Engle W120 liggende i ny hvis det er..

-Mads

-------------------------------------------
Roder med type 1 fra 68 og hedder sjovt nok Mads og er fra Kbh. Mobil 40 98 12 00
(permalink) simon Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Den skal sidde i en Baja så 120 bliver det :) har lige bestilt krumtappen og pjelstænger hjem så det var de første dele:) så spare lidt op igen:)

Burde jeg gå fuld flow eller ikke? :) hvordan med udluftning af krumtappen huset nu når det fiser rundt med 6500 rpm? :)

-------------------------------------------
VW Boxer = Evighedsmaskine!
(permalink) simon Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Mads har ikke lige nogle penge så først i dag så det må vente lidt men regner med at købe et Engle sæt hvor der også er ventil fjerder med og løftere:)

-------------------------------------------
VW Boxer = Evighedsmaskine!
(permalink) GiDenGas Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Den ligger fint nok på reolen. Så du kan bare skrive når du har pengene til den.

Den er ikke så dyr :-)

-Mads

-------------------------------------------
Roder med type 1 fra 68 og hedder sjovt nok Mads og er fra Kbh. Mobil 40 98 12 00

Reply

You must log in to post.