Hvorfor er det man siger at cyl3 er varmere end de andre?
Jeg forstår det godt på generation 1, hvor oliekøleren sendte varm luft ned over 3ern.
Men hvis man har dog house på blæsehuset, burde det ikke indvirke på cyl3... Eller hva
karmann martin
Hvorfor er det man siger at cyl3 er varmere end de andre?
Jeg forstår det godt på generation 1, hvor oliekøleren sendte varm luft ned over 3ern.
Men hvis man har dog house på blæsehuset, burde det ikke indvirke på cyl3... Eller hva
På doghouse burde problemet være løst, men sjovt nok har jeg også oplevet at cyl. 3 har tabt ventil hovedet på disse. Kan selvfølgelig være en tilfældighed...
Jo - men også på de senere strømfordelere er tændingstidspunktet for cylinder 3 taget en 3-5 grader tilbage for at modvirke varmeudviklingen her. Det gælder forøvrigt også for de sidste luftkølede busmotorer....
Men hvorfor gør man det?
Korrekt MEN MEN mange køber jo 010 KINA fordeler og tror det dur men det er SKROT for den har ikke forsat knast og det er heller ikke altid knasterne er 90 grader i forhold til hinanden
og forstillingskurven er som på en Pølsevogn,så man beder selv om det. Man kan jo sige sig selv komplet tændingsanlæg for 1000 kr.!!!!!!
Smid det ud.
Men er temperaturen højere på 3ern?
Jeg har set knækkede udstødningsventiler på cylinder 3 på både 1200, 1300 og
1600-motorer, både på enkelt- og dobbeltkanal indsugning og både på modeller
med den gamle oliekøler og med forsat oliekøler (på nydansk "Doghouse").
Jeg har også set nedsmeltning i cylinder 3 af selve stempel-materialet rundt
ved kanten og langs stempelringene på motorer, der har været kraftigt belastede.
Kølingen til cylinder tre synes generelt ikke at være så god som til de
andre cylindre - og det er min erfaring, at det gælder både for
cylindervæggen og topstykket.
Og jeg er iøvrigt enig med John og har selv kastet en eller to
splinternye men umulige fordelere i metalcontaineren for derefter at montere
en god brugt original.
Martin
You must log in to post.