Ca kl. 20.00 i går aftes, landede jeg hjemme i min garage i Sønderborg, efter at have kørt en skidekold tur fra Århus, i min nyindkøbte Karmann Ghia fra 1969.
Udover varmen ikke fungerede, så var der heller ikke lys i den ene baglygte, hornet virkede ikke, og håndbremsen kunne ikke bremse... Som om det ikke var nok, så satte gaskablet sig fast under turen, så jeg ikke kunne tage gassen af...!!
Med nød og næppe, og på de sidste benzindampe, fik jeg den kørt hjem i min garage... Ikke den fedeste første køretur i en Karmann Ghia.., men nu står den da trygt og godt, og vigtigst af alt, den kom hjem tørt, og inden saltsprederne rykkede ud... :)
Bilen er importeret fra Californien i 2013, og har stået i opvarmet garage herhjemme siden. Den ser ud til at være helt rustfri alle steder, og test med magnet, afslører ingen udspartlinger..., så jeg håber jeg har været heldig!
Bilen har dog en hel stribe småmangler, som diverse knapper, og flere interiørdele, samt udtørrede gummilister der trænger til udskiftning.
Planen er at finde en hurtig motor, bedre gearkasse, samt nogle Fuchsfælge.., og så ellers få den fin og pæn....
Jeg ved godt den er med de store blinkere, og store baglygter..., men ærligt talt, fuck det..., vigtigst for mig er at den er fri for rust!
Kom gerne med hints og links til sider med reservedele til denne dejlige vogn... :)
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75