Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvilket skum...???

Tags:
No tags yet.

(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 8 years siden | | | |

I stedet for at finde et erstatningsdashboard, har jeg valgt et forsøg på reparation af det eksisterende....

Egentlig så det helt perfekt ud, men det var åbenbart krympet 4cm i længden, og passede derfor kun i den ene side af bilen...

Jeg har derfor savet det over 2 steder med stiksav, og derefter stukket nogle halvlange tilspidsede svejsetråde ind i materialet på begge sider. Dette har jeg efter prøvemontering i bilen, fæstnet med epoxylim omkring stængerne, så det ikke giver sig...

Nu til spørgsmålet..., hvilket skum skal jeg købe i byggemarkedet i morgen?

Det skal være noget som opnår nogenlunde den samme konsistents som resten af dashboardet.

Mvh Sebastian.

dash1.jpg
dash2.jpg

-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) Dillen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Gearstangsmanchetten er også fra en automatic :-)
Den er større, fordi den skal dække over en elektrisk kontakt til
servoventilen. Kontakten sidder halvt nede på gearstangen.

Martin

(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Skummet Martin..., skummet...!! :)

-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hmm, jeg forstår egentlig ikke den udskiftning fra automatic til manuel...??

Umiddelbart så ville man vel foretrække at beholde sin automatic gearkasse, fremfor en manuel? Specielt i USA? Og den er hentet hjem til DK med nuværende setup, siger sælger.

Så hvilke årsager kan der så være???

- Har man sat en bedre manuel gearkasse i end standard?
- Er automatic gearkassen gået i stykker?
- Han man fundet en bil hvor man hellere ville have automatic gearkassen i?

Umiddelbart, så er eneste fordel for mig, ved at jeg har fået fat i en tidligere automatic, at jeg har fået IRS...?? Eller tager jeg fejl...?

-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) Mr. Gaffa Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Sebastian du har ikke andre valg end at lave den om til automatic, husk at bestille fødsel attest her http://automuseum.volkswagen.de/zertifikate-datenblaetter.html også til din bobbel

-------------------------------------------
http://www.vw-mplate.com/mplate-19263.htm / 30783064 / themuh snabela gmail.com
(permalink) Mr. Gaffa Member
Skrev for 8 years siden | | | |

nå ja skum youtube og google https://www.youtube.com/watch?v=T0EV_62EFOQ

-------------------------------------------
http://www.vw-mplate.com/mplate-19263.htm / 30783064 / themuh snabela gmail.com
(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 8 years siden | | | |

OK... Super! Jeg er glad for mit dashboard så væsentligt bedre ud end hans....!

Han vælger noget han kalder "Great Stuff"...., hvor kan man købe det herhjemme??
Eller er der nogen der kender navnet på et tilsvarende produkt i et dansk byggemarked...??

-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Vw havde forskellige automatik gearkasser

En som var "rigtig", og så var der en, som var semi, hvor man stadig skulle skifte gear.
Der var 3 gear, 1 trak fra 0-40, 2 trak fra 0-80, og 3 fra 0 til topfart. Alt efter hvilket gear du startede i var gearing derefter. Så man kunne godt starte i 3, men så tog det en afrivningskalender at kommer op i fart.

Har selv prøvet at køre en 1302 engang med det.

Måske derfor den er lavet om? eller som du skriver er noget gået i stykker, og så er det nemmere at sætte en manuel i, dem er der langt flere af.

Når nu du påtænker at give bilen flere heste, så bliver du glad for manuel gearkasse :O)

(permalink) Dillen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Den klassiske opfattelse er, at en sportsvogn - naturligvis - har manuelt gear.
Men når det så er sagt, så nyder jeg i dén grad at køre med automatic.
Det er fantastisk at cruise rundt i byen med og jeg kunne ikke drømme om at
lave det om.

Martin

(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 8 years siden | | | |

OK..., tak for jeres input omkring gearkasse... Det bliver nok svært at finde ud af hvad der er sket i sin tid...

Mht skum, som jeg indledningsvist ville have lidt hjælp til, så har jeg købt denne....

skum.jpg

-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Tror der er nok skum nu... :)

skum.jpg

-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75

Reply

You must log in to post.