Hej
Er rendt ind i et problem,kan man et smallere blæsehjul ca 6 cm da mit er 7cm men rammer på...
Curth
Hej
Er rendt ind i et problem,kan man et smallere blæsehjul ca 6 cm da mit er 7cm men rammer på...
Curth
ja de ældre modeller har et smallerer blæserhjul - men de køler jo også mindre -
kan også være bagpladen til generatoren der er forkert , eller at blæserhuset lige skal rettes lidt , eller der er for mange skiver på indersiden af akslen - der er mange mulige løsninger på dit problem.
Jeg opdagede at min rem sad skævt så skaffede en anden plade med en lille fordybning tror det var fra en bus, det skabte hele problemet, der er ingen skiver på nu... Men syntes ikke rigtig jeg kan se fidusen.. Hmm mindre køling er ikke en god ide.. Da den er pumpet lidt
Og den har den rigtige afstand men pladen med fordybningen
Curth
sådan en ting med sammensatte ting er jo desværre svært at vuderer via indernættet..
men umiddelbart ville jeg gå tilbage til bagpladen uden fordybningen - også arbejde lidt mere med remhjulet - også her er der flere varianter at vælge imellem nemlig...
og mht dit billede - det ved jeg sgu ikke - men tror det ikke.
Jeg må se om jeg kan finde et remhjul der er andeledes ... For med org bageplade duer det ikke
Curth
har du lidt mere uurrhmmpf i din motor er det jo en fordel med det brede køle hjul.
vil nok mene der er en nødvendighed...
Gene berg laver sågar et med svejsede lameller for dem der har lidt rigeligt med snoninger.
Det ser ud til din motor er med blæserhus der har "doghouse" køler i. Der SKAL du bruge den brede blæser som du har. Det var pga. doghouse køleren, at VW gik op i bredde på blæserhjulet (Mere luft forsvinder jo ud af blæserhuset igennem doghouse udgangen).
Du spørger om navet for blæserhjulet findes smallere!
Ja, på motorer med 38 amp. jævnstrømsdynamo (B motor)
skal der anvendes et smallere nav for at dynamoen, som er længere
end en 30 amp, kan monteres så remmen flugter.
Du skal samtidigt anvende bagpladen til dynamo med en indpresning,
som du vist allerede har fået på.
Prøv at se: pos. 8, der er to typer, du skal bruge 211 119 123.
Jeg mener Jan Koed har den.
http://www.volkswagen-classic-parts.de/catalogues/TransporterT2/index-sd.html#/58
Eller en type1 dynamo?
Jeg må kigge på det.. Og en type 1 dynamo duer ikke det var med sådan en på jeg opdagede at den sad skævt... Og hører lige jan om han har sådan en fætter
Curth
You must log in to post.