Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvilken type motor er det her?

Tags:
No tags yet.

(permalink) fedtmule Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej jeg er kommet med i bob verden igen og har denne motor i bilen men er sku lidt i tvivl om hvad det er for en. har fået af vide det er en 1300 AD men på pladen står der F? er der evt en der ude der kan hjælpe mig med dette lille spørgsmål :)

20160212_132049.jpg
20160214_125417.jpg

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 8 years siden | | | |

40 hk 1300 ccm. / enkeltportet 1300. mest brugt i 65-68 bobler, kan ikke køres ihjel så længe der er olie på ;-)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) John Pedersen Skagen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Kan vi også få opklaret hvorfor der er det der blik-skilt på - er det mon hjemmefikset eller lavede VW det på den måde på nogle ombyttere ?

/John

-------------------------------------------
fem og tyve 709453
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 8 years siden | | | |

der var jo mange små firmaer ud over vw der lavede serierenoverede motorerer - også i dk..

mange af dem brugte de små blik skilte der - hvad de skrev på dem tør jeg ikke stå inden for gik ud fra at forfatter skrev F i sit spørgsmål.

jeg skulle nok ha skimmet billederne - en F blok har mindre oliekanaler end AS41 og kun en reduktionsventil...

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det er en Vege ombytningsmotor lavet i Holland. OK motor, har før i tiden mont.
mange hvoraf kun en var med fejl. Fik en anden U/B. Blev forhandlet igennem Fa. Carl Christensen.
Foto et hvis de blå tændledninger er de org.Kulledninger fra VW så skift dem, du får ikke andet end problemer.Du skal også lukke hullerne i pladen over lydpotten så du ikke får varm
luft op til køleblæseren ik Thorkild.

(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Blikskiltet blev monteret på alle motorer fra det Hollandske firma VEGE,
som leverede mange motorer til danmark.
Det eksisterer endnu, men ikke med luftkølede. http://www.vege-motoren.de/de_de/

Der var jeg for langsom, John.

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) fedtmule Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Super tak for alle svar og skal have rør på så jeg kan få varme i bilen og så skal jeg da vist også have skiftet tændkabler kan jeg forstå ☺

(permalink) jensl Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Sikkert en fin motor, min køre også med en Vega motor, ingen problemer i det!
Dog har jeg hørt at man ikke skal begynde at renovere sådan en motor, da de monterede ALT i max overstørrelse, nok for nemhed skyld?
Om dette passer eller ej, kan de kloge måske svare på?

-------------------------------------------
Type 1, 1964
VW klub nord
(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det er tildels rigtig. De renoverede det der var men inden for målene.
Kan man få nye lejer/ringe/stempler osv og huset er ok så kan man godt renovere.
Hvis hovedlejeboringer er flugtboret til max. kan man Plandreje(har ikke set en Vege motor der er plandrejet) halvdelene og så
bruge std. lejer.Men det kræver Cowboy triks for man kan ikke dreje mere end max 2.5
10endele af V. hushalvdel, ellers går fordelerdrev for stramt i krumptaphjulet.

(permalink) fedtmule Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Den køre super og lyder dejligt. var nu også mere nysgerring da forrige ejer mente det var en AD motor men det må være en F når det står der :)


Reply

You must log in to post.