40 hk 1300 ccm. / enkeltportet 1300. mest brugt i 65-68 bobler, kan ikke køres ihjel så længe der er olie på ;-)
Kan vi også få opklaret hvorfor der er det der blik-skilt på - er det mon hjemmefikset eller lavede VW det på den måde på nogle ombyttere ?
/John
der var jo mange små firmaer ud over vw der lavede serierenoverede motorerer - også i dk..
mange af dem brugte de små blik skilte der - hvad de skrev på dem tør jeg ikke stå inden for gik ud fra at forfatter skrev F i sit spørgsmål.
jeg skulle nok ha skimmet billederne - en F blok har mindre oliekanaler end AS41 og kun en reduktionsventil...
Det er en Vege ombytningsmotor lavet i Holland. OK motor, har før i tiden mont.
mange hvoraf kun en var med fejl. Fik en anden U/B. Blev forhandlet igennem Fa. Carl Christensen.
Foto et hvis de blå tændledninger er de org.Kulledninger fra VW så skift dem, du får ikke andet end problemer.Du skal også lukke hullerne i pladen over lydpotten så du ikke får varm
luft op til køleblæseren ik Thorkild.
Blikskiltet blev monteret på alle motorer fra det Hollandske firma VEGE,
som leverede mange motorer til danmark.
Det eksisterer endnu, men ikke med luftkølede. http://www.vege-motoren.de/de_de/
Der var jeg for langsom, John.
Super tak for alle svar og skal have rør på så jeg kan få varme i bilen og så skal jeg da vist også have skiftet tændkabler kan jeg forstå ☺
Sikkert en fin motor, min køre også med en Vega motor, ingen problemer i det!
Dog har jeg hørt at man ikke skal begynde at renovere sådan en motor, da de monterede ALT i max overstørrelse, nok for nemhed skyld?
Om dette passer eller ej, kan de kloge måske svare på?
Det er tildels rigtig. De renoverede det der var men inden for målene.
Kan man få nye lejer/ringe/stempler osv og huset er ok så kan man godt renovere.
Hvis hovedlejeboringer er flugtboret til max. kan man Plandreje(har ikke set en Vege motor der er plandrejet) halvdelene og så
bruge std. lejer.Men det kræver Cowboy triks for man kan ikke dreje mere end max 2.5
10endele af V. hushalvdel, ellers går fordelerdrev for stramt i krumptaphjulet.
Den køre super og lyder dejligt. var nu også mere nysgerring da forrige ejer mente det var en AD motor men det må være en F når det står der :)
You must log in to post.