Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Spørgsmål omkring Bremser på 65´er bobbel

Tags:
No tags yet.

(permalink) JuicyJames Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg har en Bobbel fra 65´ hvor jeg har smidt komplet nye tromler, bakker, monterings kit, hjulcylinder på alle hjul, samt den har fået ny hovedcylinder.

Nu er mit spørgsmål så, alt skulle være kontrolleret ud fra de billeder jeg tog da jeg skilte det ad så jeg var sikker på at det var samlet korrekt.
Alt er smurt med fedt og alle justerings skruerne har været ude og er blevet slebet og renset og smurt så de kører som smør.

Mit problem er dog at jeg ikke kan udlufte bremserne ordentlig.
Den kan godt blive hård men så er det som om den bare bliver helt blød igen og man kan træde bremse pedalen i bund.

Hvad kan dette evt. være, nogle som har oplevet det samme.

alt er justeret op på justerings skruerne efter det blev monteret.

Kan der være noget jeg har overset eller ??

Bilen står til opbevaring så har ikke mulighed for lige at komme til den før i starten af ugen.

Synes bare det er lidt mærkeligt at med de nye dele at den så driller en del.

Jeg ved det er svært for folk præcis at sige hvad det kan være da i jo ikke har monteret delene...

Cheers... :)

(permalink) brotgaard Member
Skrev for 8 years siden | | | |

hvad med stangen der går ind i hovede cylinderen , er den justeret så den ikke står og trykker på stemplet i hovede cylinderen? der skal være en anelse slør så den lige er fri. bruger den bremsevædske når pedalen synker , eller er der lige meget i beholderen? hvis den ikke bruger bremsevædske , ja så er der jo ingen utæt heder i systemet , så er det hovede cylinder der er defekt , kan jo ske også på nye dele , ikke alle dele er lige gode.husk at bruge dot 4 bremse vædske

-------------------------------------------
brotgaard@esenet.dk
307039enogtyve
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Prøv at slække på justerskruer. Når du lufter ud så start med hjul længst væk fra hovedcyl. Højre bag. Venstre bag. Højre for og så venstre for. Og det er korrekte dele til årgang?

(permalink) JuicyJames Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Brotgaard..

Ja det er justeret korrekt med slør så den ikke presser på cylinderen, og umiddelbart kommer der ikke væske ud nogle steder, det er også det som undre os.
Når jeg skriver os er det fordi jeg har en ældre VW mekanikker som har været inde over, det er dog ikke ham som har lavet eller monteret noget, men har hjulpet mig langt hen af vejen og han er også uforstående overfor det her problem.

Men igen det kan være mig som har lavet en fejl et sted.

Det skal lige siges at den VW mekanikker jeg "har" haft til at komme med råd er udlært i de her bobler.. :D

Har dog ikke mulighed for hjælp fra ham på nuværende tidspunkt, derfor jeg ville søge hjælp herinde..

Henrik, med hensyn til delene så er ALT købt hos Bent "kit & buggy" så er slet ikke i tvivl om delene passer.. :D

Det er nok bare et eller andet ondsvagt som driller, men det er lige hvad det evt. kan være.. men vil lige prøve at kigge nærmere på hovedcylindren den er nemlig også ny og fra bent, men kan jo være den har haft en fejl.

Er der nogen måde man kan teste om hovedcylinderen virker som den skal så man evt. kan udelukke den..

På almindelige bremser altså nyere biler der kan man jo sætter bremserne undertryk med udluftning apparatet.. men det er jo ikke lige til på boblen..

(permalink) JuicyJames Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det skal lige siges også at jeg har haft dem skilt ad igen efterfølgende da jeg fik af vide at man kunne komme til at vende hjulcylinder hovedet forkert, ved ikke om det er noget i har hørt før, men den har nærmest sådan en skrå kant på trædefladen og den skulle vende korrekt nu, da den eftersigende så ikke skulle træde korrekte men det er også kontrolleret og ok.. :)

ja er ked af at skal stille alle de her spørgsmål, men det går mig bare på at det sådan set er det eneste den mangler at få lavet før den kan komme på gaden.. :(

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Når du har luftet ud og pedalen er hård. Hvornår bliver den så blød igen? Dagen efter eller hvad? Hvis du så lufter ud igen, er der så luft i systemet igen? I givet fald ville jeg prøve at skifte hovedcyl. igen. Ja det koster så 300kr. at tage fejl, og hva så?
Jeg oplevede at de skrå flader, du nævner, ikke passede sammen. Men det kunne man mærke allerede under justeringen. Vi prøvede ikke at træde på bremsen
Hvor bor du? Den slags er meget nemmere at løse hvis man kan få fingre i bilen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 8 years siden | | | |

99 ud af 100 gange er problemet enten at bremsebakkerne ikke er justeret op, eller at håndbremsekablerne ikke har været løsnet helt under justeringen.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) JuicyJames Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej Frank

Undskylder jeg først svarer nu har været i udlandet og arbejde.

Jamen så snart man pumper den hård, så bliver den blød/svampet med det samme, umiddelbart er der ikke nogle utætheder.
Jeg fulgte lige op på hvad det var for en hoved cylinder jeg havde købt og det var en ATE fra Bent.

Så Frank de 300kr det måske lige i underkanten da jeg gav omkring 600 he he.

Jeg bor i Herlev men bilen holder ved Hedehusene ( opbevaring )

(permalink) JuicyJames Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Vwanders

Bremse bakkerne er justeret op efter forskrifterne

Nu skriver du håndbremse kablerne skal løsnes helt under justeringen ?

Alt skulle være gjort efter vejledning fra en som er udlært i boblerne , men kan som sagt være noget jeg har overset eller måske som i skriver at den nye hovecylinder er defekt.

Bare frustrerende da det faktisk er det eneste som mangler at blive lavet inden jeg kan få den til syn.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Følg mit sidste forslag. Der er ikke noget mystisk ved bremserne på en VW.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) John Pedersen Skagen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Er du sikker på du får alt luften ud ?
Hvordan gør du når du udlufter ?
Du skriver at du pumper bremsen hård - det er ikke sådan jeg oplever "udluftning af bremser"

/John

-------------------------------------------
fem og tyve 709453
(permalink) JuicyJames Member
Skrev for 8 years siden | | | |

John Pedersen skagen.

Ja alt luften skulle meget gerne være helt ude af systemet..

Det er min bror som har været inde over med udluftningen,

Men når vi udlufter så starter vi fra baghjulet og sørger for der er væske på beholderen hele tiden under udluftningen, så sætter vi VW´s egen opsamlings dunk på med slange og så løsner han skruen, så pumper jeg stille og roligt samtidig med vi påfylder væske, når han så kan se der ikke kommer flere bobler og væsken er konstant så lukker han skruen igen mens jeg holder "trykket" og det gør vi på alle hjul, nu er jeg ikke selv bremse ekspert, men min bror er teknisk rådgiver hos VW så jeg må gå udfra han ved hvad han laver.. :) , det er ham som har styr på det, så hvis jeg har beskrevet det forkert her så er det min fejl..

Men jeg må prøve at bestille en ny Hovedcylinder, kan se der er næsten 400krs forskel på Bent og CSP i Tyskland, som begge skulle være ATE...

Men Nej Frank du har helt ret med at bremserne ikke burde være noget specielt eller mystisk da vores Ældste VW mekaniker som er udlært i boblerne heller ikke kan forstår vi ikke kan udlufte dem og den så forbliver "hård" bremsen, da den hurtigt mister pusten, dog uden at være utæt....

(permalink) 1-0654961 Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg har fået følgende trick fra en herinde velkendt bruger, der ligeledes er udlært dengang alt VW var luftkølet:

Sørg for, at der er godt med bremsevæske i beholderen. Sæt en slange på udluftningsskruen der ender i en opsamlingsbeholder. Åben så for udluftningsskruen og lad væske løbe igennem. Det tager forholdsvis lang tid, men på denne måde ryger al luften ud. Tror nemlig, der er mere luft, der gemmer sig. Gentag ved de 3 andre hjul. Så skulle den gerne være der bagefter........

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 8 years siden | | | |

du udlufter for langsomt.pedalen skal hurtigt ned.luft kan køre frem og tilbage i rørene.

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) JuicyJames Member
Skrev for 8 years siden | | | |

1-0654961

ja normalt bruges der nemlig et udluftnings apparat som ved tryk selv presser væske gennem systemet.

kunne godt være jeg lige skulle prøve det med bare at lade det løbe selv inden jeg kaster mig ud i at købe endnu en "original" hovedcylinder, den koster små 800 - 1000kr enten hos CSP eller hos VW Classic parts i Tyskland, kan dog se på min faktura hos bent at det er den samme jeg har købt hos ham den var dog væsentlig billigere små 600kr .. :)

Det vil sige at man skal lade det løbe uden at pumpe. ?? :)

(permalink) JuicyJames Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Den Halvblinde.

Du har sikkert også ret i at jeg måske ikke pumper hurtigt nok, måske lidt svært lige at sætte hastighed på hvor hurtigt jeg har pumpet de gange vi har gjort det..

Ja luft er ikke det nemmeste at komme af med.. :)

(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

40257965

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 8 years siden | | | |

husk.når pedelen er i bund skal du lukke udluftningsskruen .det er luft der driller .prøv med en cykel ventil på slange og på udluftningsskrue.så pump hurtigt hurtigt uden og lukke men kig om der kommer luft.hust luft vil op.hvis det kommer ud skal du lufte ud igen.

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk

Reply

You must log in to post.