hej hvor meget skal der bygges om fra pumpemotor til alm motor mvh jesper
hej hvor meget skal der bygges om fra pumpemotor til alm motor mvh jesper
Karburator (måske manifold også)
Strømfordeler
Thermostat og "flaps" i blæserhus (+ evt. blæserhus, hvis man vil spare lidt arbejde)
Varmekasser
Lidt motor/køle blik
Udstødning
Måske svinghjul
Kobling
Måske dynamo eller generator også (+evt. dynamo/generator fod og laderelæ)
Tændspole
Men det er det hele værd :-)
Enig
Det nemmeste :
Flå det hele af tilbage til long-blok og byg så op.
/John
ok nogen som ligger inde med reservedele til at ombygge sådan en
Fik lige sat min nye (15 timer) 34HK pumpemotor i i går, og kørte første prøvetur. En ganske behagelig og smuk oplevelse. Husk nye pakninger til manifolden. Den skal du jo have af, for at kunne sætte nye motorskjolde på. Skifter du svinghjul vær sikker på at det andet svinghjul har samme antal tænder, som det, der passer i bilen.
Held og lykke - og du kan godt begynde at glæde dig!
Mvh. Steen R-M.
Er det ikke bare at flytte delene over fra sin gamle motor? Jeg overvejer det samme nemlig. Min motor fungerer men er meget træt, og sveder alle steder fra?
Jo - sådan bare og bare. Vær omhyggelig, det betaler sig. Og læs godt på det, de andre har skrevet. Det er vise ord!
Mvh. Steen.
HUSK-HUSK-HUSK Svinghjulet SKAL passe til krumptappen ( med Oring eller Papir pakning Og så ny Pakdåse- måleendeslør-spændes 36KGM.
Hej
Har læst lidt om de Pumpemotor. Undre mig over Karburator og måske manifold skal skiftes. Hvorfor skal de det?
Det kommer an på hvilken motor/biltype den skal i.Nye eller gammel varmesystem.
Der er nogle triks,så.
John 40257965
Jeg forstår ikke, hvad vi skal med et forum, hvor medlemmer, som tilsyneladende ved hvad de taler om, ikke har lyst til at dele ud af deres viden? Meningen med et forum er vel, at vi alle blive klogere og udveksle vores erfaringer til gavn for øvrige medlemmer?
Hvis kan ikke vil fortælle sine tricks i forum, så kan vi vel ligeså godt udskifte forum med en telefonliste....
Det her forum er allerede på vej i døden og Facebook er en sørgelig erstatning. Der er få tilbage der ved hvad de taler om, men hvis de få der ved noget ikke vil tale, så smutter jeg sgu hellere over på Samba. Der hersker janteloven heller ikke.....
Jeg er 100% enig i dine betragtninger Larswolsen.
VW-nettet er desværre ved at grave sin egen død, takket være brugernes opførsel eller mangel på samme.
Synes ofte der er en bedrevidende stemning herinde. Jeg gider feks ikke sætte mine projekter/biler til salg herinde længere, da salgsstråde ofte bliver nedgjort mm. - seneste eksempel er "Oval `55 sælges". Ofte bliver det til: Find 10 fejl på bilen - OG skriv det i salgstråden. ØV!
Jeg orker ikke at skrive en doktor afhandling hver gang. Alle kan ringe jeg hjælper gerne alt det jeg kan, bare spørg andre.Det er ikke dårlig opførsel eller mangel på samme/-nedgørelse af salgstråde/bedre vidende men der er da noget der hænger ved efter over 50år med VW.
Det med OVAL 55 var en hjælp til en bekendt(LÆS)
John
Nu har jeg kun en type 126, 1600 industri motor, og det er en del år siden jeg ændrede den til personbilsbrug. Er der ikke noget med at karburatoren som udgangspunkt er bedst til ca 3000 omdr, og ikke i sig selv var god til blandet kørsel, og manifolden så heller ikke kan bruges til anden karburator, i mit tilfælde en 30 pict2.(der sad vist en 32 PCI på)
Jeg skiftede også blæserhus, men ikke svinghjul
Alt i alt småting, som regel skal motoren ikke åbnes.
Jeg har nok kørt 30000 med den motor, jeg er stadig imponeret over hvor frisk og alligevel roligt sådan en 1600 enkeltportet bare kører og kører og kører ...
R.
Vedr karburatoren, så er de ens og se på, så er det dyserne som ikke er vil over 3000 omdr?
Jeg har en motor i bilen fra 61 og min Pumpemotor ser helt ens med manufold, skal den så også skiftes.? Er med på blæsehus med flaps og termostat, køleblik, strømfordelers skal skiftes.
Hvor gammel er pumpemotoren.
Har sidste år monteret en pumpemotor i min type 1. Syntes ikke jeg tidligere er stødt på at termostat og flaps skal skiftes. Hvor sidder disse flaps ? Bliver lidt bekymret over at jeg ikke vidste det, efter jeg var på 3000 km langtur i sommer.
I blæserhuset, kan også være en blændering bag på blæserhuset.
40257965
Fvee, tager lige ud efter job og ser nummeret, den står ikke på min adresse.
Når du er derude SMS dit tlf. no. Så tar vi den derfra.
40257965
Kom ikke der ud pga syg barn, men har fået sendt to billeder af motoren. Skal der ud i weekenden, så SMSer jeg der.
Også årg. står evt. på typepladen.
You must log in to post.