Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  pumpemotor

Tags:
No tags yet.

(permalink) jesper mller Member
Skrev for 8 years siden | | | |

hej hvor meget skal der bygges om fra pumpemotor til alm motor mvh jesper

(permalink) Rasser Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Karburator (måske manifold også)
Strømfordeler
Thermostat og "flaps" i blæserhus (+ evt. blæserhus, hvis man vil spare lidt arbejde)
Varmekasser
Lidt motor/køle blik
Udstødning
Måske svinghjul
Kobling
Måske dynamo eller generator også (+evt. dynamo/generator fod og laderelæ)
Tændspole

Men det er det hele værd :-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Enig

(permalink) John Pedersen Skagen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det nemmeste :
Flå det hele af tilbage til long-blok og byg så op.

/John

-------------------------------------------
fem og tyve 709453
(permalink) jesper mller Member
Skrev for 8 years siden | | | |

ok nogen som ligger inde med reservedele til at ombygge sådan en

(permalink) rodem Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Fik lige sat min nye (15 timer) 34HK pumpemotor i i går, og kørte første prøvetur. En ganske behagelig og smuk oplevelse. Husk nye pakninger til manifolden. Den skal du jo have af, for at kunne sætte nye motorskjolde på. Skifter du svinghjul vær sikker på at det andet svinghjul har samme antal tænder, som det, der passer i bilen.
Held og lykke - og du kan godt begynde at glæde dig!
Mvh. Steen R-M.

-------------------------------------------
Zwitter/foldetag,1962/foldetag,73' 1303Cab, 1303S 1973
Steen Rode-Møller, 23802381
(permalink) Sandager Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Er det ikke bare at flytte delene over fra sin gamle motor? Jeg overvejer det samme nemlig. Min motor fungerer men er meget træt, og sveder alle steder fra?

(permalink) rodem Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jo - sådan bare og bare. Vær omhyggelig, det betaler sig. Og læs godt på det, de andre har skrevet. Det er vise ord!
Mvh. Steen.

-------------------------------------------
Zwitter/foldetag,1962/foldetag,73' 1303Cab, 1303S 1973
Steen Rode-Møller, 23802381
(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

HUSK-HUSK-HUSK Svinghjulet SKAL passe til krumptappen ( med Oring eller Papir pakning Og så ny Pakdåse- måleendeslør-spændes 36KGM.

(permalink) Allan H Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej

Har læst lidt om de Pumpemotor. Undre mig over Karburator og måske manifold skal skiftes. Hvorfor skal de det?

-------------------------------------------
Bobbel Type 1. 113 fra 1959.
(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det kommer an på hvilken motor/biltype den skal i.Nye eller gammel varmesystem.
Der er nogle triks,så.
John 40257965

(permalink) Larswolsen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg forstår ikke, hvad vi skal med et forum, hvor medlemmer, som tilsyneladende ved hvad de taler om, ikke har lyst til at dele ud af deres viden? Meningen med et forum er vel, at vi alle blive klogere og udveksle vores erfaringer til gavn for øvrige medlemmer?
Hvis kan ikke vil fortælle sine tricks i forum, så kan vi vel ligeså godt udskifte forum med en telefonliste....
Det her forum er allerede på vej i døden og Facebook er en sørgelig erstatning. Der er få tilbage der ved hvad de taler om, men hvis de få der ved noget ikke vil tale, så smutter jeg sgu hellere over på Samba. Der hersker janteloven heller ikke.....

-------------------------------------------
Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) Gert Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg er 100% enig i dine betragtninger Larswolsen.
VW-nettet er desværre ved at grave sin egen død, takket være brugernes opførsel eller mangel på samme.
Synes ofte der er en bedrevidende stemning herinde. Jeg gider feks ikke sætte mine projekter/biler til salg herinde længere, da salgsstråde ofte bliver nedgjort mm. - seneste eksempel er "Oval `55 sælges". Ofte bliver det til: Find 10 fejl på bilen - OG skriv det i salgstråden. ØV!

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg orker ikke at skrive en doktor afhandling hver gang. Alle kan ringe jeg hjælper gerne alt det jeg kan, bare spørg andre.Det er ikke dårlig opførsel eller mangel på samme/-nedgørelse af salgstråde/bedre vidende men der er da noget der hænger ved efter over 50år med VW.
Det med OVAL 55 var en hjælp til en bekendt(LÆS)

John

(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Nu har jeg kun en type 126, 1600 industri motor, og det er en del år siden jeg ændrede den til personbilsbrug. Er der ikke noget med at karburatoren som udgangspunkt er bedst til ca 3000 omdr, og ikke i sig selv var god til blandet kørsel, og manifolden så heller ikke kan bruges til anden karburator, i mit tilfælde en 30 pict2.(der sad vist en 32 PCI på)
Jeg skiftede også blæserhus, men ikke svinghjul
Alt i alt småting, som regel skal motoren ikke åbnes.
Jeg har nok kørt 30000 med den motor, jeg er stadig imponeret over hvor frisk og alligevel roligt sådan en 1600 enkeltportet bare kører og kører og kører ...
R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Allan H Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Vedr karburatoren, så er de ens og se på, så er det dyserne som ikke er vil over 3000 omdr?

Jeg har en motor i bilen fra 61 og min Pumpemotor ser helt ens med manufold, skal den så også skiftes.? Er med på blæsehus med flaps og termostat, køleblik, strømfordelers skal skiftes.

-------------------------------------------
Bobbel Type 1. 113 fra 1959.
(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hvor gammel er pumpemotoren.

(permalink) Activa Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Har sidste år monteret en pumpemotor i min type 1. Syntes ikke jeg tidligere er stødt på at termostat og flaps skal skiftes. Hvor sidder disse flaps ? Bliver lidt bekymret over at jeg ikke vidste det, efter jeg var på 3000 km langtur i sommer.

-------------------------------------------
67' 1300
Eastcoast Oildrippers
Mark 51248017 Parkvej1@hotmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

I blæserhuset, kan også være en blændering bag på blæserhuset.
40257965

(permalink) Allan H Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Fvee, tager lige ud efter job og ser nummeret, den står ikke på min adresse.

-------------------------------------------
Bobbel Type 1. 113 fra 1959.
(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Når du er derude SMS dit tlf. no. Så tar vi den derfra.
40257965

(permalink) Allan H Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Kom ikke der ud pga syg barn, men har fået sendt to billeder af motoren. Skal der ud i weekenden, så SMSer jeg der.

image.jpeg
image.jpeg

-------------------------------------------
Bobbel Type 1. 113 fra 1959.
(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Også årg. står evt. på typepladen.

(permalink) Allan H Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Har fået flere billeder tilsendt.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

-------------------------------------------
Bobbel Type 1. 113 fra 1959.

Reply

You must log in to post.