Vil lige dele lidt vedr. min nye bus der er købt i San Diego. Det er som sådan ikke et projekt, men mere et ønske om at få en lækker bus som familien kan bruge til campering - så har bevidst gået efter en bus der er klar til at komme ud og køre. Det startede fredag den 12. feb - hvor jeg snakkede med en leverandør i USA - jeg havde forinden kigget mange gange på sælgers annonce på thesamba. Under samtalen med min leverandør finder jeg ud af at han skal til San Diego samme eftermiddag -så får lavet en hurtig aftale at hvis jeg ringer til sælger og hører om alt er i orden så kunne han godt kigge forbi og tjekke den ugen efter på hjem fra hans tur til San Diego - FEDT.
Får aftalt med sælger at snakke sammen via skype tirsdagen efter. Lørdag sender jeg link til LupoJesper om hvad han tænker - han svarer ret hurtigt om han skal se den live, så jeg svarer at det kunne være fedt om han ville være med til at tjekke den "live" på Skype - men nej, Jesper mente sådan rigtig live... Han var alligevel på vej til Los Angeles den efterfølgende onsdag - hvor heldig kan man være at have 2 i området som kan hjælpe med at tjekke.. Får aflyst min leverandør ven og takker ham for at have hjulpet med at sætte gang i processen og vælger at lade LupoJesper tjekke bussen - fedt at få en live ekspert vurdering.
Skype møde tirsdag går fint - bussen ser godt ud, har lidt små lak fejl, men er generelt rigtig lækker. Jesper tjekker bussen om fredagen og giver thumbs up. Efterfølgende har jeg et par samtaler med sælger og vi ender med at nå til enighed allerede lørdag eftermiddag - sådan en rigtig lækker bus købt allerede efter en uge...
Bussen er en 1962 med SO-22 Westfalia interiør - den er en af de få originale m-kodet SO-22 der er leveret og så tilmed med den store udstyrspakke med original privacy telt, 3xvanddunke og meget mere.
I løbet af uge 8 fik jeg styr på betalingen til sælger - som er en 100% ærlig fyr som jeg godt turde stole på.
Herefter går der lidt tid med at finde den helt rigtige og "billige" løsning på at få bussen hjem, efter mange overvejelser om dele container eller egen 20" container og flere opkald til mulige shipping firmaer, ender det med at jeg vælger at få den sendt hjem i en 20" container gennem Bendix Transport, hvor jeg har snakket med Tim Enghave som jeg kun kan anbefale - skal naturligvis lige se at bussen også kommer hjem :-)
I tirsdags blev bussen afhentet hos sælger og kørt til havnen i Los Angeles hvor der skal laves export papirer (skulle efter sigende kunne tage helt op til 3 uger - ikke just hurtigt)
Så mon ikke at min nye bus ankommer til Århus havn omkring start Maj, hvor der skal monteres sideblink og tjekkes at den kan gå gennem syn (bremser, styretøj etc) og så hurtigst muligt afsted til syn så jeg kan komme ud og køre i den her til sommer. Ideer til sideblink hvor der ikke skal bores huller i bussen er meget velkomne.