Der kom lidt mørke slagger med ud, og stemplet ser da også ud til at have lidt... Så mon ikke en god gang rensning klarer det... :)
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
Der kom lidt mørke slagger med ud, og stemplet ser da også ud til at have lidt... Så mon ikke en god gang rensning klarer det... :)
Sebastian ring lige.
Vh. John. 40257965
Absolut! Og når de er samlet, skal du kunne trykke dem ind uden problemer med fingrene.
Tak for hjælpen over telefonen John...!! :)
Dog kan jeg ikke få det ene stempel ud. Det er fuldstændig fastgroet...! :-o
Jeg har forsøgt med lufttryk, mens jeg forsigtigt har banket på stemplet, og intet...
Nu har jeg lagt den halvdel i blød med grafitolie... Håber det kan løsne lidt op.
Ellers er alternative inputs meget velkomne...
Til gengæld har jeg nu svaret på hvorfor bremserne ikke duede.... :)
SÅ!!! Nu lykkedes det at få det andet stempel ud!!!
Måtte bruge en noget uautoriseret, og sikkert helt forbudt metode, men jeg vil nu alligevel vove at smide et billede her...
Ikke mærkeligt det har siddet fast, med de belægninger der...
Jeg vil gerne give 5 point for det kunstneriske indtryk.
:-)
Martin
Jeg vil lige for en god ordens skyld, sige at jeg ikke kører med disse bremser.
Bilen holder stille i min garage indtil bremserne virker perfekt, hele vejen rundt! :)
Sådan, og husk nu hvad jeg sagde vdr. overfladen på stemplerne!! og rengøring med Sprit.
John.
Hvor er det dejligt med sådan en tråd her, hvor problemet bliver fulgt helt til dørs, med opdatering i tråden.
Men John, vi skal have dig til at skrive dine tips her i tråden, så vi alle kan lære de små tips og tricks der måtte være ;-)
Sådan her kom stemplerne til at se ud...
Her er kun det ene vist, men de blev lige fine... :)
De glider nu fint frem og tilbage ved fingerkraft...
Og hvordan fik du dem renset så fint ?
Polering eller ....?
@Birke: Jeg har renset både caliper og stempler med Autosol, derefter renset det hele af i sprit. Tørret rent med trykluft, og til sidst smurt stempler og pakninger med bremsefedt (silikonefedt), og samlet det hele igen...
Nej. Vi ses.
Jubiiiiii......!!! :D
Nu virker det...! Free spinning wheel... :)
Udluftet med hjælp fra min kære hustru, og fin hård bremse at træde på, som resolut bremser hjulet.
Her får I lige et billede af hjulet i rotation...
Og mange tak til både Frank og John, samt alle jer andre for hjælpen...!
Nu mangler jeg så bare venstre side.., og så holde øje med at caliperen ikke lækker på midten, som tilrådet af både Frank og John, da jeg har adskilt caliperen på midten, hvilket jeg ikke burde have gjort (og det undlader jeg så med den venstre).
Sådan! Dejligt at det virker og at du har fulgt din tråd til ende :-)
You must log in to post.