Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Montering af type 4 motor i Early Bay

Tags:
No tags yet.

(permalink) vwcamp Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Har fået tilbudt en W motor fra en 914 som jeg kunne tænke mig at montere min camper.
Jeg kan godt se, at der er en del udfordringer, motorophæng, varmekasser, køleblik.
Er der nogen der har erfaring med montering af type 4 motor i en Erly Bay uden ombygning til type 1 blæserhus?

-------------------------------------------
99557244
(permalink) Farmer Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Det kan godt lade sig gøre, - hvis du er villig til at skære i bagstykket. Men det ville jeg ikke anbefale nu om dage, hvor bilernes originalitet er tungtvejende ved salg. Byg den om til type 1 køl eller byg/køb en stærkere type 1 motor.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Det er noget biks, hvis du ikke ændrer køling til type1. Blikket skal jo lukke af hele vejen rundt.
Men det er ikke svært at ombygge til type 1:
jeg har foretages disse mods for at få type4 i min earlybay
CSP's type 1 køling, generator med 6V remhjul.
Type1 oliekøler i blæserhus og ekstern køler
El benzin pumpe, med sikkerhedsrelæer.
Blik foran, bagi og på sider af motoren; modificeret type1
Motorophæng fra en 1700 type4, men svejset om så gummiophæng er ved karosse, ikke i midten.
Varmekasser forkortet 7cm, så udstødning kommer under kofanger. (Mange vælger udstødningsanlæg uden varme)

Er det en kraftig motor ? Der er jo lidt forskel i at trække en lille 914 og fx en campingbus.

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Farmer Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Og svinghjulet skal byttes ud. 914 passer ikke med en bus.
Faktisk vil jeg sige, at medmindre man tar det som en udfordring, så er det næsten ikke bøvlet værd med en lille 1700. Godt nok skal den trække ca. 80 hk men den er ikke specielt momentstærk, den tar kræfterne på omdrejningerne.

Hvis ikke din 1600 er alt for træt, så monter et sæt 36 mm IDF eller Dells, eller måske Kadrons på den, sammen med en bedre end std udst. Så har du "det halve" momentforbedringen ift. en 1700 914 motor, og alting passer.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) vwcamp Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Efter nærmere overvejelse så har Farmer ret, det er ikke bøvlet værd.
W motoren passer givet bedre til type 1. Jeg har for mange år siden kørt med W motoren med D-jetronic sammen med en 1200 gearkasse i en type 1. Det var den tid jeg tænkte tilbage på.

-------------------------------------------
99557244

Reply

You must log in to post.