Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".
23:22 Rotaxmeincke: cles1

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Undervogn på buggy

Tags:
No tags yet.

(permalink) Djernis Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hvad gør andre buggy folk med deres undervogn?
Lige nu er min buggy forholdsvis hård i snuden grundet sænkning med justerbar forbro og ret blød i bagenden.
Er klar over at snuden mangler noget vægt kontra boblen.
Men hvad gør i andre?
Lever jeg bare med det eller plejer man at ændre noget, for at få en lidt bedre køre oplevelse.

-------------------------------------------
En sort 1303 med fire mand bagefter....har jeg ikke set det i BT.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 7 years siden | | | |

droppede spindler og alm forbro giver bedre affjedring, men der skal en vægt klods på før det bliver godt...

også drop alt om lavprofil dæk - men høj profil med lidt lavt dæktryk hjælper også lidt.

men en 600 kg tung bil vil nok altid savne lidt komfort..

og hvad alle andre gør - tjah de fleste burde nok køre med nyrebælte ;-)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) paer Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Mange kører med en 35-40 kg "vægtklods" i snuden

-------------------------------------------
28 29 68 50
Paer_dk@hotmail.com
(permalink) FBA Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Jeg har altid kørt med extra høje stopgummi bag, og sænket 2-hakker, så bilen altid står med vandrette trækaksler,
jeg synes det ser lidt fjollet ud med meget sænket bagvogn og pendulaksler....
De store bagdæk udgør det for affjedringen.(har aldrig haft brug for nyrebælte).
Forvogn har altid kørt med vægtklods, også for at få "bid" når man vil stoppe.....,
og svækket fjederpakke (færre hele blade).
Nu er jeg igang med en ombygning af forvognen, det bliver med coilovers, altså uden bladfjedre der så erstattes af rundstål der holder sammen på bærearmene. (red9design).
F.

-------------------------------------------
Kan det skilles- kan det laves....
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Når bærearmene kommer "forbi" vandret holder affjedringen i princippet op med at virke. Det er meningen at bærearmene fjedrer op og bagud for at systemet virker. Så man kan i praksis ikke sænke en bobbel mere end et par cm. med sænkningsbeslag. På en bærekugleforbro kommer bærekuglerne hurtigt til grænsen for deres bevægelse.
Det er også derfor bilen vil blokere forhjulene ved opbremsning når den ikke kan fjedre og lægge vægt over på forhjulene.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.