Og så må jeg hellere forklare fra bunden af...
Jeg har sat en ny motor i bilen (ny gammel), og den skarpe iagttager kan måske også se hvilken motor der er tale om. I den forbindelse, er udstødningssystemet kommet noget tættere på karossen bagtil, og allerede ved første opstart, udvikledes der røg efter mindre end 2 minutter, fordi den originale motorrumspakning havde kontakt med forrørene. Herefter fik jeg pakket udstødningen grundigt ind i heatwrap (som det fremgår af fotos), samt krænget motorrumspakningen op over det bagerste motorblik, så det var frit af udstødningen. Herefter har jeg kørt små 500 km uden problemer, vel vidende, at jeg var nødt til at få tætnet motorrummet bedre, da der flere steder kunne komme både varme og skidt fra vejen, op til motoren.
Da en almindelig pakning åbenbart ikke dur, så var jeg i et byggemarked og hente en grov pakning, som egentlig er til noget industriport af en art. Sælgeren var ret overbevisende ift at denne gummiart sagtens ville kunne bruges tæt på motor og udstødning, og det stillede jeg mig tilfreds med. Pakningen passede perfekt, og sluttede fint til hele vejen rundt. Jeg var nok ikke alt for påpasselig med at undgå udstødningen, da den jo var pakket i heatwrap (og det er jo sikkert der jeg begår fejlen). Det var på selve testturen, at det gik galt. Jeg var dermed i forvejen opmærksom på særlige lugte, og var også indstillet på at skulle reagere, hvis noget gik galt... Dog havde jeg ikke regnet med at se flammer i mit motorrum!!
Hvad benzinfilter og slange, samt fittings angår, så er jeg ret sikker på det er helt tæt! Jeg har nemlig lige lavet det, og da der var ild i pakningen, slikkede flammerne op omkring benzinslangen med fittings og filter, og havde der været den mindste lækage, så havde mit problem været af helt andre dimensioner!
Håber at fotos og beskrivelse giver lidt mere baggrund...