Shit.., det ser da også ud som om kanten på din gummilisre sidder temmelig tæt på udstødningen!!
Pas på, for skidtet brænder lystigt, når først der går ild i det...
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
Shit.., det ser da også ud som om kanten på din gummilisre sidder temmelig tæt på udstødningen!!
Pas på, for skidtet brænder lystigt, når først der går ild i det...
SÅ KAN JEG SNART STARTE FORFRA IGEN....!!!!
Jeg har nu kørt flere småture, for at blive klogere på temperaturerne i motorrummet.
Det kan godt være at malingen på karosseriet kan holde til de 75gr.C der bliver mens man kører, men der bliver nok nærmere de 90gr.C når man holder i tomgang, og temperaturen stiger da også de første minutter efter motoren er slukket..., og DET kan lakken altså ikke holde til!! Den er allerede boblet op flere steder, så jeg kan da se frem til at skulle lave alt mit arbejde om igen...
Jeg har virkelig brug for inputs her. Det kan ikke være rigtigt, at jeg er den eneste med varmeproblemer i motorrummet...?
Hvilke temperaturer er OK på karosseriet bag motoren, og hvilken maling skal jeg benytte, for at det kan holde?
Jeg har brugt Motip acryl, med den kode der passer til bilens lakering.
Jeg har kørt 100000 km i mine ghiaer.. Begge med tunings motorer. Ingen problemer. Mange km på nurburgringen fuld gas
1. Du har været mega uheldig med den første gummiliste.. Normalt kan gummi tåle rigtig meget varme, før der sker noget. Med en rigtig motorrum gummiliste, sker det ikke igen.
2. Karosseriet (Metallet) rundt om motoren, og bag panelet bliver pisse varmt. Nemt 100 grader..
3.. Hvis du har malet motorrumet med spraydåse, så er det dømt til at gå galt.. Motip kan bruges til at male nisser/dukker/hobby ting, inde i huset lorte maling!
4. Maske på.. Vask hele motorrumet ned med acetone.. Slib derefter grundigt.
Alt 1 komp lak skal væk.
5. Sprøjte en 2 komp grunder på.
6. Mellemslib.
7. Sprøjt en 2 komp. Autolak på.
8. Kør, og lad være at måle mere på det.
Jeg arbejder bla med autolakering.
Mvh Martin
Du kan klæbe et lag varme isolering på undersiden af metallet, så kan du holde det helt kold.
Man kan få selvklæbende glasfiber måtte med alu overflade. Det er lidt bøvlet at klæbe på.. Men det er yders effektiv
Super feed-back der Martin!
Jo, jeg har sgu brugt nisse-maling i mit motorrum...!!
Jeg må have fat i en maler der kan lave det for mig, så det bliver ordentligt...
Hvornår har du tid Martin...?? ;)
Hvis du falder over et link til det der glasfibermåtte, må du da gerne poste det her.
Prøv at søg ved marine butikker. Man brugte ofte det fiber/alu måtte i bådene.
Palby marine.. Sindby.. Osv.
Jeg har firma, hvor jeg laver veteranbiler/speciel opgaver/både osv. Jeg kunne måske godt lave det for dig..
Men der går jo hurtigt nogle timer med det, men det kender der du jo alt for godt lige nu.
Jeg prøver marinebutikkerne. Så kan det være min nisse-maling holder sæsonen ud.
Ja det er OK med tid, men jeg ville så også vide, at det blev lavet ordentligt, og at motoren ville blive pakket grundigt ind, og alt det der (går ud fra det så er OK uden at skulle have motoren ud).
Den kan vi lige tage på SMS. Måske til efteråret engang...?
Jep, det kan vi tage når det passer.
Her er lidt af hvad jeg laver.. Gammel side.. M-w-l.dk
Det ser dælme godt ud... 8)
Indtil videre har jeg slået koldt vand i blodet, og kastet mit lasertermometer over skulderen... :)
Så vil jeg høre dig om en tid til få lakeret, senere på året..
You must log in to post.