Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Justering af dellorto karburator

Tags:
No tags yet.

(permalink) Transporter1 Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg har en standard 1600 hvor der sidder dellorto på. Når jeg køre omkring 50-60 km/t på lige vej med meget lidt tryk på speeder så 4takter den meget ( hvis det hedder sådan ) hvis jeg så lige trykker lidt på speeder går den helt rent. Er det for store tomgangs dyser, eller kan jeg juster det væk på blandeskruerne. Tomgangs dysen er 57.

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Frank Jørgensen
Kolding
(permalink) OvalerLars Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det hér er min opsætning med 40mm DRLA'er på en vist-nok standard 1600 (jeg har aldrig haft den åben, så jeg ved ikke om den har fået en anden knast. Hvis den har, er den dog stadig i den milde ende).

Venturier: 28
Hoveddyser: 125
Tomgangsdyser: 57
Emulsionsrør: 0.1
Air corrector: 10
Luftrør: 180

Den hverken skyder, prutter, knalder rykker eller tér sig tosset på andre måder. Kører kort sagt pisse godt.

Mvh Lars

-------------------------------------------
Ovaler1957@gmail.com
(permalink) OvalerLars Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg kan i øvrigt lige tilføje at jeg lige har skiftet til emulsionsrør 0.2, og det gav lige nøjagtig ikke en skid forskel.

-------------------------------------------
Ovaler1957@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Emulsionsrøret har sikkert ingen betydning helt op til 120-140 km/t. Helt derop til kører man sikkert på tomgangssystem med to dobbelte i en type1.Igen ved jævn fart.
Så du skal have fat i tomgangssystemet. Har du styr på tændingsavanceringen?
Kør i et rullefelt. Det er meget hurtigere end at køre og gætte på landevejen. Specielt hvis den firtakter:-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

firtakter!! det skal den da gøre.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Rens tomgangsdyserne og juster syncroniseringen sideværts.
Og en VW motor SKAL firetakte mig bekendt.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

JA HIHI vi ved godt hvad i mener, det var noget man sagde i gamle dage om 2t knallerter når de fik for meget benzin og kørte ujævnt. Så kunne man bl. mont. en justbar strålespids, men det var jo ulovligt. Har jeg ret Frank og Torben.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jada

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Transporter1 Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det med 4takt var lige den nemmeste måde at forklare det på :-). Tændingsadvanceringen har jeg målt til 32 grader ved 3000 omdrejninger uden vaccum, og farmer, forklar lige det med syncronisering sideværts.

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Frank Jørgensen
Kolding
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

De to karb. skal give lige meget gas samtidig. Synkroniseres.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Transporter1 Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg forstår. Det er gjort med et syncrometer. Jeg må hellere få prøvet det med et rullefelt

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Frank Jørgensen
Kolding
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 8 years siden | | | |

mht sideværts. Hvis du kører med cross bar speedertræk, så kan det også justeres i "fra side til side" slør. Tror det er hvad Torben mener.

På det jeg kørte med(CB) var det på "basen" af luftfilter på hver karb at der sad justerskruer


Reply

You must log in to post.