Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Dellorto spørgsmål

Tags:
No tags yet.

(permalink) Transporter1 Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Den ene blandeskrue reagere ikke når jeg justere på den. Jeg har afmonteret karburatoren, og skruet blandeskruen ud, der var en lille sort microting der inde som nu er blæst ud.
Og hvordan virker blandeskruen. Jeg kan se at der er en lille hul i gennem ind til spjældet.
Er der andre ting jeg kan gøre.

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Frank Jørgensen
Kolding
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Godt set. Den mest almindelige fejl er at tomgangsdysen er tilstoppet så hele tomgangssystemet ikke får brændstof, så virker blandeskruen heller ikke.
Det er egentligt forkert at kalde den en blandeskrue. Blandingsforholdet er bestemt af tomgangsdysen og en luftdyse eller boring der giver luft til tomgangssystemet.
Blandeskruen bør kaldes en mængdeskrue for den bestemmer mængden af benzinblanding der tilsættes til at køre tomgang på. Når du giver lidt gas træder mængdeskruen næsten ud af funktion og så kører man på tomgangssystemset op til 120-140 km/t. med to dobbelte karburatorer. Altså så længe man ikke giver ret meget gas.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Transporter1 Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Men (Frank) når jeg kigger ned igennem spjældene og drejer på gassen, kommer der en fin, skarp stråle i begge tomgangsdyser.
Vil det sige at når motoren går i tomgang og jeg justere mængdeskruen, er det faktisk kun for at få motoren til at gå pænt i tomgang.

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Frank Jørgensen
Kolding
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Find en ny lille sort mikro ting, og monter den igen. Det er gummi o-rings du har blæst væk. Der skal sidde en fjeder, skive og en lille o-ring "før" blandskruen..

image.png
image1.png

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Transporter1 Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ah Karsten,jeg skrev jo microting, blandeskruen er intakt med o-ring og fjeder :-)

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Frank Jørgensen
Kolding
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Afklarende spørgsmål. Gik motoren pænt tomgang inden du afmonterede, altså var med på alle cylindre?

(permalink) Transporter1 Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ja den gik fint i tomgang

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Frank Jørgensen
Kolding
(permalink) Transporter1 Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Så virker blandeskruen igen. Alle dyser har været ude og blæst igennem, så nu køre det igen. Tak for jeres svar.

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Frank Jørgensen
Kolding
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Og dem du kan se der sprøjter er accellerationsdyserne

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Fedt når man "selv" når i mål. (o:

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*

Reply

You must log in to post.