Ahh, med 74éren har du lidt begrænsede muligheder med forakslen, idet sporvidden er større end på 73érn. Du kan/skal bruge en fælg med lidt anderledes ET sammenlignet med de tidligere modeller. Med std skærme kan du bruge feks:
5,5 x 15 ET 34 foran med 195/65 x 15 som max str.
Eller 6 x 15/16" ET 36 og op til 42 sammen med et dæk i størrelsen 195/60 x 15 eller 195/55 x 16. Man - kan - snige en 205/50 x 16 under sammen med en 3 mm spacer, men man skal forvente at tilpasse skærmen på "udsatte" steder. ISÆR hvis det er en repro skærm, og det er de fleste idag.
Man kan selvfølgelig osse vælge en lavere profil, men hvis det skal køre godt og have en vis frihøjde, så er det størrelsen man skal gå efter.
MHT undervognen. Skift alle bøsninger i forbroen til urethan. HUSK! at smøre dem med teflon fedt inden montage, ellers vil de begynde at pive i løbet af kort tid.
Bagi ynder jeg at bruge nys std gummi forinden på torsionsakslen og urethan foruden.
Støddæmpere. Foran kommer du egentlig langt med en ny std dæmper. Bagi må det klart anbefales at opgradere til noget bedre. Jeg er fan af Røde Koni dæmpere til gaden, fordi de er blødere på inbound end på rebound, hvilket giver en mere komfortable kørsel og er medvirkende til at "sænke" bilen i en stress situation.
Husk ved montering af 40-50 mm sænkningsfejdre.
Der skal man lige tilpasse gummitoppet så der bliver 10-15 mm mere frigang inden den går i stop. det er sikkert det TK har undladt/glemt eller ikke vidste ;-) Hvis man ikke gør det, risikere man nemlig, at kørsekomforten bliver lidt "grov" fordi bilen nærmest rører gummistoppet alt for hurtigt under bevægelse.
T