Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor går i stå.

(permalink) driver Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Kan nogen mon hjælpe mig.?
Min vw 1200 som har en 34 HK motor ,Og en SOLEX 30 PICT -3 karburator.Har et lille problem, som jeg ikke løse selv.Når motoren er varm, går den fantastisk i tomgang måske lidt for høj, ,men når jeg kommer til et lysregulering eller vej kryds og kobler ud,bremser ned går motoren i stå ,hvis jeg ikke stikker foden over på gaspedalen, og det er jo ikke meningen.Tænding og ventiler er stillet, efter de forskrifter som hører dertil. Hvad er problemet, kan det være svømmerhøjden ? Nåleventilen har 1 enkelt pakning. Karburatoren er blevet renset for et par år siden, og da gik den rigtig uden de problemer. Blandingsskrue og luftomløbsskruen er netop renset,samt deres huller, bortset fra at luftomløbsskruen som jo ikke kan skilles ad for rensning. Den elektriske dyse er ok. Hvad er galt.?

-------------------------------------------
Face book og selfie er NO GO
Iskahund@gmail.com
(permalink) HNC Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hvis det er et par år siden du sidst har renset karburatoren, kan du roligt gøre det igen. Der er nok bundfald i svømmerhuset og skidt i tomgangsdysen. Jeg renser mindst en gang om året - det er blevet slemt efter de begyndte at hælde 5% pis (bioethanol) i benzinen :-D

Du husker vel karburatorsprit, på den her tid af året?

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) driver Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Tak for svar. Ja det er ikke kun 5% i det lorte benzin men nu 10% og det er meget agressiv . Som jeg skrev er tomgangsskruen og blandingsskrue jo renset for nydeligt også i hullerne og jeg har benzin filter foran og haft siden sidste total rensning.Jeg har prøvet karburator sprit også sidste sommer uden resultat ,så det må være noget andet.

-------------------------------------------
Face book og selfie er NO GO
Iskahund@gmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Torkild Osted har løsningen.

(permalink) HNC Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Interessant... og den er så?

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Både ja og nej, Min egen Mexicaner havde det samme problem da jeg fik den!
Jeg fandt dengang en TM fra SMC som oplyste at tomgangsdysen på 47,5 skulle
ændres til 50 eller 55 (som i øvrigt er normalt). Min kørte med en 47,5 og da den
blev skiftet var problemet løst.
Jeg plejer at kunne dokumentere mine udsagn, men kan ikke finde skrivelsen!
"Driver" prøv at skifte din tomgangsdyse.

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) driver Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Tak for tippet Thorkil.
Snakker vi den store skrue omløbsskruen, for der er ikke nr. på ,eller mener du den lille under ?

-------------------------------------------
Face book og selfie er NO GO
Iskahund@gmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Tomgangsdysen sidder i H.side øverst på karburatoren. H.og V. er altid set i kørselretningen.

Den store skrue du taler om er tomgangshastigs skrue. Den lille er tomgangsblandingen.
Skruen der påvirker tandbuen er til chokeromdrejninger og må ikke røre tandbuen når chokeren er slået fra (varm motor).
John.

(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Som John skriver. Tomgangsdysen sidder her, den ved siden af er tomgangsluftdysen.
Du skal rense begge, og de må ikke bytte plads.

solex 30 pict 3.jpg

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) driver Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Mange tak til jer begge John og Thorkild.og HNC Nu vil jeg rense dem og se hvad størelse tomgangsdyser har. Jeg vender tilbage når det er undersøgt.

-------------------------------------------
Face book og selfie er NO GO
Iskahund@gmail.com
(permalink) driver Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hej John,Thorkild og HNC.
Nu er tomgangs dysen og tomgangsluftdysen, blæst igennem med luft. Tomgangsdysen er på 9.55 og tomgangs luftdysen er på 9.44 ,så de er inden for de spifiktioner ,som foreskrives for den model. (Har den gule værkstedskort)
Nu kører det igen, som den skal og når jeg bremser ned ved lyskryds, bliver den nu i tomgang. En stor lettelse for mig. Jeg takker for hjælpen af de herrer ,det er rart vi kan hjælpe hinanden.
Driver.

-------------------------------------------
Face book og selfie er NO GO
Iskahund@gmail.com
(permalink) HNC Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Dejligt at høre :-)

Bare sådan af ren nysgerrighed, var der meget bundfald i svømmerhuset?

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) driver Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Jeg ved det ikke, tog kun de 2 dyser ud for at rense huller og dyser. Bruger Ethomix i benzinen ( da benzinen vi i dag bruger ,danner slam og trækker kondens vand)

-------------------------------------------
Face book og selfie er NO GO
Iskahund@gmail.com
(permalink) HNC Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hmm, hvis du ikke skal rende ind i problemet inden længe, bør du måske lige løfte toppen af på karburatoren. Det kan fint lade sig gøre uden at den skal afmonteres helt. Er der bundfald, ryger det jo ind i dyserne igen.

Hvis det der Ethomix virker, skal jeg da lige prøve det også.

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) veteranen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Jeg bruger det også i mine veteraner . Https://www.veterandele.dk.shop.eto.
Har set denne.

ANMELDELSER
I dag er der 5% ethanol i al benzin – . Ethanol giver vand i tanken, da ethanol tiltrækker kondens fra luften. Kondensen bundfælder i tanken og kan give rustdannelser. Vandet kan også trækkes igennem brændsstofsystemet og efterlade skader på filtre, karburatorer og indsprøjtningssystemer. Når ethanol blandes med vand, kan det også give klistrede aflejringer, der kan sætte sig i brændstofsystemet.
Problemet er størst for hobby køretøjer, fordi benzin med ethanol har en kort “levetid” på ca 3 mdr. Hverdagsbiler, der løbende får udskiftet benzinen i tanken, vil ikke opleve så store problemer. Men det vil hobby-køretøjer, der har samme benzin i tanken i længere perioder.

-------------------------------------------
veteranen6@gmail.com
Facebook venner nej tak-Kun de rigtige venner har min interesse.
(permalink) HNC Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Så vidt jeg kan se på div. søgninger på netter, er det stadig kun 5% ethanol der blandes i, men jeg fandt desværre også mange andre fæle ting. Det er ikke godt... levetid på benzinen på ca. 3 måneder, optager væsentligt mere fugt, æder den indvendige coating i tanken, gummipakninger, slanger og eroderer indsprøjtningsdyser. Puha, skal vist lige have et endoskop ned i tanken, og ha' skiftet samtlige slanger igen, men det sidste var nu planen alligevel ;-)

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) veteranen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Ja Henrik. Men det er da utroligt ,man ikke kan gennemskue nogen stedet, hvor meget ethanol der er i benzinen i 2017. Men er det fordi man ikke vil være ved det bekendt ? Ikke engang "vores miljø kæmper " ved det nok.

-------------------------------------------
veteranen6@gmail.com
Facebook venner nej tak-Kun de rigtige venner har min interesse.
(permalink) brotgaard Member
Skrev for 7 years siden | | | |

bruger et produkt som hedder bardahl e10 , det skulle modvirke stive og revnede benzinslanger og membraner i kaburatore. en ml. til en l benzin. det anbefales til benzin med ethanol som de jo blander i alt benzin i dag , og endnu værre i tyskland , der er tilsat 10%.

-------------------------------------------
brotgaard@esenet.dk
307039enogtyve
(permalink) Morten Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Jeg har lidt samme problem. Men min karb ser lidt anderledes ud. Den lille "dyse" er kun med gevind. Det er en 34 PICT 3

img_4481.jpg

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-21244.htm]
(permalink) driver Member
Skrev for 7 years siden | | | |

HNC
Til orintering
Så blev svømmerhuset blæst ud ,for gammel aflejninger og skilt.

-------------------------------------------
Face book og selfie er NO GO
Iskahund@gmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Det ligner en dyse. adskil karburatoren rens og blæs alle dyser og kanaler (husk at adskille acc.pumpen.

(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hej Morten.
Den lille "dyse" som du nævner, er en dækprop, der sidder en lille dyse
indenunder.

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04

Reply

You must log in to post.