Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
11:52 Karsten_vw: Enig (;
11:51 Karsten_vw: Haha?
11:25 Dillen: Jeg mener, at McDonalds Drive-in er penge lige ud af vinduet.
11:41 RedBull_Dk: Er VWmorten stadig aktiv herinde?
17:39 bjornen: hvordan er bagtøjet på en jagtvogn fra 1977
10:28 Torkild fra Osted: I ønskes alle en glædelig jul og et godt nytår.
15:21 Henrik_K: gearkasse renovering

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bundplade punktsvejsning

Tags:
No tags yet.

(permalink) Klaus Member
Skrev for 2 years siden | | | |

Hej

Er der nogen der kender den rigtige hulstørrelse og afstand i bundplader forud for punktsvejsning?

God weekend

(permalink) multen Member
Skrev for 2 years siden | | | |

Hej

'slettet' - det hele viste sig at være forkert...

Mvh Michael

-------------------------------------------
multen@pc.dk SALG: http://vwnettet.dk/topic/198382 KØBES: http://vwnettet.dk/topic/186969
(permalink) Jesper Member
Skrev for 2 years siden | | | |

Multen, Det hedder modstandsvejsninger, når pladen er svejst sammen - som den er når den kommer fra fabrikken.

Punktsvejsning/CO2 er hvor du laver et hul, fordi folk sjældent har en modstandsvejser. Vi plejede at bruge 5mm bor/hul lokker til at lave huller, eller brugte vi speciel bor som vidst nok var 8mm til at fjerne modstandssvejsningen.

-------------------------------------------
52406827 @ Jesper.katholm@gmail.com
(permalink) Klaus Member
Skrev for 2 years siden | | | |

Tak for jeres svar det er 60er bobbel så jeg går efter 5 mm. huller i de nye bundplader med afstand på 4 cm, tidligere har de været svejset i striber på 2-3 cm med mellemrum ind mod tunellen og det vil jeg ikke have på de nye.

God weekend

Klaus

(permalink) Jesper Member
Skrev for 2 years siden | | | |

Husk og hold pres på pladerne, så når du tilsætter jernet at det ikke lyder mellem de 2 plader og derved giver dig luft mellem pladerne.

og du kan lige snyde lidt ved at bore 0.02mm ned i din tunnelplade, så du opnår bedre hæftning.

-------------------------------------------
52406827 @ Jesper.katholm@gmail.com
(permalink) mccloud Member
Skrev for 2 years siden | | | |

Hej Klaus, den rigtige hulafstand er på 22mm målt midten af hullet til næste hul, og vil os anbefaler og overholde afstanden pga stabilitæten.
har lige målt efter på en 67' og 57' og en bund fra 50'
Claus


Reply

You must log in to post.