Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp.... startproblemer på T2 med Type 4 motor og PDSIT karburatorer

Tags:
No tags yet.

(permalink) Michael Munk Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hej
Jeg døjer med at starte min bus med Type 4 motor og Solex PDSIT karburatorer. Det er blevet værre og værre og nu vil den slet ikke længere.

Forhistorie:
Da jeg købte bussen var motoren monteret med Weber IDF karburatorer, men jeg var ikke super tilfreds med dem. Brændstofforbruget var højt og ved tomgang lugtede den utroligt meget af dårligt forbrændt benzin. Men den startede og kørte hver gang.
For et par måneder siden skiftede jeg så karburatorerne ud til de originale Solex PDSIT karburatorer, og til min store overraskelse startede og kørte motoren fint uden nogen justeringer af karburatorerne. Dog kørte den ikke så godt i tomgang, så tomgangen blev justeret til 1100rpm så den ikke gik ud.
PDSIT karburatorerne har jeg så kørt fint med indtil for nogle uger siden, hvor bussen efterhånden blev sværere og sværere at få liv i. Og nu er jeg så nået dertil hvor jeg simpelthen ikke kan få den startet.

Når jeg har forsøgt at starte bussen er der ret meget benzin i karburatorens indsugning, så min umiddelbare tanke var at motoren drukner, men når jeg så piller et tændrør ud umiddelbart efter et startforsøg ser røret slet ikke vådt ud.
Jeg har tjekket at der er gnist ved at pille et rør ud, sætte kablet på og sætte røret til stel. Der er gnist, men umiddelbart synes jeg ikke det er så voldsomt meget gnist.... men hvad ved jeg om det, jeg går jo ikke og tester gnist på mine biler til hverdag.

Jeg hælder i min desperation til at sætte de nye Weber IDF karburatorer på igen, men jeg forstår ikke hvorfor PDSIT karburatorerne gradvist skulle blive ringe, og det er jo ret træls at skifte tilbage til Weber karburatorerne hvis det viser sig at det ikke er et karburatorproblem.

Er der nogen som har et bud på hvad der kan være galt?

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Michael Munk
Tlf 29724866
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 7 years siden | | | |

tror det er tændning der driller.har du platiner på motoren

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Michael Munk Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Der er elektronisk tænding.
Jeg fik bussen startet op igen i går, hostende og spruttende satte den i gang. Og da den var kommet i gang kørte den fint og tog gassen fint. Men ved tomgang under 1200rpm ville den hellere stoppe, og da jeg forsøgte at starte den igen var den død som en sild.... altså en død sild.

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Michael Munk
Tlf 29724866
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 7 years siden | | | |

prøv at rense dyserne og tjæk tomgangs dyse om den klikker .der skal være gennemgang når du giver den 12voldt

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Udover at rense diverse dyser, så ville jeg ofre en rullefelt justering, så får du benzinøkonomi og power.
Genovervej Weber, hvis de er stillet ok, så er de gode. Jeg kører selv med Dellorto på en type4.

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Michael Munk Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Ja, det kan godt være de weber karburatorer kommer på igen så jeg kan komme ud og køre. Håber så bare ikke at det alligevel var et tændingsproblem, for så forsvinder det nok ikke ved at skifte karburatorer.
Jeg har været på rullefelt da jeg havde Weberne på. Det var jeg ikke imponeret over. Det kostede en del penge og motoren kørte ikke synderligt bedre og brugte stadig ligeså meget benzin. Desuden havde han besluttet at blokere vacuumslangen til min bremseforstærker fordi han mente at den gav problemer for motoren. Manglende vacum gjorde det til gengæld lidt udfordrende at bremse.
Så med mindre jeg kunne få fri adgang til rullefelt og selv bruge en masse tid på at nuldre med det tror jeg ikke det er en løsning på at få det til at køre bedre.

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Michael Munk
Tlf 29724866
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 7 years siden | | | |

bremseforstærkern er den i orden nu.hvis du er usikker så prøv dette.start moror.gas lidt op.træd på bremsen og hol den,sluk motor.hvis bremsepedal løfter sig er den ikke go så hvidt jeg husker.det er mindst 20 år siden at jeg lå at rodet med en saab 9000 med bremseproblemer.

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Michael Munk Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Bremseforstærkeren blev udskiftet, for den var en anelse utæt.

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Michael Munk
Tlf 29724866
(permalink) fvee Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Solex pdsit skal have en special Bosch tændspole med tilhørende strømfordeler (ikke Kina 009) og elektronic box. Ved karburator just skal boxen afbr. se org. bog.
John.

(permalink) Michael Munk Member
Skrev for 7 years siden | | | |

@fvee: Hvad for en box skal afbrydes?

Tak for alle jeres svar. I går aftes skiftede jeg tilbage til Weber IDF karburatorer. Og så kunne den starte igen.

Jeg kunne stadig godt tænke mig at få det til at virke med PDSIT karburatorerne men det bliver nok på et tidspunkt i mit liv hvor jeg får bedre tid til at gå og hygge om den. Lige nu skal det bare køre, så jeg kan tage familien med på hyggeture.

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Michael Munk
Tlf 29724866
(permalink) Larswolsen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Fedt at høre. Du bør stadig nuldre lidt med dysningen af dine Weber,- det er det hele værd.

-------------------------------------------
Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 7 years siden | | | |

ok .du haved ikke tid til at tjekke dyser.split kaburatoer ad og rens og blæs ud.er der slup i apjældaksel .

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Nu ved jeg intet om din motor, men, vedkommende der har kørt din motor i rullefelt har da så klart ikke gjort opgaven færdig. Han burde da have lov til at gøre det om og denne gang så det dur, og eller pointere hvad der måtte være galt.
Du er sikker på at det ikke er en motor med en skrap knast plus diverse andre udfordringer, sammen med en måske ikke alt for god tænding, måske endda fejljusteret
Dobbelt Webere der er trimmet ordentligt kører typisk længere på literen end Solex. Kina Weberne kan dog være noget af en udfordring.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Michael Munk Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Jeg har absolut ikke indtryk af at der er pillet noget indeni motoren.
Jeg havde Bussen nede hos Laulund med Weber karburatorerne. Det var dyrt nok, i forhold til at den stort set kørte som da jeg kom derned med den da jeg kørte derfra.
Det kan være jeg kan finde en anden motorguru her i løbet af sommeren som kan kigge på setuppet med Webere.
Ellers må jeg finde nogen som vil være med til at splejse til at købe Landbergs værksted her i Hjallerup, som er kommet til salg
http://www.nybolig.dk/villa/9320/soendergade/240008/nv8183
så kan jeg få al den rullefelts tid jeg har lyst til ;-)

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Michael Munk
Tlf 29724866
(permalink) Rasser Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Du får ualmindelig svært ved at finde en der er mere dygtig med karburatorer, end Laulund ude i Støvring er. Du må ha været ualmindelig uheldig. Han er ekstremt dygtig til hans arbejde.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 7 years siden | | | |

OK. - Ja, eller osse er udgangspunktet ikke iorden. Det er set før. Den dygtigste tuner kan ikke trylle med/på et dårligt udgangspunkt. Det kunne lyde som om, at der er et eller flere ting der bør/skal rettes inden karburatorerne får skylden.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.