Når jeg køre på grus og bræmser, så låser v baghul før forhjul?
Bilen er en 1973, 1300s orginal med skiver for.
Er der noget med at bagbræmser er selvjusterende på denne model
Det skal siges at håndbræmsen tar når den er heeeelt oppe også?
Når jeg køre på grus og bræmser, så låser v baghul før forhjul?
Bilen er en 1973, 1300s orginal med skiver for.
Er der noget med at bagbræmser er selvjusterende på denne model
Det skal siges at håndbræmsen tar når den er heeeelt oppe også?
Tror vist bare du trænger til et ordentligt bremse eftersyn og efterfølgende justering. Bremserne er ikke selvjusterende, tværtimod ;-)
det er jo heller ikke realistisk på grus - ud og lav 4 sorte streger på asfalt..
og det kan tromlebremser der virker som de skal sagtens...
men ja det er nok bare alm justering og eftersyn af de ikke selvjusterende bremser...
Det kan være rust på skiver og klodser så de ikke bremser ret godt eller stempler der sidder fast. Kompineret med bagbremser der er fulde at bremsestøv som danner en kile.
Baghjulene må aldrig låse før forhjulene uanset friktion, sagde den tidligere så sure synsmand. Heller ikke på blank is eller grus.
Det har ikke noget med justering at gøre. Tværtimod.
Som Frank skriver!
Men der findes altså selvjusterende bagbremser til type 1,M 86
de var lovbestemte til Sverige fra 1972. Firkel skriver at det er en
1300S, den blev solgt i Sverige som basismodel 1300 og 1300S, da sparkäferen
kun blev hjemtaget på bestilling.
Hvis der er nogen, der har originale selvjusterende bagbremser til salg, hører jeg gerne nærmere.... ;-)
Jamen så lærte jeg jo lige lidt nyt igen :-) ...men det skal man vist nok også hele livet, har jeg hørt ;-)
Det kan man vel finde i Sverige. Hvis det anses for at være et problem at skulle justere bremser hver 10.000 km.
You must log in to post.