(splitbus 66)Er lidt i tvivl om den hovde bremsecylinder er den rigtige når man bygger om til to kredse(113611015bd)
(splitbus 66)Er lidt i tvivl om den hovde bremsecylinder er den rigtige når man bygger om til to kredse(113611015bd)
såvidt jeg forstod på arne - kan de alle bruges til skivebremser - dem til tromler er med sådan nogen små ventiler der hvor bremserøret går ud sidder der normalt et lille mellemstykke når man kører med tromler - tror du ikke det er dem du mangler ?
den du skal bruge ser således ud præcist , bid mærke i de små messingfarvede dimser på den modsatte side end bremselyskontakterne...
og er en 1967 only ting.. http://www.bustoration.com/Master-Cylinder-dual-circuit-Type-2-1967_p_467.html
modellen fra 68 passer ikke uden adaptor efter sigende.. jeg ved dog ikke hvorfor..
Der er da kun to udtag på den der, eller vender den sidste nedad
ja ellers sidder der et Y stykke på den i foran - ligesom der gør på CSP's 2 kreds til skivebremser...
men det mener jeg ikke der gør - det er jo lang tid siden jeg havde en 67 bus...
men samme del her - ikke noget 3 hul - så den er nok go nok http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=VWC-211-611-011-Q
som her aug 66 til aug 67 - der mangler dog "tromlebremse" ventilerne på cylinderen på dette billede
Ikke så meget pis jeg bestiller en ny ved Bent
hmmm - vist han har den - det er jo ikke et csp produkt - tror måske thomas i dette tilfælde er et bedre bud...
Rettelse - det har han på dette nummer
https://www.csp-shop.com/en/wheels-brakes/master-cylinder-611-011-211r-24453a.html
huuuh den er lidt omkostningsfuld ;-( men for få år siden skulle den findes orginal - så fint den kan fåes..
frank siger en passat minder meget om minus ventilerne. måske det bør undersøges - de er noget billigerer.
Aha nu bliver det sjovt på min anden bus kører jeg med den fra csp og trumler
jamen så sæt da den på på den her bus også - så kan du altid opgraderer til skiver når du har afprøvet en ægte katastrofeopbremsning ;-) så csp's egen var en smule billigerer..
Men den her sag beviser det ret tydeligt - ville jeg lave noget nemt - valgte jeg at lave org bus - min er ombygget - og der ligger nok de samme tanker og penge i - som ville være nok til 2 orginal busser ...
derfor livet er for kort til org biler - skal man ha en rigtig udfordring skal det ombygges..
jo mere jo bedre ....
folk der kører orginal biler har valgt den nemme løsning vist nogen skulle være i tvivl.. ingen bagtanker - ingen kreativitet , ingen dybe tanker med noget som helst og ingen forsøg
- men en opskift lige ud af landevejen - det kan de fleste sgu lave... som en kok ville sige..
Det er heller ikke let at lave en original bil med den blandede kvalitet delene er
You must log in to post.