Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Problemer med breatherbox

(permalink) Soendergaard94 Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hej VW folkens,

Lidt info:
1,5 L oval hjemmelavet breatherbox med krydsende plader inden i.
Udstyret med AN-8 fittings, adapter og slanger.
En slange fra hver ventildæksel til breatherboxen (monteret midtpå boxen).
To udtag i bunden, dog kun det ene der bliver brugt som tilbagegang til dæksel ved siden af tændningen.
To filtre monteret i toppen hver på 12,5mm slangestudse.

Vi har bygget en type 1 2054cc motor, og har haft lidt problemer med vores breatherbox.
Motoren er nyrenoveret og nypakket. Vi har efter indkøring samt rulning, oplevet at den er begyndt at lække en smule olie, derudover er den våd af olie i filtrene ved breatherboxen, efter en lang tur.

Derfra hørte vi ved et træf at vores slanger var for små på vores breatherbox. og de minimum skulle være 1'' slanger når man gik over de 1914 kubik.

Derfor spørger jeg jer:
Hvad er jeres erfaringer?
Hvor store slanger køre i med?
Hvordan er jeres sat op?

Mange tak på forhånd.

- Søndergaard

(permalink) fvee Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Du skal lave en slange til BOX fra luftfilter(ne).
Se gl. indlæg af Frank Andersen.
Ellers 40257965

(permalink) Soendergaard94 Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Jamen er de to filtre jeg har på ikke mere en rigeligt? eller har det noget og gøre med at der suges gennem karburatorens filtre?

(permalink) fvee Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Ja, du skal lave SUG fra luftfiterne. LÆS LÆS

(permalink) Soendergaard94 Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Har læst frem og tilbage på forskellige forums nu, Frank siger at den suger fra ventildækslerne, så hvorfor skal man så montere dem på karburatorfiltrene for at der skal suges gennem der? En der kunne tænke sig at uddybe?

(permalink) fvee Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Der er ikke sug fra ventildækslerne kun tryk.
Indsugningen laver undertryk (Vacum), det er det du skal bruge til at suge det undertryk,der opstår når stemplerne bevæger sig frem og tilbage,ud af krumptapshuset.
Se hvordan VW gør på en org. motor,slange fra oliepåfyldningen til luftfilteret.
Se også på motorer fra Oettinger- Riechert-Sauer&Sohn-Theo Decker- Porsche.
Hvis du stadig ikke forstår det så ring gerne så skal jeg forklare dig det.Hvad med åbningerne
i huset under stempelskørterne er de ændret så luften kan komme væk?

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Her er Frank Andersens indlæg: http://vwnettet.dk/topic/159640

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) fvee Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Sådan

(permalink) Soendergaard94 Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Ud over det, hvad størelse slanger samt størrelse af breatherbox bruger i?

(permalink) fvee Member
Skrev for 7 years siden | | | |

12-14mm slange i en rimelig tykkelse som kan tåle olie og ikke suges sammen,sugeslange mont.i
toppen af BOX.
Det med størrelsen på BOX er ikke så afgørende bare den er mont. højt..


Reply

You must log in to post.