Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Rensning af dyser m.m. (igen)

(permalink) Eriksen66 Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hej alle sammen.

Vedr. rens af dyser med karburatorerne siddende i bilen:

Jeg har nogle forskellige steder læst, at når man hiver dyserne op af (i dette tilfælde et sæt DRLA40), så skal/kan man også blæse ned i hullet, hvor dysen sidder (jeg antager at der menes trykluft).

Er det helt sædvanligt og anbefalelsesværdigt, eller kan/bør man anvende dyserens eller lignende?

På forhånd tak.

(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 7 years siden | | | |

På mine Drla 45' er har jeg bare blæst dyser for sig.
Har også blæst lidt ned i karburatorer, men der har ikke været benzin i. Mon ikke det kunne finde på at sprøjte op ?
Jeg har ikke brugt andet end luft.

Normalt har jeg ikke problemer med skidt i dyser, kører med KN luftfiltre og benzinfilter.

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hvis dysen er stoppet så blæs både ned i hul og igennem selve dysen når du har taget den ud. Tomgangsdyse der er stoppet?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Jeg blæser på tværs af hullet. Så man trækker evt snavs med ud. Og når man gør det suges der lidt benzin med ud der skyller rent. Pas på den evt o-ring der kan sidde omkring gevindet. Sørg så for at dysen er ren så der ikke bare sidder en nullermand i den.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Eriksen66 Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Tak for alle input.

Jeg har renset tomgangsdyser 3-4 gange de sidste par dage, primært ved at puste og anvende trykluft på selve dyserne.
Det virker hver gang; kører som den skal, i alt mellem 1 min. og 10 min. og så er den gal igen.

Jeg tror jeg har lokaliseret den ene tomgangsdyse der lader sig stoppe til.
Jeg har et par gange kunne suge noget ud af den (forestil jer følelsen af hjemmelavet milkshake, hvor en klump pludselig slipper sugerøret:-))

Har prøvet at blæse trykluft ned i dyse-hullet, og ja, der bliver sendt en lille "benzin-søjle" op af karburatoren.

Rensede dysen i går aftes igen, og kørte problemfrit på arbejde her til morgen (15-20 min. tur)... måske problemet er overstået?

Jeg bliver bare ved med at rense, hvis problemet vender tilbage.

Men, findes der et additiv/renseprodukt, man kan tilsætte benzinen (som ved moderne biler)?

Absolut sidste udvej er jo, at pille karburatoren af og skille den ad og rengøre.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Aah. Næste skridt er da at skrue lågene af svømmerhusene og rense svømmerhusene. Og næste igen at rense tanken

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Eriksen66 Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hej Frank.

Nå ja:-)

Heldigvis fungerer det hele igen som det skal.

Mht. tanken (hvis jeg skulle nå så vidt en anden gang):
Kan man rense den, uden at pille den ud af bilen?

(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Er der monteret et benzinfilter?

Bjørn

-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Bliver svært at rense tanken hvis ikke du tager den ud.

Men du kan komme langt med et benzin filter under tanken før røret går ind i central røret og et efter, hvor røret kommer ud bagi. Lad være med at sætte det i motorrummet :O)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Arh! På en type1 kommer man langt på en halv time til at tage tanken ud. Det er og godt at få renset sien omkring sugerøret i tanken på en 50 år gammel bil

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.