Hej jeg har fået et par solex 32 pdsit-2 på støbejerns manifolder med vw logo i til dualport
Hvad kan de give af hk på en standard 1600cc
28106142
Fredericia
Hej jeg har fået et par solex 32 pdsit-2 på støbejerns manifolder med vw logo i til dualport
Hvad kan de give af hk på en standard 1600cc
ca 4 hk - og en masse arbejde og justering ,men ser jo fedt ud, når det kører godt ;-)
og du har et 0 for meget på din 1600
Ok tak.... så det er kun i forbindelse med andre ændringer at det kan svare sig ?
Korrekt monterede/justerede type 3 karburatorer på en ellers std 1600 kan sammen med en god 1 3/8" 4-1 udst give ca. 65 hk.
Takker for de gode svar..... De ender nok med at komme tilsalg på et tidspunkt da jeg er lidt mere til indsprøjtning og turbo..... så det skal min ny erhvervede 1303 da også have :-)
Hvilket speedertræk vil i anbefale til brug sammen med disse på en type1 motor
et fra type 3 .jeg har et træk men ikke stængerne.jeg sender et foto på din telefon
Takker, hvor køber man stængerne til type 3 trækket ?
Man kan finde de rigtige manifolder og speedertræk fordi de har siddet originalt på type1 i Sydamerika
Farmer! En org. type3 1600 med de omtalte karburatorer yder 54 din PS som Bornholmer skriver.
Hvordan kan en 4-1 udstødning give ca.10PS??? det lyder mærkelig.
John.
Jeg har brugt CSP's push/pull speedertræk beregnet til Kadron karburatorer. Det passer perfekt til Type 3 karburatorerne, med lidt småændringer af kuglebeslagene på gasspjældsakslerne.
"Farmer! En org. type3 1600 med de omtalte karburatorer yder 54 din PS som Bornholmer skriver.
Hvordan kan en 4-1 udstødning give ca.10PS??? det lyder mærkelig."
Korrekt længde tragte på karbs (mellem 60 & 80 mm) høje manifolde, K&N type luftfiltre, en omdysning, samt en god 1 3/8" header. Så der den i vinkel du. Jeg har nok trimmet de første 30 1600 motorer gennem tiden med netop dette set up.
Det skrev du ikke noget om,først nu. Han skrev org. manifold og karburatorer.
John.
Type 3 manifolde giver - næsten - det samme, bare ikke så meget moment.
Hmhmhm så er vi jo tilbage til kun udstødningen,giver dysning så meget? jeg tvivler eller er det mon en korrekt (rullefelt?)
Joo. Til dynoday hos Laulund i Støvring, hvis rullefelt normalt ikke viser for meget, giver 1600 med to karburatorer og et tarmslyng 65-68hk. Med to 36dcnf og lidt mere kompression og ventilarbejde nærmer den sig 75-78hk. En std type3 giver mere en 54hk
Torben- Hvilke tomgangsdyser mener du er de bedste til setuppet? Jeg har standard udstødning, med TT enderør. De lange tragte har jeg i form af et centralluftfiltersystem.
Jeg døjer med alt for fed blanding på tomgangssystemet med de originale elektriske dyser..
En 1600cc motor kan vel klare sig med 47,5-50 til tomgang. Min seneste to liter type4 kunne køre med 45 i 44mm Kadrons. Men skulle køre med 50 for at der ikke kunne måles ilt i udstødningen
Jeg må prøve mig lidt frem.
Super fedt med alle tilbagemeldingerne :-)
You must log in to post.