Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Dobbelt enkelt karburator med dualport manifold

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mads B Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Hej jeg har fået et par solex 32 pdsit-2 på støbejerns manifolder med vw logo i til dualport

Hvad kan de give af hk på en standard 1600cc

-------------------------------------------
28106142
Fredericia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 6 years siden | | | |

ca 4 hk - og en masse arbejde og justering ,men ser jo fedt ud, når det kører godt ;-)

og du har et 0 for meget på din 1600

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Mads B Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Ok tak.... så det er kun i forbindelse med andre ændringer at det kan svare sig ?

-------------------------------------------
28106142
Fredericia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Korrekt monterede/justerede type 3 karburatorer på en ellers std 1600 kan sammen med en god 1 3/8" 4-1 udst give ca. 65 hk.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Mads B Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Takker for de gode svar..... De ender nok med at komme tilsalg på et tidspunkt da jeg er lidt mere til indsprøjtning og turbo..... så det skal min ny erhvervede 1303 da også have :-)

-------------------------------------------
28106142
Fredericia
(permalink) Mads B Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Hvilket speedertræk vil i anbefale til brug sammen med disse på en type1 motor

-------------------------------------------
28106142
Fredericia
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 6 years siden | | | |

et fra type 3 .jeg har et træk men ikke stængerne.jeg sender et foto på din telefon

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Mads B Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Takker, hvor køber man stængerne til type 3 trækket ?

-------------------------------------------
28106142
Fredericia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Man kan finde de rigtige manifolder og speedertræk fordi de har siddet originalt på type1 i Sydamerika

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) fvee Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Farmer! En org. type3 1600 med de omtalte karburatorer yder 54 din PS som Bornholmer skriver.
Hvordan kan en 4-1 udstødning give ca.10PS??? det lyder mærkelig.
John.

(permalink) vwanders Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Jeg har brugt CSP's push/pull speedertræk beregnet til Kadron karburatorer. Det passer perfekt til Type 3 karburatorerne, med lidt småændringer af kuglebeslagene på gasspjældsakslerne.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Farmer Member
Skrev for 6 years siden | | | |

"Farmer! En org. type3 1600 med de omtalte karburatorer yder 54 din PS som Bornholmer skriver.
Hvordan kan en 4-1 udstødning give ca.10PS??? det lyder mærkelig."

Korrekt længde tragte på karbs (mellem 60 & 80 mm) høje manifolde, K&N type luftfiltre, en omdysning, samt en god 1 3/8" header. Så der den i vinkel du. Jeg har nok trimmet de første 30 1600 motorer gennem tiden med netop dette set up.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Det skrev du ikke noget om,først nu. Han skrev org. manifold og karburatorer.
John.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Type 3 manifolde giver - næsten - det samme, bare ikke så meget moment.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Hmhmhm så er vi jo tilbage til kun udstødningen,giver dysning så meget? jeg tvivler eller er det mon en korrekt (rullefelt?)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Joo. Til dynoday hos Laulund i Støvring, hvis rullefelt normalt ikke viser for meget, giver 1600 med to karburatorer og et tarmslyng 65-68hk. Med to 36dcnf og lidt mere kompression og ventilarbejde nærmer den sig 75-78hk. En std type3 giver mere en 54hk

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Torben- Hvilke tomgangsdyser mener du er de bedste til setuppet? Jeg har standard udstødning, med TT enderør. De lange tragte har jeg i form af et centralluftfiltersystem.
Jeg døjer med alt for fed blanding på tomgangssystemet med de originale elektriske dyser..

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

En 1600cc motor kan vel klare sig med 47,5-50 til tomgang. Min seneste to liter type4 kunne køre med 45 i 44mm Kadrons. Men skulle køre med 50 for at der ikke kunne måles ilt i udstødningen

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Jeg må prøve mig lidt frem.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Mads B Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Super fedt med alle tilbagemeldingerne :-)

-------------------------------------------
28106142
Fredericia

Reply

You must log in to post.