Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:08 veteranen: Er fundet på anden måde Thorkild
11:53 veteranen: Jeg tror ikke det er nok Thorkild,man får alt andet skrammel.
21:44 Torkild fra Osted: Ja, bare skriv dørnagle i søgefeltet.
18:40 Morten Stig: Findes der en guide herinde på udskiftning af dør navl på en bobbel
14:45 Dillen: - "Sig noget ømt, skat" - "Bylder i røven".
09:58 NP: Hej Lars :-) Jeg gør Kun dette for at skabe opmærksomhed!!! Denne side var fantastisk en gang. Det kan jo ikke være rigtigt vi skal se billeder konstant sf oplukkere, cykler, bilspil, og andet lort. Bare fordi man tilføre ordet retro, eller ''til din vetranbil'' Så går det. Så frem med en ADMIN.
08:48 veteranen: Ja vi mangler en administrator som vil skære igennem, ellers "dør"siden

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ventil spillerum

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jens-H Member
Skrev for 9 months siden | | | |

Hej - hvad skal ventil spillerummet være på en type 4 ?
Skal den stilles med kold eller varm motor ?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 months siden | | | |

Kold 0.15mm. Ligesom type1

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mortensen Member
Skrev for 9 months siden | | | |

Hvad så når den har hydrauliske ventiler?

Hvad siger folk? Jeg har læst flere forskellige metoder!

-------------------------------------------
Oval Ragtop 57`er
stationsvej85@gmail.com 2168 5951
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 months siden | | | |

Som udgangspunkt rører man ikke ved en med hydrauliske løftere. Det er jo hele idéen. Men hvis motoren af en eller anden grund har været adskilt skal de grundindstilles ved at man indstiller dem slørfrit og så spænder man skruen en omgang så er de forspændt en millimeter

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jens-H Member
Skrev for 9 months siden | | | |

Hej Frank - tak for svaret.
Går ud fra at det er 0,15 på både indsug og udst...

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 months siden | | | |

Jeps. Og du ved hvordan man gør? Når en cyl. Står til tænding justerer man den cyl. Ellers spørg igen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) fvee Member
Skrev for 9 months siden | | | |

Start med cyl.1 drej så motoren 1/2 omdr.mod uret= cyl.2 så 1/2 til = cyl.3 så 1/2= cyl.4.
Cyl 1 er den foreste i Højre side set i kørselsretningen.

(permalink) rasmusmeyer Member
Skrev for 9 months siden | | | |

jeg plejer først at tage 3-4 og så 2-1 så behøver jeg kun at dreje en kvart omgang, og så kigger jeg forresten på fordelerfingeren for at se hvor stemplerne er henne.
husk nye pakninger.

@frank: er det rigtigt at ventilerne skal være forspændt, står de så ikke åben? jeg gik altid ud fra at hydrauliske løftere fjerner spillerum, ikke forspænding.

MVh. Rasmus

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 months siden | | | |

Næ. 1234 baglæns mod uret som fvee er inde på. En kvart omgang kan vist ikke gøre det. Jo på fordeleren.
Jo det er rigtigt at man muligvis vil åbne ventilen ved at forspænde løfteren. Men så må man vente med at starte til motoren har stået lidt og olien er kommet ud af løfteren. Men det vil jo kun være et problem hvis løfteren er helt fuld og udluftet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.