Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:08 veteranen: Er fundet på anden måde Thorkild
11:53 veteranen: Jeg tror ikke det er nok Thorkild,man får alt andet skrammel.
21:44 Torkild fra Osted: Ja, bare skriv dørnagle i søgefeltet.
18:40 Morten Stig: Findes der en guide herinde på udskiftning af dør navl på en bobbel
14:45 Dillen: - "Sig noget ømt, skat" - "Bylder i røven".
09:58 NP: Hej Lars :-) Jeg gør Kun dette for at skabe opmærksomhed!!! Denne side var fantastisk en gang. Det kan jo ikke være rigtigt vi skal se billeder konstant sf oplukkere, cykler, bilspil, og andet lort. Bare fordi man tilføre ordet retro, eller ''til din vetranbil'' Så går det. Så frem med en ADMIN.
08:48 veteranen: Ja vi mangler en administrator som vil skære igennem, ellers "dør"siden

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Problemer med tomgang. Alt for høj med choker og vil ikke gå uden.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Bruno171279 Member
Skrev for 6 months siden | | | |

Hej.
Jeg har som overskriften siger en del problemer med at få min bil til at gå i tomgang.
Den går ca 2500 omdr/min med choker og jeg kan ikke stille den længere ned. Til gengæld vil den ikke gå i tomgang når chokeren er varmet op ( det er en 34 pict 3 på en 1641 motor).
Jeg har stillet ventiler og tænding (statisk) og haft karburatoren adskilt og rengjort. Manifolden har også gennemgang i forvarmerrøret. Jeg kan godt holde motoren igang ved at pumpe den på speederen. Hvad kan ellers være galt ?

(permalink) fvee Member
Skrev for 6 months siden | | | |

Falsk luft. Forkert just. af karburator. Forkert strømfordeler eller karburator.
Ellers 40257965.
John.

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 6 months siden | | | |

Gasspjæld skal lige bidde når choker er slået fra.

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby@webspeed.dk
(permalink) Bruno171279 Member
Skrev for 6 months siden | | | |

Falsk luft tænkte jeg også, men ved ikke lige helt hvordan jeg skal kontrollere det. Karburatoren er en solex 34 pict 3 og jeg har forsøgt at grundindstille den efter manualen. Strømfordeleren er en uorg. svda, men jeg har også prøvet med en 009 og det gav samme resultat.

(permalink) johnny bech Member
Skrev for 6 months siden | | | |

Der sidder stadig noget i din luftdysse på siden af din 34 pict3

(permalink) Bruno171279 Member
Skrev for 6 months siden | | | |

Jeg må prøve at rense den igen så. Hvilken dyse mener du ?

34carb_exploded_view.jpg

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 6 months siden | | | |

34

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) veteranen Member
Skrev for 6 months siden | | | |

-------------------------------------------
veteranen6@gmail.com
Facebook venner nej tak-Kun de rigtige venner har min interesse.
(permalink) johnny bech Member
Skrev for 6 months siden | | | |

Der sidder en eller to ind mod din genorator eller dynamo bare det mindste der sidder i dem mister du din tomgang PS. Husk rent benzin filter og ikke gamle slanger der smuldre

(permalink) johnny bech Member
Skrev for 6 months siden | | | |

Dit billede er for utydelig tror det er 34

(permalink) Bruno171279 Member
Skrev for 6 months siden | | | |

Tak.
Jeg må i garagen igen i eftermiddag og prøve at rense noget bedre og se om det hjælper.

(permalink) fvee Member
Skrev for 6 months siden | | | |

På en org. 34 pict er der ved siden dysen på h. side (set i kørselretningen)en lille
messing skrue, bag denne er en lille dyse. (Ikke vist på Jonny Beck`s tegning). Rens.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 6 months siden | | | |

Defekt magnetventil.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Bruno171279 Member
Skrev for 6 months siden | | | |

Så har jeg haft karburatoren afmonteret og adskilt samt renset igen. Jeg fandt ikke noget skidt i nogen af dyserne, men til gengæld opdagede jeg at den store prop midt på karburatoren sad løst og var ihvertfald ikke tæt. Det er nu lavet så den er tæt. Udover det skiftede jeg pakningen mellem karburator og manifold da den så lidt medtaget ud. Det hjalp en hel del på problemet. Den kan nu gå i tomgang og reagere på de indstillinger man laver på karburatoren. Dog skyder den nu lidt i udstødningen når den er varm og går tomgang. Ligeledes stiger og falder den også lidt i omdrejninger ved varm tomgang.

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 6 months siden | | | |

det er jo svært at hjælpe .vi kan jo ikke vide at det hele er ved at rasle fra hinanden efter du har adskilt din kaburator..har du blæst alle kanaler igennem og skiftet alle pakninger ik.og 3 kørneprikker ved prop ?

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby@webspeed.dk

Reply

You must log in to post.