Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type1: Føringsrør til koblingskabel gået løs i tunnel.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Efter montering af en Kennedy stage1 koblingstrykfod i min 58'er, kan jeg konstatere at udkoblingen er blevet "svampet" og "fjedre". Selv om at koblingskablet er justeret med minimal frigang, kan det ikke lade sig gøre at koble helt ud, nå pedalen trædes i bund.
Jeg har afmonteret gearstangen og kan kikke ned i "tunnellen". Når jeg træder på koblingspedalen, kan jeg se at føringrøret bevæger sig, så konklusionen er at den forreste svejsning/fastgørelse af føringsrøret er knækket/gået løs. Derfor den manglende udkobling.

Video af føringsrør i tunnel.
https://m.youtube.com/watch?v=Jc6SZ484Odg

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Ja, føringsrøret skal sidde fast.
Jeg døjede med rystende start i min splitbus, og tjekkede flere gange at der var den rigtige bue på det sidste stykke af kablet.
Til sidst fandt jeg ud at føringsrøret bare flyttede sig ved pedaltryk
Så det var bare at svejse det fast igen, nok noget nemmere på min bus, end det er nede i tunnellen.
R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Prøv at tage pedalerne ud og se om røret er knækket eller sidder løst. Det er ikke sikkert det fejler noget. Hvis det er knækket oppe foran må du save hul fra højre side og svejse det.
Så skal du skære hul fra højre side lige bag håndbremsen. Pas nu på ikke at skære rørene inde i tunnellen. Jeg bruger en hulsav på 75mm.
Du skal lave et beslag der kan svejses i bunden af tunnellen og hvis du ikke tør svejse på røret kan du lave det så du kan samle det med et spændebånd omkring røret.
Under klappen under bagsædet skal du også kontrollere om svejsningen er knækket.
Hvis du stadig kører med splitgearkasse skal forstærke beslaget på gearkassen.
Hvis du en dag har motoren ude skal du montere et sæt messingbøsninger til koblingens udrykker aksel.
Alt i alt vil disse ændringer give en blødere pedal og en kobling der gør som en std. bil

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) brotgaard Member
Skrev for 6 years siden | | | |

havde samme problem på min buggy . borede et 7mmhul på hver side af røret udefra. lavede to "halve kroge" af et stykke 6mm rundjern, stak dem gennem hullerne , trak røret ud mod tunellen . så gav jeg dem en punktsvejsning , skar enderne af og fuldsvejsede rundjernet på enderne , det sidder stadig efter 8 år og holder røret på plads.

-------------------------------------------
brotgaard@esenet.dk
307039enogtyve
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Føringsrøret er knækket ved den forreste svejsning, bag i sidder den stadig fast. Jeg har absolut ikke lyst til at begynde at sav "kikhuller" i tunnellen, hvis det kan undgåes.
Splitgearkassen er på et tidspunkt blevet udskiftet med en start 60'er tunnelgearkasse,med splitbus "gearkassenæse" og smalle aksler.

Dette hjemmelavede alu beslag blev løsningen, nu fungere koblingen som den skal.
Føringsrøret er således boltet fast til tunnelen, lige under gearstangen og jeg er sluppet for at save huller og svejse.
Det var nemt at lave, da jeg havde gemt et stykke føringsrør fra en buggy opkortning.

img_4153.jpg
img_4152.jpg
img_4151.jpg
img_4146.jpg
img_4150.jpg
img_4155.jpg
img_4148.jpg
img_4147.jpg
img_4149.jpg
img_4156.jpg
img_4157.jpg
img_4158.jpg
img_4159.jpg
img_4161.jpg
img_4160.jpg

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Meget opfindsomme

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Flot og fedt lavet !!

(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Fedt du fik det løst, og meget diskret endda.

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Tak (o;

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) brotgaard Member
Skrev for 6 years siden | | | |

ja det kræver lidt gynækolog arbejde at arbejde på så lidt plads.

-------------------------------------------
brotgaard@esenet.dk
307039enogtyve

Reply

You must log in to post.