Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  dysning af karbu

Tags:
No tags yet.

(permalink) palle sorensen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Skal lige bruge lidt hjælp vedr dysning af type 3 karburator. min motor 1776 knast cb 2280 udstødning arhendord competision street. Har air fuel måler på og ved 50-60 km viser den 13.8 14.3
ved 80 ligger den og svinger mellem 14.5 til 16 17 stykker hvilket er for højt ved 120 ligger den og svinger på ca 13.5 og 14.5. Mine dyser er tomgang 60 hoveddyse er 130 luft dysen er 140. Venturi er 26mm. Hvad kan jeg gøre for at få den lidt ned ved de 80 km vil nødig at den går for mager. Motor køre jævnt og trækker godt og hved godt at jeg kan få mere saft ud af den med andre karbu men vil gerne beholde de type 3

-------------------------------------------
Det er bedre at ha styr på skidtet
end ha skidt på styret
(permalink) Rasser Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Prøv med et sæt andre blanderør i dine karburatorer. Eller prøv at luk et af de øverste huller i dem du har nu (eller åbne op i bunden). Prøv dig lidt frem med blanderør :-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Øhh, det ser da ganske normalt, og rimeligt ud, især hvis du bruger en SVDA fordeler og et tændingssystem med noget godav i.
Det relativt "fede" mix ved lave omdr. er et almindeligt fænomen, som ikke er så ligetil at fixe. Det kræver en seriøs indgriben i tomgangs systemet.
Fuld last bør ligge omkring 12,8 - 13,1.
Jeg ville som udgangspunkt holde snitterne fra blanderørene.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) palle sorensen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Køre med den originale fordeler med elektrontænding og flame Thrower tændspole. Købt hos dig

-------------------------------------------
Det er bedre at ha styr på skidtet
end ha skidt på styret
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 6 years siden | | | |

fik du et bedre resutat palle.og hvordan.

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) palle sorensen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Næ det gjorde jeg ikke. Satte min air fuel sonde i manifolden hvor grenrøret til mine to potter sættes på det kunne den ikke tåle. det viser sig at den ikke må komme over 500 grader og 900 grader i en kort periode så den brændte af. Har købt en ny så nu hved jeg ik lige hvor jeg skal sætte den for at det ikke skal ske igen. Har også bestilt et sæt nye dellorto

-------------------------------------------
Det er bedre at ha styr på skidtet
end ha skidt på styret
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 6 years siden | | | |

sæt føler i bukket inden potten .der er ikke så varmt. det er jo samme udstødningsluft i begge sider.type 3 carbs burdte være fine på 1776.der sidder et fylderør der virker ved waacum ved høje ormdrengninger du har jo stører flov end 1600 så røret må starte tidligere med at fylde.jeg har et tidligt sæt caps hvor fylderøret er fjernet .se foto.det er proppet a

img_20180411_163738_resized_20180411_103446447.jpg

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) palle sorensen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

vedr sonde så mont jeg den der. Ang fulde røret vil jeg prøve dette da jeg ikke lige pt får tid til at lege med de andre kabs lige med det samme pga føsdag knægten fruen og mig selv sagde hunden samt et hus der skal males. Så der er ski nok at se til. Proppen er det bare en gummiprop du har sat i

-------------------------------------------
Det er bedre at ha styr på skidtet
end ha skidt på styret
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 6 years siden | | | |

proppen er ikke sat i af nig .det ligner noget alu der er stuket med hammer og slebet.højhastigsrøret virker ved waacum så må ku fjernes uden det løber ud ved test. alt gummi + flydene stof bliver opløst a benzin. når den virker ku man skære gevind og sætte en skrue i.hoved på skruen gør at skrue ikke gå i motor.der er sku ikke meget hjælp at hente mere her på vwnettet.fandt lige dette link på fb vet et tilfælde.der er flere muligheder med dyser.hvis du trykker under her på cph og vælger bøger .er der type 3 kaburator.der kan man se hvordan den virker på dansk

http://www.ruddies.business.t-online.de/34PDSITvw.htm

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 6 years siden | | | |

mener at på type 4 er højhastighedsrøret der ikke.her er lidt data

img_20180412_101333_resized_20180412_101514112.jpg
img_20180412_101341_resized_20180412_101449550.jpg

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Hej Palle.

Jeg kører med type 3 på min 1600 med engle 100 knast og lidt hævet kompression og tri mill potte. Har aldrig målt A/F, men kører 127.5 hoveddyser, synes den kører fint, men svinger lidt i tomgang af og til (går lidt ujævnt). Har justeret tænding og speedertræk flere gange, men det kan bare kun blive 98 % synes jeg.

Hvor har du købt dells henne?

mvh
Henrik

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) palle sorensen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Hej henrik. Har kørt med type 3 på min 1641 og det har bare kørt super godt og har ikke justeret i speedertræk i det år som den har kørt. vedr tænding har jeg elektronisk på. Nu en 1776 med samme opsætning men kan mærke at den mangler i toppen og har snakket lidt med de store drenge at det ville være godt med et sæt weeber eller dellorto og de sidste er købt nyt hos farmer. De bliver prøve monteret på min 1641 for at lave speedertrækket så det køre som det skal og så er det faktisk bare er at mont på min 1776 og selv følgelig dysses ind skulle være dysset så de passer næsten til min motor

-------------------------------------------
Det er bedre at ha styr på skidtet
end ha skidt på styret
(permalink) Larswolsen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Nye Dellorto? :-o

-------------------------------------------
Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 6 years siden | | | |

hvis du kører over 4875 orm vil type 3 kaburatore ikke ku følge med...hva har du a luftfilter..da du kørte 1641 haved du ur på der.man burte ku kører op til 4875 orm i følge csp beregner

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) palle sorensen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Den halvblinde. På 1641 kørte den fint med type 3 og et hjemmestrikket luftfilter. Blev målt til 71 pruheste i Esbjerg. Den kommer til salg inden længe kan bruges til bus da den har de 3 gevindhuller i bag. Og så kan jeg oplyse dig om at sonde ikke viser rigtig i bøjning ved den ene potte. Med mindre jeg blænder den anden potte af

-------------------------------------------
Det er bedre at ha styr på skidtet
end ha skidt på styret
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 6 years siden | | | |

okey.så må du proppe a med en konisk træprop.du kan jo ikke sætte føler andre steder. men tjæk lige om der er forskel for det er jo samme luft . håber de nye Dellorto er bedre.jeg synes nu dine målingere ser fine ud måske lidt mager .husk en folkevogn sviner jo lidt .vh poul

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk

Reply

You must log in to post.